Skip to main content
Hallo,



Op mijn sim only abo heb ik de optie internet/MMS uitgezet. Toch heb ik kosten gemaakt voor internetverbruik. Op mijn smartphone had ik WIFI op aan staan, dat heb ik nu maar op uit gezet.



Hoe kan het dat de optie op mijn abonnement op  'uit' stond, en ik toch kosten heb? Ik was in de veronderstelling dat ik dan alleen via WIFI kosteloos kon internetten en dat het gedisabled was om buiten een WIFI-gebied te internetten.



Graag uitleg hierover.
Hoi Baukje, welkom op het forum van Simyo!



Ik heb dit topic met je vraag verplaatst naar het forumonderdeel Internet. Andere forumbezoekers met dezelfde vraag kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.



Dit is exact de reden waarom ik altijd adviseer om op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel' uit te zetten als je niet wilt internetten. Dit kan ik terugzien in je gegevens en nu kan ik ook aangeven dat er iets is misgegaan.



Het is aan de administratieve kant uitgezet, maar netwerktechnisch niet uitgevoerd. De kosten die gemaakt zijn krijg je dan ook terug.



Wil je de afschrijving van de factuur van september alsjeblieft laten storneren bij je bank? Je zult in eerste instantie heel snel daarna een mailtje krijgen met een betalingsherinnering van je originele bedrag, maar die kun je negeren. Die wordt namelijk automatisch gegenereerd.

Een paar dagen later zul je weer zo'n mailtje krijgen, maar dat is dan voor een aangepast bedrag; €0,32



In oktober is er ook voor €1,75 aan internetkosten gemaakt, deze heb ik al gecrediteerd.



Heb ik je zo tevreden kunnen stellen, Baukje?
Hallo Ernst,



Bedankt voor je snelle reactie. En wat fijn dat het gewoon goed wordt uitgezocht en ook aangegeven wordt hoe het hersteld kan worden. Dat heb ik weleens heel anders meegemaakt bij mobiele providers (kastje-muur-kastje-muur etc.etc.).



Ik heb de factuur gestorneerd, en wacht nu even af,



vriendelijke groet,

Baukje
Hoi Baukje,



Dat spreekt voor zich 🙂

Fijn dat je het waardeert. Dan maken wij de rest in orde voor je.



Groetjes,

Charlene

Reageer