Skip to main content
Hallo forum/Simyo,



Sinds een tijdje (toch wel iets meer dan een maand denk ik nu) ben ik overgestapt op een Simyo sim-only abonnement met onder andere 1mb internet. 

Op mijn HTC Radar Windows Phone toestel lukt het me echter niet om het internet betrouwbaar aan de praat te krijgen. 

Er is een klein beetje gebruik gemaakt van mijn bundel kan ik zien, maar op straat kan ik nooit mijn mail, google of whatsApp aan de praat krijgen, en ook een app die checkt of ik wifi of 3g gebruik zegt steevast dat hij geen contact kan maken met het internet. 



Onder settings bij mobile network heb ik de instellingen:

Active Network: simyo

Data Connection: On

Data roaming options: Roam

Highest Connection speed: 3G

Network selection: automatic



Wanneer ik op 'edit apn' click heb ik alles leeggelaten behalve het kopje 'APN' zelf, waar ik 'internet' heb neergezet zoals ik volgens mij op deze site ergens zag staan (kleine letter i, geen hoofdletter). 

Mogelijk nuttig om te vermelden is dat ik eerst probeerde om 4g internet te gebruiken om mijn toestel omdat hij officiele 'HTC Radar 4G' heet, maar kennelijk staat die 4G niet voor internet maar de serie telefoon...



Kan iemand mij helpen mijn internet weer aan de praat te krijgen? Beetje koude douche zo :(



Alvast bedankt,

Camiel
Oh, misschien is het beetje onduidelijk vermeld, maar wifi werkt altijd prima!
Hoi Camiel,



Welkom op het forum 🙂 Bedankt voor de omschrijving van waar je tegenaan loopt.

Zou je als APN eens KPN4G.NL kunnen instellen? De rest kun je leeg laten. Waarschijnlijk gaat deze APN wel werken 🙂

Als je daarna je toestel even opnieuw opstart, hoor ik graag van je of je verbinding is verbeterd.

Als dat niet zo is, kun je dat dan hier laten weten? Dan ga ik iets veranderen aan je aansluiting.



Ik hoor het graag van je 🙂



Groetjes,

Charlene
Hallo Charlene,



Bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeerd en lijk nu inderdaad internet te hebben.

Is het niet vreemd dat ik KPN4G.NL heb moeten gebruiken, terwijl ik inmiddels het 4G internet al weer uitgezet zou moeten hebben? Blijft KPN4G.NL werken of moet ik dat binnenkort nog naar een 3G variant switchen?



Hoe dan ook, bedankt voor de hulp :)



Camiel
Hoi Camiel,



Fijn dat je nu weer verbinding hebt met mobiel internet en graag gedaan namens Charlene :)



Ik kan me voorstellen dat het een beetje verwarrend is, maar het poortje waar je nu via verbinding hebt met 3G heet ook KPN4G.nl, dit om te voorkomen dat klanten elke keer van APN moeten switchen als ze de ene maand wel gebruik willen maken van 4G en de andere maand niet.

Oftewel je hoeft verder niet meer van APN te switchen, je zal zo verbinding blijven houden met 3G 🙂

Reageer