Skip to main content
hallo, 





na alles maar dan ook echt alles geprobeert te hebben krijg ik nog steeds de melding mobiel internet niet mogelijk omdat ik geen internet bundel zou hebben wat overigens klinklare onzin is maar goed.



het probleem begon nadat ik bij mijn apn gewijzigd had om 4g te proberen overigens best dom omdat ik een iphone 5 heb maar dat ter zijde.



ik heb mijn iphone helmaal hersteld handmatig de apn gegevens opnieuw ingevuld en telkens krijg ik de melding dat het neit mogelijk is ook de sms naar 1300 met ja mocht niet baten.



kan iemand me helpen?





arjan
Dat van die internetbundel die je niet zou hebben is inderdaad onzin want bij Simyo heb je helemaal geen internetbundel nodig om te kunnen internetten. Verder is het inderdaad zo dat het ontvangen van internetinstellingen per sms niet werkt op iPhones. Het eerste wat je zou kunnen doen is even op Mijn Simyo kijken of Internet op je mobiel aan staat. Vervolgens even de iPhone synchroniseren met iTunes op je computer. Ben benieuwd of dit wat oplevert.
@scotsman 



dat alletwee geprobeerd.



ook heb ik de internet instellingen van mijn vader overgenomen kwa apn en dergelijke die zit ook bij simyo en heeft ook een iphone 5.



wederom geen resultaat.
Het gekke is dat ik op mijn iPhone 5 nooit de APN instellingen met de hand heb hoeven invoeren. Ik verwissel regelmatig mijn UK sim voor de Simyo sim als ik in Nederland ben, en na een restart doet alles het gewoon. Ik heb de Network Carrier selection onder Instellingen > Carrier (heet dit ook zo in het Nederlands?) op Automatic staan. In Nederland krijg ik dan vanzelf deze instellingen:

APN iphonekpn.nl, MMS APN portalmmm.nl, MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc, MMS Proxy 10.10.100.20:5080, MMS Max Message Size 307200 (de rest is blank.)



Staat onder Instellingen > Mobiel netwerk, het schakelaartje "Cellular Data" (of hoe dat ook mag heten in het Nederlands) AAN?
allemaal gecontroleerd we komen voledig over met informatie.



het gekke is dat het gebeurde nadat ik mijn instelingen geweizigd had en daarna weer in oorspronkelijke staat terug gezet heb (incl reboot voor de aceptatie)



edit: had nog een andere simyo sim uit mijn ipad die in mijn iphone gedrukt en je raad het al ja hoor gewoon 3g dus een nieuwe sim aanschaven?
hallo, 





na alles maar dan ook echt alles geprobeert te hebben krijg ik nog steeds de melding mobiel internet niet mogelijk omdat ik geen internet bundel zou hebben wat overigens klinklare onzin is maar goed.



het probleem begon nadat ik bij mijn apn gewijzigd had om 4g te proberen overigens best dom omdat ik een iphone 5 heb maar dat ter zijde.



ik heb mijn iphone helmaal hersteld handmatig de apn gegevens opnieuw ingevuld en telkens krijg ik de melding dat het neit mogelijk is ook de sms naar 1300 met ja mocht niet baten.



kan iemand me helpen?





arjan




Hoi aajschonewille,



Jij hebt de bundel voor 4G aangeschaft. Inmiddels ben je erachter dat dat met jouw iPhone 5 niet gaat op het KPN netwerk. Maar omdat je die instelling hebt gewijzigd, moet je toch even je APN wijzigen zoals bij het aanzetten van Flex 4G is uitgelegd. Jouw APN daar moet dus staan: KPN4G.nl.

Vervolgens schakel je de 4G optie op je toestel uit. Dan kun je weer gewoon van 3G gebruik maken. :)



Je moet de bundel Flex 4G ook nog even uitzetten op Mijn Simyo. Dan crediteer ik de kosten voor je, omdat je er nu geen gebruik van kunt maken.



Laat je weten of het allemaal gelukt is?



Groetjes,

Charlene
Hoi aajschonewille,



Jij hebt de bundel voor 4G aangeschaft. Inmiddels ben je erachter dat dat met jouw iPhone 5 niet gaat op het KPN netwerk. Maar omdat je die instelling hebt gewijzigd, moet je toch even je APN wijzigen zoals bij het aanzetten van Flex 4G is uitgelegd. Jouw APN daar moet dus staan: KPN4G.nl.

Vervolgens schakel je de 4G optie op je toestel uit. Dan kun je weer gewoon van 3G gebruik maken. :)



Je moet de bundel Flex 4G ook nog even uitzetten op Mijn Simyo. Dan crediteer ik de kosten voor je, omdat je er nu geen gebruik van kunt maken.



Laat je weten of het allemaal gelukt is?



Groetjes,

Charlene






dus als ik het goed begrijp moet de apn nog steeds op kpn4g staan ook als ik de flex 4g heb uitgezet?
het is gelukt top dank jullie wel allemaal!
het is gelukt top dank jullie wel allemaal!



Geweldig! Dankjewel voor de terugkoppeling 🙂

Reageer