Skip to main content
Hoi,

Ik heb nu mijn telefoon en de simkaart werkt, maar ik heb nog geen werkend internet. Ik lees iets over codes die je moet hebben ontvangen, maar die heb ik niet gehad. Graag wat hulp hoe ik dit aan de gang krijg.
Hoi nl66,



Veel smartphones (o.a. iPhones) kunnen geen configuratie berichten ontvangen. Ik zie overigens dat je gebruik hebt gemaakt van internet op je mobiel via ons netwerk? Is hiermee je vraag beantwoord?



Groetjes,



Alex
Hoi nl66,



Veel smartphones (o.a. iPhones) kunnen geen configuratie berichten ontvangen. Ik zie overigens dat je gebruik hebt gemaakt van internet op je mobiel via ons netwerk? Is hiermee je vraag beantwoord?



Groetjes,



Alex





Hoi,



Dat is dan per ongeluk gegaan dat ik via jullie netwerk heb geinternet. Thuis kan ik wel op mijn eigen draadloze netwerk inloggen, maar mails versturen lukt me ook daar niet. Zodra ik op pad ben heb ik echter geen verbinding meer. Hoe kan ik dit nu toch instellen?
Hoi nl66,



Staat de mobiele dataverbinding dan wel aan? Netwerk technisch staat alles goed. Anders zou je helemaal geen verbinding kunnen maken met internet.



De instellingen voor de iPhone 5 kun je via de onderstaande stappen instellen.



Startscherm.

Kies Instellingen.

Kies Algemeen.

Kies Mobiel netwerk.

Kies Mobiele data en schakel deze in.

Kies Mobiel datanetwerk (Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren).



Bewerk de details voor Mobiele data als volgt:



Bij APN, voer internet in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Bij Wachtwoord, voer niets in.

Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.

Zet de iPhone 5 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.



Kan je aangeven of het uitvoeren van de bovenstaande stappen heeft gewerkt?



Groetjes,



Alex
Hoi nl66,



Staat de mobiele dataverbinding dan wel aan? Netwerk technisch staat alles goed. Anders zou je helemaal geen verbinding kunnen maken met internet.



De instellingen voor de iPhone 5 kun je via de onderstaande stappen instellen.



Startscherm.

Kies Instellingen.

Kies Algemeen.

Kies Mobiel netwerk.

Kies Mobiele data en schakel deze in.

Kies Mobiel datanetwerk (Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren).



Bewerk de details voor Mobiele data als volgt:



Bij APN, voer internet in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Bij Wachtwoord, voer niets in.

Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.

Zet de iPhone 5 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.



Kan je aangeven of het uitvoeren van de bovenstaande stappen heeft gewerkt?



Groetjes,



Alex





Hoi Alex, het is gelukt! Ik kan alleen nog geen e-mail versturen. Heb een planet adres en heb bij KPN al de instructie voor het handmatig instellen voor de e-mail gegevens voor de iPhone 5 ingevoerd, maar dat werkt nog steeds niet (mail ophalen wel). Is er iets dat ik verkeerd doe of kan je me daar niet bij helpen? Dank, Nynke
Hoi nl66,



Goed om te weten dat het is gelukt. Voor uitgaande mail moet je de juiste smtp server invoeren. Simyo heeft geen eigen smtp server. Je kunt wel altijd proberen de smtp server mail.kpnmail.nl te gebruiken. Voor veel mail adressen is de juiste smtp server op te vragen bij de mailprovider zelf.



Groetjes,



Alex

Reageer