.

Beantwoord

internet met prepaid

  • 28 August 2013
  • 5 reacties
  • 292 Bekeken

Ik heb een samsung smartphone,prepaid. Internet/mms heb ik aangezet op de MijnSimyo ,maar als ik met google iets wil opzoeken krijg ik de melding dat er geen internet verbinding is. Kan iemand mij vertellen wat er ontbreekt aan mijn instellingen? b.v.d, Jaap
icon

Beste antwoord door MartijnR 28 August 2013, 08:36

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi jaaptaeniez,

Je zal ook je telefoon moet configureren om met internet verbinding te kunnen maken. Probeer eerst eens een SMS met het woord "JA" naar 1300 te sturen.
Je zult in de sms die je ontvangt de instellingen vinden. Dit werkt helaas niet voor alle smarphones. Als dit niet werkt heb ik hier wat instellingen staan die je dan kan invoeren.

Verbindingsnaam: KPN internet
APN: portalmmm.nl
Proxy:
Poort:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Server:
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS Proxy: 10.10.100.20
MMS Poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default,mms,supl


Hierna even je telefoon opnieuw opstarten. Laat even weten of dit werkt.

mvg,
Martijn
Hallo Martijn,
Bedankt voor je reactie,die me op de goede weg gezet heeft. SMS naar 1300 "Ja" werkte niet waarop ik telefonisch kontakt opgenomen heb met Simyo.
Die stuurde me een e-mail met instellingen als volgt:

Hierbij ontvangt u de instructies voor het instellen van mobiel internet voor uw Samsung toestel:

• Startscherm.
• Kies Toepassingen.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies Internet of default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets en kies Meer.
• Kies Instellingen.
• Scroll naar beneden.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.

Zet de Samsung Galaxy S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
---------------------------------------------------------
Dat werkte goed tot instellingen "startpagina instellen"
UIteindelijk gekozen voor standaard instellingen en dat heeft voor een goed resultaat geleid. Na 10 min wachten en Galaxy herstarten kreeg ik internet kontakt.!!

Nogmaals bedankt!

h.groeten  Jaap
Reputatie 3
Badge +9
Goed om te horen dat het werkt.

En Simyo haal die startpaigina uit de mail !
Reputatie 7
Badge +9
Mooi om te horen...:rolleyes:
Reputatie 5
Badge +11
Goed om te horen dat het werkt.

En Simyo haal die startpaigina uit de mail !


Hoi Martijn®

Het staat inderdaad wel een beetje knullig, vooral omdat je niet naar een snelle mobiele site wordt geleid...
Het gaat hier om standaard teksten, voor een hele rits telefoonmerken en besturingssystemen. Het zijn er dus nogal wat, maar ik heb het doorgegeven en het is op de agenda gezet om aangepast te worden 🙂

Reageer