Skip to main content
Hallo,



In de maand mei was mijn internetbundel op een gegeven moment op. Daarom heb ik internet 3G uitgezet en dit alleen kort aangedaan als ik iets op internet wilde doen. Toch kreeg ik daarna een rekening van € 79,26 (ipv 14,-). In de specificatie zag ik dat het vooral veroorzaakt werd door internetgebruik. Er was 6 x € 8,79 (op 26 mei) in rekening gebracht. Kunt u achterhalen waar dit voor geweest is? Het viel vooral op omdat het 6x hoge bedragen waren en precies dezelfde bedragen.



Met vriendelijke groet,



Liesbeth Vonk
Die 6 x € 8,79 heeft te maken met de grootte van de data pakketten die zijn binnen gekomen bij jouw telefoon. Heb ooit eens in een ander topic vernomen dat het in 6 gedeeld word omdat het niet anders kan (als ik het zo goed heb onthouden)



Dit zou dus betekenen dat er iets van behoorlijke omvang is gedownload. Hetzij door jou of door je telefoon (updates bijvoorbeeld).



Een moderator kan je daar meer over vertellen, die kan ook tijdstippen zien.. niet waaraan.
Dank voor je reactie. Ik ben wel benieuwd, want ik heb bewust geen grote dingen gedownload, omdat ik wist dat mijn bundel op was.
Als jij dat niet zelf hebt gedaan, wat dus gewoon slim is, dan heeft je telefoon dat gedaan. Dat heeft te maken met hoe jij je toestel hebt ingesteld.



Hier lees je daar meer over en word er verwezen naar enkele blogs om je data onder controle te houden. Is zeer aan te raden om door te nemen en toe te passen waar nodig is.



Heb je vragen, zoek even naar het antwoord in het forum of stel gerust een nieuwe vraag 🙂
Hoi Lvon, welkom op het Simyo forum :)



Erg fijn dat Raytje je al heeft geholpen. De datapakketen die je ziet van 60.000 kb is het maximale wat we in één keer kunnen binnenhalen. Wanneer die hoeveelheid wordt bereikt, wordt er een nieuwe sessie gestart. Om deze reden zie je het een aantal keer staan.



Op 26 mei vanaf 16:58 uur tot en met 17:56 uur heb je vooral veel geïnternet. Er is toen 488 MB verbruikt. Zoals Raytje zegt, kunnen we alleen de datum, het tijdstip en de hoeveelheid zien. In je telefoon kun je vaak wel het één en ander terugvinden.



In de link die Raytje heeft toegevoegd wordt verwezen naar de blogs "Krijg inzicht in het datagebruik van je apps" en "Nooit meer over je mobiele datalimiet heen" staan. Wil je deze doornemen? Hier zie je tips en instructies staan hoe je je telefooninstellingen kunt nagaan. Ook wordt er uitleg gegeven over datameters die in de meeste smartphones zijn ingebouwd.



Heb je nog vragen aan ons? :)



@Raytje; super bedankt voor je hulp!

Reageer