Skip to main content
Afgelopen zaterdag moest mijn dochter het weekend naar een vriendin. Omdat ik verwachtte dat ze dat weekend meer dan 5 SMSjes zou gaan sturen heb ik voor haar toestel "Internet op je mobiel/MMS" aangezet en haar een dagbundel gegeven. Vervolgens heb ik haar een SMS gestuurd met de vraag of ze haar telefoon even uit en weer aan wilde zetten om dat te activeren. Ik kreeg de melding terug dat haar telefoon een foutmelding gaf "Packet gegevens niet beschikbaar". Ze heeft zaterdag en zondag nog een paar keer geprobeerd om door uit en weer aan te zetten verbinding te krijgen, maar tot zondagavond, toen ze weer thuis was, is ons dat niet gelukt. De instellingen stonden m.i. goed (het configuratiebericht was gebruikt) en om helemaal zeker te zijn heb ik alle toegangspunten verwijderd en via het configuratiebericht opnieuw aangemaakt, maar niets werkte. Van de bundel heeft ze uiteindelijk geen Byte kunnen gebruiken....



Vreemd genoeg meldde ze me op maandagmiddag dat ze buitenshuis nu ineens wel internet op haar mobiel had en dat ze nu een dataverbinding open had staan. Whatsapp, email, etc werken nu met dezelfde instellingen wel.



Vraag: hoelang duurt het voor een internet dataverbinding in- of uit wordt geschakeld als ik in Mijn Simyo de schakelaar verzet?
Uit eigen ervaring ongeveer 1 uur.
Afgelopen zaterdag moest mijn dochter het weekend naar een vriendin. Omdat ik verwachtte dat ze dat weekend meer dan 5 SMSjes zou gaan sturen heb ik voor haar toestel "Internet op je mobiel/MMS" aangezet en haar een dagbundel gegeven. Vervolgens heb ik haar een SMS gestuurd met de vraag of ze haar telefoon even uit en weer aan wilde zetten om dat te activeren. Ik kreeg de melding terug dat haar telefoon een foutmelding gaf "Packet gegevens niet beschikbaar". Ze heeft zaterdag en zondag nog een paar keer geprobeerd om door uit en weer aan te zetten verbinding te krijgen, maar tot zondagavond, toen ze weer thuis was, is ons dat niet gelukt. De instellingen stonden m.i. goed (het configuratiebericht was gebruikt) en om helemaal zeker te zijn heb ik alle toegangspunten verwijderd en via het configuratiebericht opnieuw aangemaakt, maar niets werkte. Van de bundel heeft ze uiteindelijk geen Byte kunnen gebruiken....



Vreemd genoeg meldde ze me op maandagmiddag dat ze buitenshuis nu ineens wel internet op haar mobiel had en dat ze nu een dataverbinding open had staan. Whatsapp, email, etc werken nu met dezelfde instellingen wel.



Vraag: hoelang duurt het voor een internet dataverbinding in- of uit wordt geschakeld als ik in Mijn Simyo de schakelaar verzet?




Hoi WvandeHoef,



Welkom op het forum!



Het is inderdaad niet de bedoeling dat dat zo lang duurt. De optie staat er meestal vrijwel meteen op. Het opnieuw opstarten is dan wel belangrijk, zodat dit ook met de simkaart gecommuniceerd kan worden. Het toestel moet dan echt wel eventjes uit staan, zodat de simkaart zich bij inschakelen opnieuw gaat aanmelden. Bij sommige toestellen is het zelfs nodig de batterij te verwijderen, omdat die nooit echt 'uit' gaan.

Wat zonde dat ze nu geen gebruik heeft kunnen maken van de bundel. Wanneer de bundel is verlopen en de optie 'Internet op je mobiel' staat nog aan, dan kan ze inderdaad nog verbinding maken met internet. Het is dus het beste om zonder bundel die optie uit te zetten op Mijn Simyo. Het is dan ook vrijwel meteen niet meer mogelijk om op internet te gaan via het netwerk. Er kan dan nog wel vertraagd verbruik worden doorgeven.



Heb ik hiermee antwoord gegeven op je vraag?



Groetjes,

Charlene
Hallo Charlene,



Hartelijk dank  voor je reactie.



Het betreft hier een Nokia N95, waarvan de simkaart van een pincode is voorzien. Na het uitschakelen en weer inschakelen moet eerst de pincode worden ingetoetst, voordat de verbinding wordt vrijgegeven. Pas als die goed is ingegeven wordt de GSM verbinding opgezet. Ik heb zelf zondag nog het in en uitschakelen van de vliegtuigmodus geprobeerd, maar dat hielp ook niet.



Wat zonde dat ze nu geen gebruik heeft kunnen maken van de bundel.





Inderdaad, daarom had ik via een webformulier ook gevraagd of jullie het niet gebruikte beltegoed van EUR 1,00 even terug konden zetten op mijn dochters beltegoed (ticketnummer #503428). Je collega Nick dacht daar snel mee klaar te zijn en schreef me dat ik de vraag ook op het forum had gezet, maar hij moet echt even beter lezen, want op het forum heb ik gevraagd hoelang het duurde en in de email of ze het beltegoed konden restitueren.



Ik hoop dat jij hem even hierop kunt wijzen, want ik kan niet reageren op zijn email, krijg mijn reactie van kpn als onbestelbaar terug (no route to host). In de herhaling krijg ik nu "delayed" berichten terug.



Groetjes,

Wouter
Hallo Charlene,



Hartelijk dank  voor je reactie.



Het betreft hier een Nokia N95, waarvan de simkaart van een pincode is voorzien. Na het uitschakelen en weer inschakelen moet eerst de pincode worden ingetoetst, voordat de verbinding wordt vrijgegeven. Pas als die goed is ingegeven wordt de GSM verbinding opgezet. Ik heb zelf zondag nog het in en uitschakelen van de vliegtuigmodus geprobeerd, maar dat hielp ook niet.







Inderdaad, daarom had ik via een webformulier ook gevraagd of jullie het niet gebruikte beltegoed van EUR 1,00 even terug konden zetten op mijn dochters beltegoed (ticketnummer #503428). Je collega Nick dacht daar snel mee klaar te zijn en schreef me dat ik de vraag ook op het forum had gezet, maar hij moet echt even beter lezen, want op het forum heb ik gevraagd hoelang het duurde en in de email of ze het beltegoed konden restitueren.



Ik hoop dat jij hem even hierop kunt wijzen, want ik kan niet reageren op zijn email, krijg mijn reactie van kpn als onbestelbaar terug (no route to host). In de herhaling krijg ik nu "delayed" berichten terug.



Groetjes,

Wouter




Hoi WvandeHoef,



Ik heb het vermoeden dat het toestel niet goed staat ingesteld met de instellingen voor het internet. Ik heb de e-mail die je hebt gekregen met een antwoord neergelegd bij de supervisors. Mijn excuses hiervoor dit is zeker niet de bedoeling 🙂.



Hierbij de instellingen voor het toestel.



Startscherm.

Ga naar het Hoofdmenu.

Kies Instrumenten, Opties, Openen en kies Selecteer.

Kies Instell., Opties, Openen en kies Selecteer

Kies Verbinding, Opties, Openen en kies Selecteer

Kies Toegangspunten, Opties, Openen en kies Selecteer

Als dit scherm verschijnt, kies Ja en sla de volgende stap over.

Verschijnt dit scherm niet, ga verder met de volgende stap

Kies Opties, Nieuw toegangspunt en kies Selecteer

Kies Naam verbinding, Opties, Wijzigen, voer Mobiel Internet in en kies OK

Kies Drager gegevens, Opties, Wijzigen, Packet-gegevens en kies Selecteer

Kies Naam toegangspunt, Opties, Wijzigen, voer internet in en kies OK

Bij Gebruikersnaam voer niets in en kies OK

Scroll naar beneden

Kies Vraag om wachtw., Opties, Wijzigen, Nee en kies OK

Kies Wachtwoord, Opties, Wijzigen, voer niets in en kies OK

Kies Verificatie, Opties, Wijzigen, voer Normaal in en kies OK

Kies Homepage, Opties, Wijzigen, voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK

Kies vier keer Terug



Kies Web, Opties, Openen en kies Selecteer

Kies Opties

Kies Instellingen en kies Selecteer

Kies Algemeen, Opties, Openen en kies Selecteer

Kies Toegangspunt, Opties, Wijzigen en kies Selecteer

Kies Door gebr. gedef. en kies OK

Kies Mobiel Internet en kies OK

Keer terug naar het Startscherm



Startscherm.

Zet de Nokia N95 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.



Als je niet weet waar je deze instellingen terug kunt vinden in je toestel, verwijs ik je door naar http://qelp.kpn.com/.

Hier wordt je voor de meeste toestellen stap voor stap naar de juiste instellingen geleid.

Let op: de website wijst je alleen de weg naar de plaats van de instellingen.

De instellingen zelf, zoals weergegeven op de website, zijn niet op je aansluiting van toepassing.
Hoi Charlene,



Ik heb een zere duim van het klikken :D



De instellingen die je geeft stonden origineel (na het configuratiebericht) zo, ik heb vorige week zondagavond alleen de "Naam toegangspunt" aangepast in "basicinternet", omdat ik dat hier ergens op het forum zag staan. Daarmee heeft het dan de hele week gewerkt. Ik heb dit nu weer op "internet" staan en het werkt nog steeds.



Het toegangspunt voor web zet ik overigens niet vast op "Mobiel Internet", maar op "Altijd vragen", zodat ze in de bus en thuis in iedergeval WLAN gebruikt.



Prettig weekend!

Wouter
Hoi Charlene,



Ik heb een zere duim van het klikken :D



De instellingen die je geeft stonden origineel (na het configuratiebericht) zo, ik heb vorige week zondagavond alleen de "Naam toegangspunt" aangepast in "basicinternet", omdat ik dat hier ergens op het forum zag staan. Daarmee heeft het dan de hele week gewerkt. Ik heb dit nu weer op "internet" staan en het werkt nog steeds.



Het toegangspunt voor web zet ik overigens niet vast op "Mobiel Internet", maar op "Altijd vragen", zodat ze in de bus en thuis in iedergeval WLAN gebruikt.



Prettig weekend!

Wouter




Hoi WvandeHoef,



Fijn om te horen dat alles werkt. 🙂
Ik heb de e-mail die je hebt gekregen met een antwoord neergelegd bij de supervisors.





Hoi Charlene,



Hebben de supervisors het druk? Ik heb nog niets gehoord of gezien....



Mvg,

Wouter
Hoi Charlene,



Hebben de supervisors het druk? Ik heb nog niets gehoord of gezien....



Mvg,

Wouter




Hoi Wvandehoef,



De supervisors zijn op de hoogte van deze e-mail. De dagbundel waar je dochter geen gebruik van heeft gemaakt heb ik voor je gecrediteerd 🙂.
Super! Dank voor de service!



Groetjes,

Wouter
Super! Dank voor de service!



Groetjes,

Wouter




Hoi WvandeHoef,



Graag gedaan en een fijne dag 🙂.

Reageer