Skip to main content
Beste Simyo,



Zojuist kreeg ik per email bericht dat ik gisteren, 20 mei, enorm veel mb gebruikt heb. Hierdoor zijn er 36 euro extra kosten gerekend.

Gisteren was ik echter de hele dag thuis, met wifi aan. Elke keer als ik mijn telefoon pakte, zag ik bovendien linksboven het wifi-symbool.

Het is dus onmogelijk dat ik zoveel mb aan mobiele data verbruikt heb. Ik neem aan dat er ergens iets fout is gegaan in de software bij de meting of het toebedelen van het verbruik.

Ik zou het zeer op prijs stellen als mijn verbruik van 20 mei aangepast zou kunnen worden.



Vriendelijke groet,

Dirk Hugo Bulder
Goedemorgen DHBulder, welkom op het forum.



Is je toestel toevallig een iPhone? In dat geval is het heel goed mogelijk dat er, zonder dat je het wilt/merkt, toch dataverkeer via Simyo is geweest. In verschillende topics op dit forum (maar ook bij andere providers) is hier genoeg over te lezen.
Beste Simyo,



Zojuist kreeg ik per email bericht dat ik gisteren, 20 mei, enorm veel mb gebruikt heb. Hierdoor zijn er 36 euro extra kosten gerekend.

Gisteren was ik echter de hele dag thuis, met wifi aan. Elke keer als ik mijn telefoon pakte, zag ik bovendien linksboven het wifi-symbool.

Het is dus onmogelijk dat ik zoveel mb aan mobiele data verbruikt heb. Ik neem aan dat er ergens iets fout is gegaan in de software bij de meting of het toebedelen van het verbruik.

Ik zou het zeer op prijs stellen als mijn verbruik van 20 mei aangepast zou kunnen worden.



Vriendelijke groet,

Dirk Hugo Bulder




Hoi DHBulder,



Welkom op het forum!

Net als Franswon ben ik ook benieuwd of je iPhone hebt. Het is bekend dat iPhone's kunnen switchen tussen het WIFI netwerk en het mobiele netwerk. Je toestel zal aangeven dat je met WIFI bent verbonden maar het verbruik gaat via het mobiele netwerk.

Het verbruik heeft plaats gevonden en dit zal niet worden aangepast. Ik raad je aan om na te gaan of je in je toestel kan uitzetten dat je toestel kan switchen tussen het WIFI netwerk en mobiele netwerk.



@ Franswon bedankt voor het meedenken.
Ik heb inderdaad een iphone. Dit probleem heeft zich echter nog niet eerder voorgedaan. Terwijl ik deze telefoon toch al jaren heb. Vandaar mijn vraag of er bij Simyo een fout gemaakt zou kunnen zijn.
Als je Onavo Count installeert dan krijg je een overzicht van de apps die contact met het internet hebben gemaakt en om hoeveel MBs het gaat.
Wat is dit toch met Simyo en iPhone's 😕
Ik heb inderdaad een iphone. Dit probleem heeft zich echter nog niet eerder voorgedaan. Terwijl ik deze telefoon toch al jaren heb. Vandaar mijn vraag of er bij Simyo een fout gemaakt zou kunnen zijn.

;38501">Wat is dit toch met Simyo en iPhone's 😕



Hoi DHBulder en Martijn®️,



Ik weet het ook niet. Ik heb een iPhone. Ik ben bij Simyo. Ik heb er geen last van.

Ik heb hem wel een keer laten vallen, en nu zit er een barst in. Maar daar kon Simyo niks aan doen ;)

Even serieus, na een update kan er wel iets veranderen in de werking van een toestel. Soms zitten daar bij Apple bugs in, en dan krijg je weer een nieuwe update heel snel. Maar we weten natuurlijk niet wat er bij DHBulder is gebeurd, is maar speculeren.



Ik hoop dat je wat aan de tips hier hebt, DHBulder. Ook die van Scotsman.

Op facebook hebben we je ook beantwoord.



Groetjes,



Charlene

Reageer