Skip to main content
Hallo,



Ik heb onlangs internet in het buitenland gebruikt voor te whats appen, nu kijk ik in mijn telefoon naar hoeveel ik heb verbruikt en dan zie ik dat heel veel apps, die ik niet heb gebruikt, ook internet hebben gebruikt. onderanderen het bestuurings systeem. Dat is 4.73 MB en dat is toch €1,25 terwijl ik het niet eens heb gebruikt. Zo zijn er meer  apps die dat doen terwijl ik achtergrond gegevens beperkt heb. 



Nu mijn punt, ik moet nu dus betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt. 



Screenshot vanaf mijn telefoon: https://www.dropbox.com/s/ehokobfmp4iedfb/Screenshot_2014-08-24-13-55-13.png?dl=0



Groeten Guud
Hallo Guud,



Ik heb je link werkzaam gemaakt, hoop dat je me het niet kwalijk neemt.



Groet,

Friesian



https://www.dropbox.com/s/ehokobfmp4iedfb/Screenshot_2014-08-24-13-55-13.png?dl=0
Guud, dit is heel normaal. Bij een moderne smartphone lopen er allerlei processen in de achtergrond waar de gemiddelde gebruiker geen weet van heeft, maar die wel data verbruiken. Als er geen solide WiFi signaal is dan gaat dat via het mobiele netwerk. Dus je kan wel zeggen dat je die processen niet gebruikt hebt, maar ze lopen wel en iemand moet daarvoor de datakosten betalen. En dat is de eigenaar van de smartphone. Ik ben geen Android mens maar er zijn vast sites te vinden met tips om dit "ongewenste" dataverbruik terug te dringen. Even Googlen dus.
Hallo,



Om de achtergrond processen te beperken kun je alleen de achtergrond gegevens beperken. Dat heb ik dus gedaan maar dat werkt blijkbaar niet helemaal zoals ik dat had gedacht. Maar ik vind het wel jammer dat ik moet betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt. Maar het is blijkbaar niet anders.



Groeten Guud
Hallo Guud.



Toch even een vraag van mij. Was er niet altijd WIFI beschikbaar?



Groet,

Friesian
Hallo,



Nee ik heb op vakantie alleen maar met 3G gedaan. Aangezien het whats app was leek het mij niet zon heel groot probleem.



Groeten Guud
Tja, en dan mag je nog van geluk spreken, wanneer er geen sprake is van beeldmateriaal.

Zou je via WhatsApp foto's naar huis sturen kwam er dat ook nog bij.



Groet,

Friesian 🙂
Hallo,



Zo af en toe heb ik wel een foto verstuurd, maar dan van lage kwaliteit. Dus dat kost niet zo heel veel MB.



Groeten Guus
Hoi Guud,



Ik heb je topic verplaatst naar het Internet Subforum. Zo is je vraag makkelijker te vinden voor andere gebruikers 🙂



Als ik naar je verbruik kijk, zie ik dat je in Duitsland, Italië en Oostenrijk bent geweest. Je hebt in al deze landen data gebruikt. Misschien heb je niet bewust data verbruikt, dat zou dan betekenen dat je telefoon dit uit zichzelf heeft gedaan. Een smartphone is wat dat betreft net een kleine pc, die doen ook regelmatig updates. In deze blog vind je meer informatie over ongewenst dataverbruik.



Scotsman geeft je eigenlijk precies hetzelfde antwoord. Dit is een veel voorkomend 'probleem'. Dit probleem zit echter in je telefoon en niet in het netwerk.



Hebben we je vraag zo goed beantwoord?



@Scotsman en Friesian, bedankt voor jullie antwoorden!

Reageer