.

Beantwoord

internet doet het niet als het het wel moet doen maar als die het niet moet doen.....

  • 28 October 2013
  • 3 reacties
  • 5522 Bekeken

Badge
jammer joh,

dochterlief zaterdag naar Walibi en wilde graag kunnen whatsappen met de hele groep aldaar. Ook voor mij wel handig om contact te kunnen houden. Deze zomer hadden we een maand bundel genomen wat prima is verlopen en wilde nu een dagbundel doen. Alles ingeschakeld. Euro afgeschreven maar
internet ging het niet doen, wat we ook deden. Zondag ter ergenis krijg je een sms dat de bundel is afgelopen zonder het ooit gedaan te hebben. Neem rond
11:00 uur contact met Simyo op om te vragen hoe dit nu kan. Komt geen bevredigend antwoord anders dan dat hun vermoede is dat de instellingen op de telefoon niet goed staan. Ik zet tijdens dat gesprek de internet optie weer uit met de gedachten waarom ik dat doe omdat internet toch niet werkt.

Helaas!!! Blijkt later dat om 8:30 uur internet ineens is gaan werken terwijl mijn dochter op school zit en de telefoon in haar kluisje ligt en we even voor
Euro 16 kosten hebben. Helpdesk wil wel een mail naar boekhouding sturen maar geven het weinig kans. Heb gezegd dat ze zich de moeite kunnen sparen. Word hier zo moe van.

Grootste teleurstelling eigenlijk nog dat het niet werkt als ik wil dat het werkt. Ze hebben tijdens mijn eerste gesprek rond 11 uur het verbruik niet gezien want er was niets verbruikt, ook niet volgens de medewerker. Heeft toen nog wel even alles opnieuw opgestart voor de zekerheid. Jammer, want nu hebben we 16 euro kosten. Simyo geeft niet thuis helaas.

Ben hier heel verbolgen onder en voel me in de maling genomen. 

mijn vraag is: ben ik onredelijk?
icon

Beste antwoord door Kim 29 October 2013, 12:07

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hoi RonTonTon,

Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is. Ik heb even voor je in onze gegevens gekeken naar wat er precies is gebeurd.

Ik zie dat je op 26-10 rond 13.45 uur op Mijn Simyo zowel de dagbundel als de optie 'Internet op je mobiel / MMS' aan hebt gezet voor je dochter.
Vervolgens zie ik inderdaad geen verbruik terug op 26-10, maar wel op 28-10 om 7.49 uur en 8.33 uur.
Waarna je later deze dag rond 11.00 uur contact met ons hebt opgenomen waarbij de betreffende medewerker inderdaad de optie een reset heeft gegeven, omdat toen het verbruik nog niet zichtbaar was en je daarna zelf de optie hebt uitgezet om 11.52 uur.

Probleem hierbij is dat er tussen het moment van dat je de optie 'Internet op je mobiel / MMS' hebt aangezet op 26-10 en het contact dat je met ons hebt gehad op 28-10 rond 11.00 uur zijn er bij ons geen wijzigingen geweest op de aansluiting van je dochter.

Daarom kan ik helaas ook niet tot een andere conclusie komen, dan dat ik verwacht dat er toch iets niet goed heeft gestaan op de telefoon van je dochter wat in de tussentijd is gewijzigd, waardoor de simkaart gisterochtend wel contact heeft gemaakt met mobiel internet en deze kosten zijn ontstaan...
Badge
Beste Kim,

Bedankt voor je antwoordt maar ben het niet met je eens. Wij hebben na die zaterdag waar de aanschafte bundel niet werkte niet meer aan de instellingen gezeten.

Die zaterdag zijn er verschillende mensen met de telefoon bezig geweest waaronder twee mensen die mobiele telefoons verkopen en hun dagelijks werk is.
Mijn dochter kan zelf ook lezen en schrijven met de telefoon en fungeert als vraagbaak binnen de vriendenkring en familie.

Nadat ze Walibi is in gegaan heeft ze niet meer aan de instellingen gezeten want ze had wel iets anders aan haar hoofd en de whatsapps die ik haar stuurde
zijn nooit aangekomen.

Ik heb op verschillende platforms gezien dat meerdere mensen afgelopen weekend problemen met jullie internet hebben gehad maar daar word voor het
gemak even aan voorbij gegaan. Er is genoeg ge-reset aan jullie kant lees ik meerdere malen.

Ben zeer teleurgesteld over de manier waarop jullie hier mee omgaan.

Ik heb aan menig ouder jullie service geprezen wat ook heeft geleid tot nieuwe gebruikers. Dit stopt nu. Zoals altijd leer je elkaar kennen als
er iets gebeurt.

Over het concept prepaid denken wij blijkbaar ook heel verschillend. Hoe het mogelijke is om Euro 12,50 in het rood te gaan op een prepaid contract
is mij ook een raadsel  en vind ik zeer dubieus. Maar dat zullen de kleine letters wel zijn.

De antwoorden en de gesprekken gaan allemaal heel vriendelijk en netjes maar over de inhoud ben ik heel ontevreden.

Groeten,
Ton
Badge +6
Hoi Ton,

Het is zeker vervelend hoe het één en ander is verlopen.

Helaas kan ik niet verklaren waardoor op het ene moment de verbinding er niet is geweest (toen je het graag wilde) en op het andere moment opeens wel (toen je het niet wilde).
Daarom kan ik alleen voor nu aanraden om de optie "Internet op je mobiel / MMS" op Mijn Simyo uit te zetten wanneer je niet wil dat de simkaart verbinding kan maken met mobiel internet en 'm weer aan te zetten wanneer je bijvoorbeeld de dagbundel aanzet.

Mocht je onverhoopt dan toch weer problemen ervaren met je dataverbinding, dan horen we dit graag, zodat we samen kunnen uitzoeken wat er aan de hand is 🙂.

Reageer