Skip to main content
Ik gebruik bijna nooit mijn internet bundel. Nu heb ik twee keer de internetbundel nodig gehad en binnen een kwartier waren de 200 mb's weg. Ik heb een iphone ik had ook nog alles afgesloten zoals icloud en dergelijke.

Ik keek alleen of ik nog whatssapp had en of mail ik heb verder niets geopend. Nu ga ik het weekend weg en daar is geen wifi, wederom geen bundel meer. Dit is toch niet te geloven. Hoe kan het dat het zo snel gaat, had ik bij mijn vorige provider geen last van. Ligt dit aan simyo ? Ik ben er haast klaar mee en in staat om over te stappen naar een andere provider.
Dit was ook bij elke andere provider gebeurd want providers hebben geen invloed op je dataverbruik. Wat ik kan aanraden is op de iPhone onder Instellingen > Mobiel netwerk te kijken welke apps de grootste dataslurpers zijn geweest. Als je de datateller (even naar beneden scrollen) een reset geeft en na bijvoorbeeld enkele dagen weer even kijkt dan weet je waar je dataverbruik door veroorzaakt wordt.
Dit was ook bij elke andere provider gebeurd want providers hebben geen invloed op je dataverbruik. Wat ik kan aanraden is op de iPhone onder Instellingen > Mobiel netwerk te kijken welke apps de grootste dataslurpers zijn geweest. Als je de datateller (even naar beneden scrollen) een reset geeft en na bijvoorbeeld enkele dagen weer even kijkt dan weet je waar je dataverbruik door veroorzaakt wordt.



Hoi Henri K,



Dat is altijd vervelend, dataverbruik waarvan je de oorzaak niet weet 😞

De tip van Scotsman zou ik zeker opvolgen. Ook kun je op Mijn Simyo onder Verbruik en dan 'September' bekijken hoeveel data er op welk moment is verbruikt. Wat dat is geweest mogen we niet registreren, maar wellicht helpt de datum en tijd om te achterhalen welke app of welk proces dit verbruik heeft veroorzaakt.

In het systeem zie ik nu wat groter verbruik vanaf 3-9 16:19 uur. Dan zie ik een aantal keer de maximale grootte van een datapakket (60000kb). Op die momenten heeft je toestel de opdracht gegeven om via je simkaart internet te gebruiken. Een simkaart kan dat niet vanzelf.

Dit is een handig artikel, om je iPhone eens na te lopen op instellingen die je eventueel nog kan aanpassen om het verbruik te beperken.

Laat je het weten als je de oorzaak hebt kunnen vinden?



Groetjes,

Charlene

Reageer