.

Vraag

Internet factuur klopt niet

  • 23 June 2012
  • 3 reacties
  • 262 Bekeken

Badge
Goeiemorgen,

Ik bekijk net mijn factuur maar mijn internet kosten zijn verviervoudigd met normaal terwijl ik een abonoment hebt met 1gb internet.
Ik ga normaal nooit over die 1 gb en nu zie ik dat ik 32,59 moet bij betalen terwijl ik 230 mb heb verbruikt volgens de specificatie.

Graag hoor ik zo snel mogelijk van u

mvg
Daniella WIndhouwer-Keukelaar

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Daniella1981,

Welkom op het Simyo forum!
Uit je verbruiksoverzicht van mei kunnen we opmaken dat je veelvuldig gebruik hebt gemaakt van het internet de afgelopen maand. Op 1 mei heb je de bundel van 1GB ontvangen, deze heb je op 5 mei om 12.17 verbruikt. Het overige verbruik is in rekening gebracht tegen het tarief Ā€0,10 cent per MB van met het totaalbedrag van Ā€32,59. Om hoge facturen te voorkomen raden wij u aan om in de toekomst regelmatig het verbruik te controleren via de persoonlijke pagina.

Groetjes,

Manisha
Badge
Dus als ik het goed begrijp heb ik binnen 4 dagen 1gb verbruikt terwijl ik normaal hier in een maand niet overheen ga??..
Vind je dat zelf ook niet een beetje vreemd omver komen?... graag wil ik dan weten hoe en waar dit aan verbruikt is want dit klinkt mij erg ongeloofwaardig over, mijn internet bundel is deze maand nog lang niet op en de maand is bijna voorbij... en dan zou ik in mei dat opeens in 4 dagen verbruiken?
Reputatie 5
Badge +10
Dus als ik het goed begrijp heb ik binnen 4 dagen 1gb verbruikt terwijl ik normaal hier in een maand niet overheen ga??..
Vind je dat zelf ook niet een beetje vreemd omver komen?... graag wil ik dan weten hoe en waar dit aan verbruikt is want dit klinkt mij erg ongeloofwaardig over, mijn internet bundel is deze maand nog lang niet op en de maand is bijna voorbij... en dan zou ik in mei dat opeens in 4 dagen verbruiken?


Hoi daniella1981,

Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Volgens onze gegevens heb je inderdaad de eerste 4 dagen (met name op 2 en 3 mei) veel internet verbruik gehad. Het is in de praktijk ook mogelijk om binnen een korte tijd veel data te verbruiken. Het streamen van muziek en video kost bijvoorbeeld veel data. Wij kunnen echter niet achterhalen welke app, site etc. dit verbruik heeft veroorzaakt. Dat zou ook inbreuk zijn op iemands privacy. Er bestaan welk applicaties waarmee je kunt achterhalen hoeveel mb een bepaalde app verbruikt. Hoewel hier geen officiƫle Simyo app voor is, krijg je zo wel een beeld welke applicaties voor weinig of veel dataverbruik zorgen.

Groetjes,

Alex

Reageer