.

internet op mobiel

  • 29 September 2012
  • 3 reacties
  • 298 Bekeken

Badge
ik mag en kan zeggen dat  ik al zeer lang op internet zit.althans vanaf intrede van het internet in nederland.

ik vraag me altijd af waarom mensen uberhaupt (niet zakelijk en diegenen die noodzakerlijker wijs dit nodig hebben) internet op mobiel willen
hebben. omdat ik en navigatie op mijn mobiel heb en een tomtom, kies ik altijd voor mijn  tomtom (1005live) als ik op naar een vreemde plaats
toe wil of onbekend adres. dus ik zou willen zeggen,om alle (financiele) problemen willen voorkomen. kies een mobieltje (extra prepaid) waar dit niet op zit.

3 reacties

Badge +3
Ik heb wel een internet bundel omdat ik het handig vind om buitenhuis wel eens wat op te zoeken, email controleren etc.
Ik weet dat mijn smartphone smart is en allerlei dingen uit zichzelf uitvoert zoals:
- Ophalen email
- Account synchronisatie
- Controleren/Ophalen telefoonupdates
- Controleren/Ophalen updates van geinstaleerde apps
- Bepaalde apps internet gebruiken zoals google maps
- Apps die uitzichzelf onnectie maken met inernet
- Apps die op de achtergrond actief blijven
- etc
Bij de juiste instellingen kun je dit voorkomen.

Ik lees op dit forum veel klachten over een hoog dataverbruik waarbij de Provider de schuld krijgt. Vaak is dit te herleiden omdat men niet weet wat de smartphone allemaal kan bij de bepaalde instellingen.
Als je bewust met je smartphone omgaat met de juiste instellingen heb je alles helemaal zelf in de hand.
Badge
ja inderdaad. door de enorme mogelijkheden (aansturen oa van de ryan mediaspeler via je tv) zie je door de bomen het bos niet.
je moet echt bij aanschaf van een smartphone er even goed voor gaan zitten en de mogelijkheden(en onmogelijkheden) goed bestuderen.
eventueel handleiding erbij(aanrader) en goed instellen wat je niet en wat je wel wilt. zit er bij u ook een app op die aangeeft of er wifi contact is?


gr


draadje
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum draadje,

Smartphones maken inderdaad snel verbinding met internet. Je kunt berichtjes sturen via internet (Whatsapp). Deze dienst kun je in plaats van sms gebruiken. Dit scheelt weer een hoop belminuten. Ik kan me voorstellen dat veel klanten een internet bundel willen om hier gebruik van te maken.

In principe geeft je toestel altijd aan of er verbinding met een wifi netwerk is. Toestellen geven dit vaak bovenin het scherm aan. Net als linden gebruik ik m'n internet bundel ook om mijn mail op te halen. Maar ook de tussenstanden van voetbalwedstrijden kan je makkelijk met bepaalde apps volgen. Ideaal vind ik.

Groetjes,

Alex

Reageer