.

Vraag

Internet op Huawei, wifi doet vreemd en Mobiel internet ook

  • 16 December 2013
  • 4 reacties
  • 8524 Bekeken

Ik heb een klein probleempje. 

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon. Thuis verbind hij zonder problemen met de wifi, maar op school wil hij maar niet verbinden. Ik krijg een authenticatie probleem. 
Daarnaast wil het mobiel internet het ook niet doen. Al wat rondgekeken op dit forum, maar niets lijkt echt te helpen.
Wat moet ik doen?
alvast bedankt,

Gwain

4 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Als op school ook WiFi is, dan lijkt dit op een wachtwoord probleem. Weet je zeker dat je wachtwoord goed is?
Mobiel internet werkt pas als je die aan hebt staan op je persoonlijke pagina, en op je mobiele telefoon.
Daarnaast moeten de gegevens in je telefoon nog (goed) ingesteld worden.

Welke telefoon heb je, en welke instellingen heb je er nu in staan?
Als op school ook WiFi is, dan lijkt dit op een wachtwoord probleem. Weet je zeker dat je wachtwoord goed is?
Mobiel internet werkt pas als je die aan hebt staan op je persoonlijke pagina, en op je mobiele telefoon.
Daarnaast moeten de gegevens in je telefoon nog (goed) ingesteld worden.

Welke telefoon heb je, en welke instellingen heb je er nu in staan?


Ja, ik ben zeker dat ik het goede wachtwoord heb, op mn laptop heb ik hetzelfde en zoals je merkt werkt dat prima, haha.
Heb uiteraard mijn internet aan staan op mijnsimyo, mijn huidige instellingen zijn:
Gegevenstoegang AAN
gegevensroaming AAN
dan bij toegangspunten: mobiel internet AAN
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS - Proxy: niet ingesteld
MMS-Poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatie: geen
APN-type: default
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: niet opgegeven

Dit alles op een HUAWEI Ascend g510
Reputatie 3
Badge +9
Ja inderdaad je laptop werkt prima haha :)

Wat je met WiFi zou kunnen  proberen is om eerst het netwerk te vergeten, en daarna opnieuw aanmelden. Mocht dit nog niet werken hoor ik het wel.
Wat betreft internet via 3g zou je deze instellingen kunnen proberen. Ik weet niet zeker of het werkt, maar we kunnen het proberen.

Bij Naam, KPN Internet in.
Bij APN, portalmmm.nl in.
Bij Proxy, niet ingesteld
Bij Poort, niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam niet ingsteld
Bij Wachtwoord, niet ingesteld
bij server niet ingesteld
bij MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
bij MMS-proxy 10.10.100.20
MMS-poort 5080
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype geen
Type toeganspunt default,mms,supl
Bij APN-type, internet

Start je telefoon na het invoeren van de instellingen opnieuw op en probeer verbinding te malen. Zet WiFi dan uit !
Badge +8
Ik heb een klein probleempje. 

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon. Thuis verbind hij zonder problemen met de wifi, maar op school wil hij maar niet verbinden. Ik krijg een authenticatie probleem. 
Daarnaast wil het mobiel internet het ook niet doen. Al wat rondgekeken op dit forum, maar niets lijkt echt te helpen.
Wat moet ik doen?
alvast bedankt,

Gwain


Hoi Gwain,

Welkom op het forum 🙂
Ik kan namens Simyo alleen iets betekenen voor je mobiele internet. Die optie staat aan en heb ik voor de zekerheid opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Als je je toestel even kunt uitschakelen en daarna weer aan kan zetten, dan weten we of dat iets heeft opgelost. Verder is het voor mobiel internet belangrijk dat de Instellingen goed staan inderdaad. Staat bijvoorbeeld Gegevenstoegang aan aangevinkt?
de instellingen van Martijn® vind je ook hier. Met een stap voor stap uitleg.
Als dit allemaal geen resultaat oplevert, raad ik je toch aan om je simkaart in een nader toestel te stoppen, en te kijken wat er dan gebeurt als je mobiel internet wilt gebruiken.
Laat je het even weten?

Groetjes,
Charlene

Reageer