.

Beantwoord

Instelling UIT en toch kosten voor internet

  • 7 August 2013
  • 5 reacties
  • 317 Bekeken

Ik zag bij mijn verbruiksgegevens dat ik op 4,5 en 6 aug. kosten heb gemaakt voor internet gebruik, maar ik heb bij mijn instellingen de optie internet op je mobiel-Ned op UIT staan. Hoe kunnen er dan toch kosten berekend worden? 
icon

Beste antwoord door Kim 8 August 2013, 11:34

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge
Dat werkt dus niet. Heb het net getest. Een paar uur geleden uitgezet en ik kan nog steeds gebruik maken van mobiel internet. Grrrr.... Ook al verwijder je de apn naam op je mobiel. Het blijft allemaal keurig aan staan. Simyo werkt het uitzetten van internet ook vertraagd? Net als de weergave van gebruikte mb's met veel vertraging wordt weergegeven. Ik heb maar een maand internet genomen zodat ik toch wat aan mijn beltegoed heb. Daarna stap ik over. Het is mij veel te riskant!! Zelfs als prepaid klant kun je achteraf nog een rekening krijgen.
Reputatie 1
Badge +2
Wanneer je de optie internet uit hebt staan en er is toch dataverbruik dan wordt dit door Simyo verrekend. Logisch, want wanneer je ervoor kiest om data uit te zetten in het Simyo systeem, dan ben jij de baas (zoals Simyo het benoemt) en meer kun je simpelweg niet doen om dataverbruik te voorkomen.
Reputatie 1
Badge +2
Tip: Robin Mobile is natuurlijk een verademing in vergelijking met bijvoorbeeld Simyo. Nooit meer neurotisch je bundels blijven checken en bang zijn voor hoge (re) kosten. Geen irritante vertragingen meer in het bijwerken van je verbruik. Gewoon bellen en internetten zonder erover na te hoeven denken.

Het klinkt mij als muziek in de oren.

Tuurlijk, het kost wat, maar voor gemak betaal je. En je blijft gebruik maken van het KPN netwerk. Ik vind het een interessante provider.

Maar....eerlijk is eerlijk: Simyo is zeer positief bezig om haar aanbod zoveel mogelijk aan te laten sluiten op de eisen van de mobiele beller. De prijzen zijn scherp en de kwaliteit is dik inorde. Wanneer je niet al te veel belt en internet is Simyo uiteraard veel goedkoper. Maar af en toe lijkt alles onbeperkt me ook wel heel aantrekkelijk. Misschien wordt dit een trend en hebben we over 5 jaar alleen maar onbeperkt bellen en dataverbruik.

De tijd zal het leren.
Badge
Hoezo de kwaliteit is dik in orde? De website werkt niet real time. En overigens hoe kun je als klant bewijzen dat je een knop aan of uitgezet hebt. Het is kinderlijk eenvoudig om een mail of SMS te zenden als bevestiging, maar simyo doet dat niet. Bewust beleid? Ik ben er bang voor. ..grrrr
Badge +6
Ik zag bij mijn verbruiksgegevens dat ik op 4,5 en 6 aug. kosten heb gemaakt voor internet gebruik, maar ik heb bij mijn instellingen de optie internet op je mobiel-Ned op UIT staan. Hoe kunnen er dan toch kosten berekend worden? 

Hoi Frank1,

Allereerst welkom op het forum!

Ik heb net even in je gegevens gekeken en zie inderdaad dat je de optie internet op 5-1-2012 om 15.43 uur hebt uitgezet. Daarom heb ik de verbruikskosten door mobiel internet van 4-8 t/m 7-8 voor je gecrediteerd op de factuur van augustus en de optie even een reset gegeven voor je gegeven :)

Dat werkt dus niet. Heb het net getest. Een paar uur geleden uitgezet en ik kan nog steeds gebruik maken van mobiel internet. Grrrr.... Ook al verwijder je de apn naam op je mobiel. Het blijft allemaal keurig aan staan. Simyo werkt het uitzetten van internet ook vertraagd? Net als de weergave van gebruikte mb's met veel vertraging wordt weergegeven. Ik heb maar een maand internet genomen zodat ik toch wat aan mijn beltegoed heb. Daarna stap ik over. Het is mij veel te riskant!! Zelfs als prepaid klant kun je achteraf nog een rekening krijgen.

@simyo_waarbentumeebezig Ik zie dat je de optie internet op 1-8 om 06.52 uur hebt uitgezet en deze op 6-8 om 19.17 uur weer hebt aangezet. In deze periode is het laatste verbruik geregistreerd op 1-8 om 06.48 uur en vervolgens weer begonnen op 6-8 om 19.43 uur.

Vervolgens zie ik dat je op 7-8 om 06.56 uur nogmaals de internetoptie hebt uitgezet, maar in dit geval is er na 06.56 uur op 7-8 om 06.58 uur nog wel verbruik geregistreerd à 33 kB.

Mocht je nou aan het einde van je maandbundel 33kB er overheen zijn gegaan, dan zullen we dit uiteraard, zoals KPNfreak al aangaf, vergoeden, als je hierover even contact met ons opneemt 🙂

Reageer