Skip to main content
Hallo allemaal,



Ik heb sinds een week Simyo, jaar abbonement. Wat mij opvalt is dat waar ik met vodafone regelmtatig 7-9 mbps haalde ik dit met Simyo/KPN bij lange na niet haal.

Voor mijn werk komt ik op veel verschillende plekken en nergens ben ik boven de 3mbps down en 2mbps upload gekomen. Zelfs in de open lucht, stilstaand blijft mijn snelheid enorm traag. Nu verwacht ik geen 14,4mbps maar meer dan 3 moet toch wel te doen zijn?



Staan er misschien instellingen verkeeerd of zo iets?



Groet,



Bas
Hallo allemaal,



Ik heb sinds een week Simyo, jaar abbonement. Wat mij opvalt is dat waar ik met vodafone regelmtatig 7-9 mbps haalde ik dit met Simyo/KPN bij lange na niet haal.

Voor mijn werk komt ik op veel verschillende plekken en nergens ben ik boven de 3mbps down en 2mbps upload gekomen. Zelfs in de open lucht, stilstaand blijft mijn snelheid enorm traag. Nu verwacht ik geen 14,4mbps maar meer dan 3 moet toch wel te doen zijn?



Staan er misschien instellingen verkeeerd of zo iets?



Groet,



Bas




Hoi Bas982,



Wij maken gebruik van het netwerk van KPN. Op de coveragechecker kun je bekijken wat de maximaal haalbare snelheid is van dat netwerk op een opgegeven postcode. Verder hangt het van verschillende factoren af, hoe hoog de snelheid is die je kunt halen. Je kunt het beste je toestel en besturingssysteem hier ook neerzetten, zodat mensen met een vergelijkbaar toestel hun ervaringen kunnen delen. Ook kan ik nagaan of er op de postcode waar je dit ervaart iets ongewoons gaande is, zoals werkzaamheden of iets dergelijks.

Ik hoor het graag van je,



Groetjes,

Charlene
Hallo allemaal,



Ik heb sinds een week Simyo, jaar abbonement. Wat mij opvalt is dat waar ik met vodafone regelmtatig 7-9 mbps haalde ik dit met Simyo/KPN bij lange na niet haal.

Voor mijn werk komt ik op veel verschillende plekken en nergens ben ik boven de 3mbps down en 2mbps upload gekomen. Zelfs in de open lucht, stilstaand blijft mijn snelheid enorm traag. Nu verwacht ik geen 14,4mbps maar meer dan 3 moet toch wel te doen zijn?



Staan er misschien instellingen verkeeerd of zo iets?



Groet,



Bas




Hoi Bas982,



Wij maken gebruik van het netwerk van KPN. Op de coveragechecker kun je bekijken wat de maximaal haalbare snelheid is van dat netwerk op een opgegeven postcode. Verder hangt het van verschillende factoren af, hoe hoog de snelheid is die je kunt halen. Je kunt het beste je toestel en besturingssysteem hier ook neerzetten, zodat mensen met een vergelijkbaar toestel hun ervaringen kunnen delen. Ook kan ik nagaan of er op de postcode waar je dit ervaart iets ongewoons gaande is, zoals werkzaamheden of iets dergelijks.

Ik hoor het graag van je,



Groetjes,

Charlene





Dag Charlene,



Dank voor je antwoord. Ik gebruik een Samsung Galaxy s3, Android 4.4.



Mijn eigen postcode is 2284. Maar ik heb het ook op 2533, 2406 en vele andere postcodes. Mijn snelheid blijft maar onder de 3mbps download....



Groet,
Hi Bas 982,



Op je eerste 2 postcode is de maximaal haalbare snelheid 14,4 en op 2406 is dat 7,2. Als je telefoon snel genoeg is, het netwerk niet te druk bezet is, zou je andere snelheden moeten kunnen halen.



Hier op het forum kun je verschillende tips vinden die misschien kunnen helpen, maar het belangrijkste is dat je instellingen goed staan.

In dit topic vind je de internet instellingen voor ons netwerk op je Android toestel. Zou je deze eens na willen lopen en ons laten weten of dit helpt?
Hi Bas 982,



Op je eerste 2 postcode is de maximaal haalbare snelheid 14,4 en op 2406 is dat 7,2. Als je telefoon snel genoeg is, het netwerk niet te druk bezet is, zou je andere snelheden moeten kunnen halen.



Hier op het forum kun je verschillende tips vinden die misschien kunnen helpen, maar het belangrijkste is dat je instellingen goed staan.

In dit topic vind je de internet instellingen voor ons netwerk op je Android toestel. Zou je deze eens na willen lopen en ons laten weten of dit helpt?





Nu ik deze instelling heb veranderd heb ik helemaal geen mobiel internet meer. Ik heb ook al APN herstel gedaan maar geen succes. Wat is er fout gegaan??
Hoi Bas982,



Ik zie dat er inmiddels internetverbruik is geregistreerd op je aansluiting, klopt dat? 🙂
Hoi Bas982,



Ik zie dat er inmiddels internetverbruik is geregistreerd op je aansluiting, klopt dat? :)





Dat klopt. Ineens weer internet. Dank voor je reactie. Probleem opgelost.
Dat klopt. Ineens weer internet. Dank voor je reactie. Probleem opgelost.



Hi Bas982,



Is de snelheid ook beter nu?

Reageer