Skip to main content
Waardoor verbruikt de telefoon internet als de telefoon aan de wifi zit?
Omdat je 3g/4g ook aanstaat en bij het wegvallen van je Wifi signaal, of als je telefoon vind dat het signaal te zwak is deze dan automatisch overschakelt. Wifi is in tegenstelling tot 3g/4g een instabiele verbinding.
bedankt voor je reactei maar Ik bedoel als de telefoon thuis aan de wifi zit als hij in de oplader staat dus dan heb ik een sterk wifi signaal.
bedankt voor je reactei maar Ik bedoel als de telefoon thuis aan de wifi zit als hij in de oplader staat dus dan heb ik een sterk wifi signaal.
Hoi Nico van Wijngaarden,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat je dit even komt navragen! Ik kan me voorstellen dat je hier wat extra informatie over wilt.



Raytje heeft je hier al een goede uitleg gegeven. Veel mensen vertrouwen hun wifi verbinding volledig terwijl dit niet altijd helemaal terecht is. In veel gevallen is het wifi signaal instabiel, zwak of valt het helemaal weg. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het signaal kan simpelweg niet vergenoeg de woonkamer inkomen of jouw provider is bezig met updates etc.



Op deze momenten zal jouw telefoon op zoek gaan naar het beste netwerk of überhaupt naar ons netwerk om de gaten op de vullen die in het wifi netwerk vallen. Wil je dit voorkomen? Dan kun je de mobiele data in jouw telefoon uitzetten als je thuis bent. Is de verbinding met wifi dan net even wat minder? Dan zul je merken dat je traag internet hebt of dat het internet helemaal wegvalt. Er zal geen ondersteuning meer gezocht worden bij ons netwerk.



Heb je hier iets aan?



@Raytje, bedankt voor je uitleg :)



Groetjes,

Angela
Bedankt voor het advies, ik ga het proberen



Gr Nico
Hoi Nico,



Graag gedaan namens Angela. 🙂 We hopen dat het helpt.



Groetjes, Angelica

Reageer