.

Beantwoord

Internet automatisch doorlopend?

  • 20 August 2013
  • 1 reactie
  • 161 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik heb begin Juli een eenmalige maand internetbundel voor 10,- aangeschaft, begin augustus kreeg ik ook inderdaad een berichtje dat deze bundel verlopen was en het internet werkte ook inderdaad niet meer. 
Nu kon ik zondag 18 augustus t/m maandagmiddag 19 augustus ineens zomaar weer gebruik maken van internet op mijn mobiel zonder dat ik hierom gevraagd heb. Echter is er ineens op dinsdag 20 augustus wel opnieuw extra beltegoed opgewaardeerd (10,-) terwijl dit op maandag 19 augustus ook al gedaan is met hetzelfde bedrag. Ik heb het automatisch opwaarderen van het beltegoed ingesteld op 2,-, maar het lijkt me sterk dat ik in één dag tijd ruim 8,- verbruikt heb.
Hoe kan dit?

Ik hoor graag van u.
icon

Beste antwoord door Ernst 21 August 2013, 15:27

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Witte, en welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat er wat onduidelijkheden zijn over je internetbundel en je internetkosten. Ik ga proberen zo duidelijk mogelijk te antwoorden.

Om te kunnen internetten moet op Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel' aanstaan. Dit heb je op 10 juli 2013 aangezet.
Een maandbundel internet is niet automatisch doorlopend. Dat betekent dat wanneer je Mb's op zijn, of wanneer je maand op is, de bundel afgelopen is.
De optie 'internet op je mobiel' gaat daarna niet automatisch uit. Deze zul je zelf moeten uitschakelen op Mijn Simyo.

Dit is niet gebeurd. Nu is het zo dat veel mobieltjes, zo niet alle, processen hebben lopen en applicaties hebben die vaker internet willen gebruiken dan jij weet.
Doordat je op dat moment geen internetbundel hebt, geldt het Pay-as-you-go tarief van €0,10 per 100 kb.

Als jouw mobieltje dan op een bepaald ruim 8 Mb gebruikt, kost dat ook ruim €8 helaas.

Ik wil je dan ook aanraden om de optie 'internet op je mobiel' zo snel mogelijk uit te zetten.

Reageer