Skip to main content
Hoi,



ik kreeg net een mailtje dat ik de helft van mijn data verbruikt hebt.

Ik snap niet zo goed hoe dit kan..

Ik heb een abonnement van 200 sms/belminuten en 200 mb.

Omdat mijn abonnement is ingegaan op vrijdag 14 maart, dat is dus nu 3 dagen.

Omdat mijn abonnement halvewege de maand is ingegaan zou ik dus tot april ongeveer de helft van mijn abonnement hebben.

Dat is dus ongeveer 100 sms/belminuten en 100 mb.

Ik heb op dit moment nog 102 sms/belminuten en 36 mb.

Ik snap niet zo goed hoe ik nu al zoveel mb heb kunnen verbruiken in 3 dagen. In voorgegaande maanden heb ik namelijk bij een andere provider gemiddeld 200 mb verbruikt per maand!

Kunnen jullie me misschien uitleggen hoe dit zou kunnen? Als ik iets verkeerd begrepen heb hoor ik dat ook graag hoor!

Ik snap gewoon niet zo goed hoe het zo heeft kunnen gaan.



Groetjes Merel van Hees
Hoi Merelsasja,



Ik zie het ook, je hebt nu zo'n 80 MB verbruikt in 4 dagen. Als je op Mijn Simyo op Verbruik klikt, en dan op Maart (naast verbruik) dan zie je daar het Verbruik gespecificeerd staan. Voor internet betekent dat dat je de datum en tijd en de grootte van de pakketten kunt zien. Daar zie ik bijvoorbeeld dat je gisteren (17-3) om 8.06 zo'n 35 MB hebt verbruikt. Weet je nog of je toen iets hebt gedaan/ bekeken?

Wij mogen niet registreren welke apps of welke acties voor het verbruik hebben gezorgd.

Wellicht kun je dat nog wel uit je toestel achterhalen. Toestellen die Android gebruiken of iOS 7 houden zelf bij welke app hoeveel data heeft verbruikt. Dat kan een hoop verklaren. Heb je niet zo'n toestel dan kan het handig zijn een data counter app te installeren om dat voor je bij te houden.

Hoe het komt dat je verbruik verschilt van dat bij je oude provider kan ik niet verklaren. Wellicht is de snelheid bij ons hoger. Of heeft je toestel dingen geïnstalleerd met onze simkaart er voor het eerst in. Gebruik je nog hetzelfde toestel?

Ik raad je aan om dit artikel ook door te lezen, daar staan allerlei tips in, om je dataverbruik onder controle te houden.



Ik hoor van je,



Groetjes,

Charlene
Hoi Merelsasja,



Ik zie het ook, je hebt nu zo'n 80 MB verbruikt in 4 dagen. Als je op Mijn Simyo op Verbruik klikt, en dan op Maart (naast verbruik) dan zie je daar het Verbruik gespecificeerd staan. Voor internet betekent dat dat je de datum en tijd en de grootte van de pakketten kunt zien. Daar zie ik bijvoorbeeld dat je gisteren (17-3) om 8.06 zo'n 35 MB hebt verbruikt. Weet je nog of je toen iets hebt gedaan/ bekeken?

Wij mogen niet registreren welke apps of welke acties voor het verbruik hebben gezorgd.

Wellicht kun je dat nog wel uit je toestel achterhalen. Toestellen die Android gebruiken of iOS 7 houden zelf bij welke app hoeveel data heeft verbruikt. Dat kan een hoop verklaren. Heb je niet zo'n toestel dan kan het handig zijn een data counter app te installeren om dat voor je bij te houden.

Hoe het komt dat je verbruik verschilt van dat bij je oude provider kan ik niet verklaren. Wellicht is de snelheid bij ons hoger. Of heeft je toestel dingen geïnstalleerd met onze simkaart er voor het eerst in. Gebruik je nog hetzelfde toestel?

Ik raad je aan om dit artikel ook door te lezen, daar staan allerlei tips in, om je dataverbruik onder controle te houden.



Ik hoor van je,



Groetjes,

Charlene




Hoi Charlene,

Sorry dat het zo lang duurde voor een reactie. Ik kon tijdenlijk niet op het forum komen.

Ik heb rond 5 over 8 niks gedaan. Ik begin dan met werken, dus ik heb heel misschien nog even whatsapp of me mail bekeken.

Maar dat kan toch niet zo veel mb kosten. Ik heb ook nog gewoon het zelfde toestel. En updates en installatie's doe ik sowieso alleen met wifi.

Ik heb ook de data counter app. Daarmee zag ik dat het data verbruik wel heel erg snel kan oplopen bij het gebruik van instagram.

Instagram bekijk ik vaak in mijn pauze, maar dat is pas rond 12 uur. Kan het zijn dat de 35 Mb niet van alleen 5 over 8 is maar over een langer tijdsvlak?

En dat het dus door het gebruik van instagram komt tussen 12 en 1? Want rond die tijd staat geen verbruik.



Nog bedankt voor het artikel trouwens dat was heel handig!



Groetjes Merel
Voor het eerst heb ik zelf ook een probleem met het internet verbruik. Ik hou dit altijd nauwlettend in de gaten met o.a. Onavo datamonitor. Volgens het overzich op Mijn Simyo heb ik afgelopen donderdag rond 19:00u zo'n 100MB verbruikt. Volgens de Onavo datamonitor en de ingebouwde Android datamonitor was dit 50MB op die dag (20-03-2014). De afgelopen 8 maanden klopte de Onavo datamonitor en het aangegeven verbruik op Mijn Simyo altijd precies. Tot op heden dan. Het lijkt alsof er een soort verdubbelaar heeft aangestaan.

Hoe is dit mogelijk en wat kan ik er aan doen om dit voortaan te voorkomen?
Hoi Charlene,

Sorry dat het zo lang duurde voor een reactie. Ik kon tijdenlijk niet op het forum komen.

Ik heb rond 5 over 8 niks gedaan. Ik begin dan met werken, dus ik heb heel misschien nog even whatsapp of me mail bekeken.

Maar dat kan toch niet zo veel mb kosten. Ik heb ook nog gewoon het zelfde toestel. En updates en installatie's doe ik sowieso alleen met wifi.

Ik heb ook de data counter app. Daarmee zag ik dat het data verbruik wel heel erg snel kan oplopen bij het gebruik van instagram.

Instagram bekijk ik vaak in mijn pauze, maar dat is pas rond 12 uur. Kan het zijn dat de 35 Mb niet van alleen 5 over 8 is maar over een langer tijdsvlak?

En dat het dus door het gebruik van instagram komt tussen 12 en 1? Want rond die tijd staat geen verbruik.



Nog bedankt voor het artikel trouwens dat was heel handig!



Groetjes Merel




Hoi merelsasja,



Het inloggen op het forum heb ik voor je opgelost voor je 🙂. Kon jij niet zoveel aan doen. Het is heel lastig om als Simyo medewerker je vraag precies te beantwoorden. Wij kunnen uit het overzicht namelijk niet aflezen bij welke app of site het verbruik hoorde. Het verbruik van 35 mb is begonnen om 08:06. Maar het kan een langere sessie zijn geweest. De data counter app zo af en toe controleren is in ieder geval heel handig om je een goed beeld te geven van welke app veel data verbruikt.



Kan je wat met deze informatie?



Voor het eerst heb ik zelf ook een probleem met het internet verbruik. Ik hou dit altijd nauwlettend in de gaten met o.a. Onavo datamonitor. Volgens het overzich op Mijn Simyo heb ik afgelopen donderdag rond 19:00u zo'n 100MB verbruikt. Volgens de Onavo datamonitor en de ingebouwde Android datamonitor was dit 50MB op die dag (20-03-2014). De afgelopen 8 maanden klopte de Onavo datamonitor en het aangegeven verbruik op Mijn Simyo altijd precies. Tot op heden dan. Het lijkt alsof er een soort verdubbelaar heeft aangestaan.

Hoe is dit mogelijk en wat kan ik er aan doen om dit voortaan te voorkomen?




Welkom op het forum agelder,



Bedankt voor je vraag. Met mijn Android data monitor kan ik per app zien hoeveel mb deze verbruikt. Is dat bij jou ook terug te zien? En komt de Android data monitor ook overeen met de Onavo data monitor? Goed dat je een data monitor gebruikt trouwens. Heb je de Simyo app ook al geïnstalleerd? Dat is wel de enige app welke officieel van Simyo is.



Het verbruik wordt wordt rechtstreeks doorgegeven aan ons systeem. Ik zie ook geen gekke dingen. Heb je de vraag ook aan Onavo voorgelegd?



Groetjes,



Alex
Hoi Alex,



Met mijn Android data monitor kan ik ook per app zien hoeveel mb deze verbruikt. Ik zie geen gekke dingen daar. De Android datamonitor komt exact overeen met de Onavo data monitor. Ik had ook de Simyo app geinstalleerd. Vandaar dat ik zo snel kon zien dat er een verschil in zit van 50MB.

Ik heb de vraag niet aan Onavo voorgelegd omdat deze nl. precies dezelfde waardes aangeeft als de Android datamonitor.



Groetjes,

Aron
Hoi agelder,



Het is vreemd dat het eerst precies gelijk stond en nu niet meer. Maar je zal wel uit moeten gaan van wat je op Mijn Simyo/Simyo app ziet staan. Bij mij staat er bij de Android meter: 'Gemeten door je telefoon. Mogelijk berekent je dienstverlener je gegevensverbruik anders'. Het is goed mogelijk dat er een verschil in aantal verbruikte mb's bestaat. Dat heb ik overigens zelf ook.



Groetjes,



Alex
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. De beide datameters op mijn telefoon (Android datamonitor en Onavo) geven hetzelfde aan. Beide geven aan dat het verbruik op 20-03-2014 50MB is. De Simyo app geeft aan dat het verbuik op 20-03-2014 maar liefst 100MB is.

Dat is twee keer zoveel!
Hoi agelder,



Ik snap wat je bedoelt. Ik gebruik zelf ook 3 verschillende data meters. Die van Android zelf, Traffic monitor en Mijn Simyo. De Android meter en Traffic monitor staan ook precies gelijk bij mij. Het verbruik wat door ons wordt gemeten, komt rechtstreeks van de simkaart.



Groetjes,



Alex

Reageer