Skip to main content
Hallo,



Ik kreeg gisteren een bericht van Simyo dat ik al 80% van mijn internet had verbruikt, wat ik erg vreemd vond aangezien ik geen bijzonder grote dingen heb gedownload deze maand, zoals films kijken, apps downloaden, etc heb ik niet gedaan via data, alleen via WiFi.

Ik heb voornamelijk alleen WhatsApp gebruikt.

Meteen mijn simyo app bekeken om te zien hoeveel data ik nog had, bleek dat ik nog 800mb van de 1000mb over had. Dus meer dan genoeg! (Ik heb ook naar de tijd gekeken van de meting en die was actueel)



Maar uit voorzorg dus mijn telefoon niet meer gebruikt. Krijg ik, terwijl mijn telefoon in mijn broekzak niks zat te doen!!!?? weer een bericht van simyo, maar nu dus dat mijn data totaal verbruikt was?!!?!!?



Graag uitleg hierover voordat ik hoge kosten krijg doordat ik buiten mijn bundel ga.



BVD

Mvg, Joshua
Er zijn hier al zoveel topics over dat ik het deze keer maar kort hou :)



Wifi is een instabiele verbinding dus is deze zwak of valt ie weg dan maakt je telefoon gebruik van je data verbinding (mits deze aan staat)



Je hoeft je telefoon niet actief te gebruiken om wel een actieve up of download te hebben (denk aan synchronisatie, updates van Apps of updates van je OS (systeem) ).



Kortom het ligt aan je eigen instellingen ;-)



En die berichtjes van 80 en 100% zijn real time. De standen op je App of Mijn SImyo niet.
Ik heb mijn instellingen juist zo staan dat updates en synchronisaties niet gedaan worden zonder WiFi, vandaar mijn vraag op het forum.



Ik zou graag inzicht willen krijgen waar mijn data aan verbruikt is, kan dit via email verstuurd worden?
Aanvullend advies op Raytje.:)



Er is geen enkele provider die kan en mag zien waar MB verbruik aan besteed is, dus via mail van Simyo wordt hem niet. De enige optie is controle via een MB meter op je foon. (of MB monitor app) Ik raad je aan om op mijn simyo bij (netwerk)instellingen internet uit te zetten. En voor het geval nog niet gedaan. Zorg er voor dat je een beschermhoesje voor je telefoon hebt om broekzakbellen uit te sluiten.
Hoi Joshua_Mess, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat vervelend dat je tegen dataverbruik aanloopt die je zelf niet kunt verklaren. In deze blog leggen we uit hoe je kunt uitzoeken welke app er wat heeft verbruikt. Deze gegevens hebben wij, zoals je hopelijk begrijpt, zelf niet. Dit is veel te privacy gevoelig.



Het klopt dat er wat verschil zit in het ontvangen van de waarschuwing-sms'jes en het verbruik op Mijn Simyo. Dit komt, zoals Raytje goed uitlegt, door de verwerkingstijd van de app.

En die berichtjes van 80 en 100% zijn real time. De standen op je App of Mijn SImyo niet.

Inmiddels zijn deze gegevens wel bijgewerkt en zul je ook op Mijn Simyo zien dat je bundel helaas op is. In dit geval is het verstandig om MB's bij te kopen of je internet voor de rest van de maand uit te zetten.



Laat je ons weten of je de boosdoener zelf hebt kunnen vinden?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje en bedankt voor de aanvulling, Friesian!

Reageer