Skip to main content
Hallo, ik heb een ouderwetse laptop en een ouderwetse smartphone.

Via bluetooth heb ik een verbinding, en ik wil kunnen internetten op mijn laptop.

In heb een databundel aangeschaft.



Nu krijg ik een venster "Verbinding maken met ", met invulvelden "Gebruikersnaam", "Wachtwoord", en "te kiezen nummer".



Welk nummer moet mijn telefoon kiezen om op internet te komen?
Welkom op het forum Nicow,



Wellicht dat ik je vraag niet helemaal goed begrijp, maar ik heb het idee dat verbinding met Bluetooth en tethering door elkaar worden gehaald. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je het Simyo telefoonnummer moet invoeren. De melding die je nu krijgt lijkt een beetje op het ouderwetse inbellen van vroeger.



Misschien dat een ander forumlid je kan helpen.



Groetjes,



Alex
Ik geval van mijn 3G modem:



Geen gebruikersnaam

Geen wachtwoord

Nummer: *99#



Ik zou niet weten of dat voor jou ook zou werken, maar misschien het proberen waard.
Hallo, ik heb een ouderwetse laptop en een ouderwetse smartphone.

Via bluetooth heb ik een verbinding, en ik wil kunnen internetten op mijn laptop.

In heb een databundel aangeschaft.



Nu krijg ik een venster "Verbinding maken met ", met invulvelden "Gebruikersnaam", "Wachtwoord", en "te kiezen nummer".



Welk nummer moet mijn telefoon kiezen om op internet te komen?




Verklaar 'ouderwets'. Wat voor een telefoon heb je?
Yep, snapte het ook niet helemaal. Ik ken dat oppopschermpje wel. Lijkt inderdaad op het ouderwetsche inbellen. En dat moet je niet willen. En ik denk ook niet dat dat de bedoeling is. De tip van Groentjuh las ik ook ergens op internet.
Op zich is Bluetooth dat de TS aanhaalt niet zo heel erg ouderwets. Dus ben wel benieuwd naar de reactie.
Ha ha, hoe simpel kan het zijn!



Er stond  *99***1#  Daar heb ik niets aan veranderd, hoewel ik dus dacht dat ik iets moest invullen.

En ik heb gewoon op Enter gedrukt, en zowaar ... verbinding met internet (via Bluetooth) met 115 kbps.

Snel genoeg voor noodsituaties.



Op Wikipedia vond ik wat tethering betekent. Dat is wat ik hier nu doe. En wel via Bluetooth. Ik heb een dongel class1, die gaat tot 100m.



Bluetooth begint echt door te breken. Je ziet overal draadloze muizen, toetsenborden enz. met Bluetooth.

Een dongel op de pc kan tot acht apparaten aansturen.



In dit geval kan ik mijn ouderwetse Nokia E65 dus leggen op een plek met goede ontvangst. Desnoods aan een vlieger tot 100m hoogte!

Daarom is dit een mooie oplossing, zeker in gebieden met een slechte ontvangst.



Dank aan allen.

NicoW


Bluetooth begint echt door te breken




:D





Anyway, dank je voor de terugkoppeling en fijn dat het gelukt is. Veel internetplezier.
:D





Anyway, dank je voor de terugkoppeling en fijn dat het gelukt is. Veel internetplezier.




Ik kan me hier enkel bij aansluiten: veel plezier!



(En weer wat geleerd:))




(En weer wat geleerd:))




Uhm wat?....dat bluetooth echt begint door te breken? :D
Uhm wat?....dat bluetooth echt begint door te breken? :D



Zou je dat denken dat het nu gaat gebeuren?

Reageer