Skip to main content
Beste Simyo,



Ik vind het een hele rare actie ik internet altijd ruim onder de 200 MB en jullie hebben al die tijden altijd data aan mij verdiend.

Nu is het zo dat ik spontaan in één dag mijn hele data bundel er doorheen heb gekregen.



Terwijl ik deze dag amper achter mijn telefoon heb gezeten.

Ik had goede ervaringen met jullie maar nu krijg ik echt mijn twijfels bovendien hoor ik steeds meer slechtere verhalen over jullie.



Deze maand moet ik 28 euro gaan bij betalen terwijl ik nooit zoveel internet.

Bovendien ben ik een it-er die weet hoe zijn telefoon gebruikt moet worden.



Hier zou ik graag duidelijkheid over willen krijgen anders moet ik toch maar eens aan ander providers gaan denken want op zon manier is een abonnement met telefoon erbij goedkoper.



Met vriendelijke groet,



Dirk Heuvelman
Om in de toekomst een idee te krijgen waar onverwacht hoog dataverbruik door veroorzaakt wordt is een data monitor app zeer aan te bevelen. Ik heb zelf Onavo Count (beschikbaar voor iOS en Android), die toont het verbruik per app, in combinatie met DataWiz (alleen voor iOS voor zover ik me herinner). Het data verbruik wordt veroorzaakt door de smartphone (zelfs als zijn eigenaar daar geen weet van heeft) en niet door het netwerk.



Voor info zie:



https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/#post11175
Dat soort apps gebruik ik al.

Daarnaast is het zo dat ik pas een dag later twee berrichten achter elkaar kreeg, dat mijn internet bundel op 75 procent zat en iets later dat mijn internetbundel volledig is verbuikt. Jullie leveren geen eens de capaciteit om dit soort data binnen deze tijden binnen te halen.



Stel als het mij eigen schuld en ik zou een sms krijgen dat ik al 75 procent heb verbruikt dan zal ik niet gaan door internetten

Jullie sturen in één minuut tijd twee smsjes, zo kunnen de klanten toch nuet weten wanneer het intnetnetbundel er doorheen is.



Naar mijn idee klopt hier iets niet. Ik heb sterk het vermoeden dat er extra geld verdient moet worden.

Tenzij u naar aanleiding van dit verhaal nog een goed tegen argument weet. Ik kan alles in ieder geval laten zien wanneer jullie wat hebben gestuurd.
Als je dergelijke apps al gebruikt dan weet je ook waardoor het dataverbruik is veroorzaakt. Maar afijn, wat die sms'sen betreft, daar moet iemand van Simyo maar eens zijn/haar licht over laten schijnen (ik heb niets met Simyo te maken behalve als klant).
ik gebruik ook een app om mijn verbruik bij te houden deze geeft aan dat ik vorige week 2 gig verbruikt heb terwijl mijn provider meer dan 4 gig laat zien is het dubbele dus wat moet ik dan geloven de app of de provider
De meeste apps krijgen hun informatie direct van het OS en het is bekend dat het OS data achterhoudt en daardoor is die meetmethode niet  betrouwbaar. Een van de weinige apps die claimt dat ze wel een correct dataverbruik weergeven is Onavo Count, want na installatie daarvan wordt al je dataverkeer via een VPN naar een externe server omgeleid waar alle MBs die voorbij komen worden geteld. Die gegevens zouden dan 100% moeten overeenkomen met wat de provider meet.
Hoi,

Ook ik kreeg vandaag een sms met de mededeling dat ik op 75% zit. Zeer verbaasd hierover. Bij controle van mijn verbruiksgegevens bleek dat ik vandaag 300000 KB heb gebruikt, waarvan 63% voor berichten (dus sms). Dat is raar want sms gebruik ik zelde, de enige sms van vandaag is de mededeling van simyo. Whatapp gebruik ik wel.

Het grootste deel van internet gebruik is thuis via wifi.

Geen idee hoe ik dan opeens zoveel kan hebben gebruikt.



Iemand een verklaring?
@scotsman gaat er geen snelheid verloren als ik die app installeer omdat alles via externe server gaat?

Dit vraag ik omdat ik tegenwoordig de tv uitzendingen van de tour volg op me iPhone
@scotsman gaat er geen snelheid verloren als ik die app installeer omdat alles via externe server gaat?

Dit vraag ik omdat ik tegenwoordig de tv uitzendingen van de tour volg op me iPhone




Heb ik niet gemerkt, maar ik moet zeggen dat ik video streaming niet uitgebreid getest heb want dat doe ik nooit. Ik zou zeggen probeer het en als het niet bevalt haal je hem er weer af.
Beste Simyo,



Ik vind het een hele rare actie ik internet altijd ruim onder de 200 MB en jullie hebben al die tijden altijd data aan mij verdiend.

Nu is het zo dat ik spontaan in één dag mijn hele data bundel er doorheen heb gekregen.



Terwijl ik deze dag amper achter mijn telefoon heb gezeten.

Ik had goede ervaringen met jullie maar nu krijg ik echt mijn twijfels bovendien hoor ik steeds meer slechtere verhalen over jullie.



Deze maand moet ik 28 euro gaan bij betalen terwijl ik nooit zoveel internet.

Bovendien ben ik een it-er die weet hoe zijn telefoon gebruikt moet worden.



Hier zou ik graag duidelijkheid over willen krijgen anders moet ik toch maar eens aan ander providers gaan denken want op zon manier is een abonnement met telefoon erbij goedkoper.



Met vriendelijke groet,



Dirk Heuvelman
Dat soort apps gebruik ik al.

Daarnaast is het zo dat ik pas een dag later twee berrichten achter elkaar kreeg, dat mijn internet bundel op 75 procent zat en iets later dat mijn internetbundel volledig is verbuikt. Jullie leveren geen eens de capaciteit om dit soort data binnen deze tijden binnen te halen.



Stel als het mij eigen schuld en ik zou een sms krijgen dat ik al 75 procent heb verbruikt dan zal ik niet gaan door internetten

Jullie sturen in één minuut tijd twee smsjes, zo kunnen de klanten toch nuet weten wanneer het intnetnetbundel er doorheen is.



Naar mijn idee klopt hier iets niet. Ik heb sterk het vermoeden dat er extra geld verdient moet worden.

Tenzij u naar aanleiding van dit verhaal nog een goed tegen argument weet. Ik kan alles in ieder geval laten zien wanneer jullie wat hebben gestuurd.


Als je dergelijke apps al gebruikt dan weet je ook waardoor het dataverbruik is veroorzaakt. Maar afijn, wat die sms'sen betreft, daar moet iemand van Simyo maar eens zijn/haar licht over laten schijnen (ik heb niets met Simyo te maken behalve als klant).



Hoi Dirk001,



Ik heb je aansluiting bekeken en ik zie dat je inderdaad door je Internetbundel heen bent. Je had 200 MB beschikbaar, en het meeste daarvan is op 8-7 verbruikt. Wij krijgen het internetverbruik door van het netwerk in pakketten. Die worden met een vertraging doorgegeven. Dat betekent dat er soms grotere hoeveelheden gegevens ineens verwerkt worden.

Hierdoor kan het zijn dat je meer MB hebt verbruikt dan je verwachtte. En dat je de berichtjes van 75 en 100% later, en in 1 keer ontvangt. Wanneer er 1 pakket van 60 Mb wordt doorgegeven, dan kun je die twee grenzen in 1 x overschrijden met een bundel van 200 MB.

De tip van Scotsman, om een goede app te installeren die je kan vertellen waar je je data aan hebt verbruikt, heeft bij veel mensen al meer helderheid opgeleverd. Wat vertelde jouw app je?



Groetjes,

Charlene
Hoi,

Ook ik kreeg vandaag een sms met de mededeling dat ik op 75% zit. Zeer verbaasd hierover. Bij controle van mijn verbruiksgegevens bleek dat ik vandaag 300000 KB heb gebruikt, waarvan 63% voor berichten (dus sms). Dat is raar want sms gebruik ik zelde, de enige sms van vandaag is de mededeling van simyo. Whatapp gebruik ik wel.

Het grootste deel van internet gebruik is thuis via wifi.

Geen idee hoe ik dan opeens zoveel kan hebben gebruikt.



Iemand een verklaring?




Hoi MSCI,



Welkom op het forum :)



Wij mogen alleen registreren hoeveel data je wanneer hebt verbruikt. Wat dat is geweest, kunnen wij helaas niet inzien, vanwege de privacywet. Waar heb jij gezien dat 63% van die 300 Mb aan berichtjes zijn verbruikt? Standaard sms-berichten gaan niet via je databundel. En whatsappjes zijn inderdaad maar heel erg klein.

Wanneer je wifisignaal zwakker is of wegvalt, schakelt je toestel over op het netwerk. Het kan dus zo geweest zijn dat je dacht van wifi gebruik te maken, maar dat het toch via 3g gegaan is. Om dat in de toekomst te voorkomen, kun je het beste de optie 'Internet op je mobiel' uitschakelen op Mijn Simyo, wanneer je alleen van wifi gebruik wilt maken.



Ik hoop dat je er nog achter komt wat het geweest is.



Groetjes,

Charlene
ik gebruik ook een app om mijn verbruik bij te houden deze geeft aan dat ik vorige week 2 gig verbruikt heb terwijl mijn provider meer dan 4 gig laat zien is het dubbele dus wat moet ik dan geloven de app of de provider



De meeste apps krijgen hun informatie direct van het OS en het is bekend dat het OS data achterhoudt en daardoor is die meetmethode niet  betrouwbaar. Een van de weinige apps die claimt dat ze wel een correct dataverbruik weergeven is Onavo Count, want na installatie daarvan wordt al je dataverkeer via een VPN naar een externe server omgeleid waar alle MBs die voorbij komen worden geteld. Die gegevens zouden dan 100% moeten overeenkomen met wat de provider meet.



@scotsman gaat er geen snelheid verloren als ik die app installeer omdat alles via externe server gaat?

Dit vraag ik omdat ik tegenwoordig de tv uitzendingen van de tour volg op me iPhone
Heb ik niet gemerkt, maar ik moet zeggen dat ik video streaming niet uitgebreid getest heb want dat doe ik nooit. Ik zou zeggen probeer het en als het niet bevalt haal je hem er weer af.



Hoi erickiel en Scotsman,



Ik heb helaas geen info over dat soort processen, omdat je bij Simyo natuurlijk geen rechten kunt ontlenen aan zo'n app. Maar ik blijf het een goed hulpmiddel vinden, waarmee mensen soms antwoorden kunnen vinden die wij niet voor ze hebben. :)



Groetjes,

Charlene
heb gisterenavond de app geinstaleerd en moet zeggen loopt nu bijna gelijk aan wat me provider aangeeft vandaag 1,2 gig gebruikt volgens de app en volgens mijn provider
heb gisterenavond de app geinstaleerd en moet zeggen loopt nu bijna gelijk aan wat me provider aangeeft vandaag 1,2 gig gebruikt volgens de app en volgens mijn provider



Dat is ook mijn ervaring.
Apart, vandaag kreeg ik ook het bericht dat mijn internetbundel voor 75% verbruikt is. Nooit eerder gehad. In mijn simyo wil ik het verhogen maar dat blijkt niet te kunnen?? Ik kan wel mijn sms tegoed verhogen. Raar.
Apart, vandaag kreeg ik ook het bericht dat mijn internetbundel voor 75% verbruikt is. Nooit eerder gehad. In mijn simyo wil ik het verhogen maar dat blijkt niet te kunnen?? Ik kan wel mijn sms tegoed verhogen. Raar.



Hoi Lendo,



Sinds 1 januari van dit jaar zijn de providers klanten hiervan op de hoogte te brengen. De technische afdeling heeft je in het systeem je aansluiting veranderd. Het moet nu mogelijk zijn je internetbundel te veranderen. Kan je laten weten of het gelukt is 🙂.
Hallo Natascha,



Bedankt voor de reactie. Ik heb mijn bundel zojuist aan kunnen passen. Wat ik er uit begrijp is dat het dan pas met ingang van de volgende maand geldt. Dat is dan wel weer jammer, maar goed.



vr. gr. Lendo
Lendo, deze wijziging gaat inderdaad pas voor de volgende maand in.
Hoi lendo,



Ja dat klopt. Wanneer je je bundel voor de 25ste van de maand wijzigt, gaat deze per de 1ste van de eerstvolgende maand in. Helaas is het niet mogelijk om de wijziging per direct in te laten gaan.



Groetjes,



Alex

Reageer