Skip to main content
Ik had in enkele dagen ongewoon veel mb's verbuikt, wat ik al een beetje raar vond. Ik ging er vanuit dat ik gewoon teveel op mn internet had gezeten en zette m'n internet uit voor alle apps behalve whatsapp en snapchat. Normaal verbruik ik nog maar 20 mb's per dag als ik dit doe maar nu had ik in 1 dag 100 mb's verbruikt! Ik heb geen idee hoe dit komt maar dat er iets niet klopt is duidelijk. Wat kan ik doen om erachter te komen waar al mijn mb's aan verloren gaan? Nog nooit eerder meegemaakt dit.
Hoi Amazingxxyou,



Welkom op ons forum:)

Wat vervelend dat je zo snel door je MB tegoed heen bent gegaan.



Wij kunnen helaas niet zien aan je verbruik wat er in je telefoon voor dit verbruik heeft gezorgd. Gelukkig kun je dit zelf wel zien.

Kun je daarvoor ons internet verbruik topic eens doornemen? In de artikelen staat uitgelegd hoe jij in je telefoon de grootverbruikers terug kunt vinden.:D

Heb je het kunnen vinden?



Om een beter inzicht te krijgen van dataverbruik in het algemeen kun je deze blog eens doornemen.



Heb je onlangs een nieuwe applicatie geïnstalleerd?
Ik kan alleen zien welke apps veel internet verbruiken op mijn Iphone en zoals ik al zei had ik die allemaal uitgezet, alleen whatsapp en snapchat stonden aan. Oftewel dit is vrij onmogelijk dat ik zoveel MB heb verbruikt en ik wil toch wel heel graag hier een antwoord op. Nee, geen nieuwe applicatie geïnstalleerd. Ik kan ook niet per ongeluk op mijn wifi over zijn gegaan aangezien ik dit dan heel snel zou merken omdat ik dan nog maar 2 apps kon gebruiken. Ik heb geen zin om dit elke maand te hebben dus heel graag een antwoord waar ik iets mee kan!!
Hoi Amazingxxyou,



Helaas kunnen en mogen wij niet inzien waaraan het verbruik is geweest 😞



De enige die dat kan ben jij. Ruud heeft je hiervoor verwezen naar een http:// waar dit uitgebreid uitgelegd wordt. Ook in het forumbericht worden tips gegeven hoe je dit kan zelf kan nagaan.



We sturen altijd notificatieberichten wanneer je op de helft van je internetbundel zit, of wanneer deze volledig verbruikt is. Uit je gegevens blijkt dat de sms'jes verstuurd zijn op 14 en op 25 april. Vanaf dat moment is het internetverbruik buiten de bundel berekend. In totaal gaat het om zo'n 189 MB's. Je hebt op 30 april alleen al zo'n 137 MB's verbruikt.



Kan je je nog herinneren of via je toestel achterhalen waar dit door kwam? Een WhatsApp bericht is hooguit een aantal Kb's, tenzij je ook foto's en spraakopnames stuur.

Reageer