Skip to main content
Kan je ook instellen dat je internet geblokkeerd wordt wanneer je je bundel hebt verbruikt?



Ik stel deze vraag omdat ik gisteren ineens in bij elkaar 2 uur bijna 800mb data heb verbruikt.

Normaliter verbruik ik dit in een maand tijd!

Volgens mij klopt dit ook helemaal niet, maar dat zal ik helaas nooit kunnen terugvinden of bewijzen..
Ik zou even checken of je telefoon niet automatisch allerlei apps voorziet van updates. Meestal is het zo in te stellen dat dit alleen gebeurt als je aan de wifi hangt. Anders schiet inderdaad je internetverbruik omhoog. De meeste telefoonzaken zullen dit voor je kunnen instellen als je het niet weet.

Succes
Dat is allemaal al op deze manier ingesteld, dus daar kan het niet aan liggen.

Heb het vanmorgen nog nagekeken voor de zekerheid, maar er zijn dus geen automatische updates geweest zonder wifi.

Heb al jaren internet op mijn telefoon en dit heb ik nog nooit gehad.
@ Job de Lange.



800 mb in 2 uur kan niet door bijwerken van apps komen daarvoor is het dataverbruik te hoog in 2 uur.



@ Bianca S1981.



Er kunnen veel zaken genoemd worden die dat verbruik geven.

In theorie bijvoorbeeld 80 minuten Youtube filmpjes kijken à 10 mb.

Facebook beelden.

Bij een upgrade van je telefoon kan je ook beter wifi gebruiken zoals je wellicht zult weten.

Zo is er nog veel te noemen.

Ook van 4G is bekend dat je in korte tijd meer bytes verbruikt t.o.v. 3G.

Waarvoor een grotere bundel geadviseerd wordt.



Dan (hoe) kan ik me hiervoor behoeden?

Via Simyo, nee omdat zij je verbruik met vertraging registreren.

Via je telefoon, ja ligt aan de soort telefoon.



Er zijn apps die hier zeer goed voor werken.

3G Watchdog

My Data Manage
r



Deze apps zijn door jou instelbaar, bijvoorbeeld waarschuwing bij 75% verbruik, afsluiten bij bereik limiet.



Om maar enkele voorbeelden te geven.

Ik wil je dan ook aanraden indien mogelijk zorg dat er een goede data manager wordt gebruikt.



Gebruik je wifi of gebruik je geen mobiel data, schakel dan mobiele netwerken uit.



Wanneer je dit doet  dan zul je deze verrassing(en) niet meer meemaken

Ik wil je adviseren lees dit vooral goed door.



Met vriendelijke groet,

Friesian



Laat weten of dit helpt...
Ik begrijp allemaal heel goed hoe het werkt en alle updates incl. software updates zijn allemaal ingesteld om dit alleen maar te doen bij wifi.

Heb ook geen you tube of dat soort zaken bekeken.

Van 4G maak ik geen gebruik.



Ik heb 1x een maandje terug ofzo gehad dat mijn internet thuis was uitgevallen zonder dat ik het wist en toen heb ik netflix bekeken op mijn telefoon. Ja, toen ging het snel.. Maar dan begrijp ik het ook.. Daarna gelijk mijn internet uitgezet.. Maar dat van gisteren is echt onbegrijpelijk.



Als ik naar mijn verbruik kijk, dan is dit ook in een hele korte tijd gebeurd. In de middag binnen drie kwartier en s'avonds binnen een uur. Inderdaad zoals je aangeeft binnen 2 uur tijd. Dus schiet mij maar lek. Ik hoop in ieder geval dat dit niet meer gebeurd..



Is het geen idee om dit via Simyo te kunnen regelen? Bij andere providers is dit ook mogelijk. Zal jullie een hoop klachten/vragen besparen en meer tevreden klanten opleveren.



Of.. Het is wel iets vertraagd, maar misschien kunnen jullie anders regelen dat er een sms komt bij 50% en bij 80% of 85% i.p.v. pas bij 100%, want dan is het eigenlijk natuurlijk al te laat. Zo nu ook bij mij..



Maar wel bedankt voor de tips.
Hoi Bianca S1981, welkom op het Simyo forum.



In je gegevens zie ik dat je ook al telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice en voor de buitenbundel kosten al tegemoet gekomen bent, gelukkig :)



Over het hoe-en-waarom van je dataverbruik kan ik helaas weinig zeggen. Wij zien hier enkel de tijdstippen en hoeveelheden van het verbruik, niet waar aan dit verbruikt is. Ook is het enige dat van ons is in jouw telefoon een simkaart.

Deze kan niet uit zichzelf verbinding maken met internet.



Je geeft aan dat je graag op een ander moment de smsjes en mails over je verbruik wilt krijgen. Nou, voorheen deden we dat voor iedereen bij 75% en 100%, maar toen kregen we heel erg vaak te horen dat die 75% te laat kwam.

Zoals je merkt kan dataverbruik soms zó snel gaan dat als je dan een smsje krijgt met 75% bundelverbruik, het soms al 100% is.

Zelfs nu met 50% is het soms al kiele kiele.



Ik wil je adviseren om de tips van Friesian eens te checken, deze apps meten in je telefoon. We geven geen garantie hierop, maar ze kennen geen vertraging. Ook de link naar ons blog is goed om door te nemen.



@Job de Lange en Friesian; erg bedankt voor het meedenken en de tips!

(En Job de Lange; ook voor jou geldt: welkom op het forum!)

Reageer