Skip to main content
Hoi,  nu heb ik de afgelopen maanden het geval dat na 2 of 3 dagen mijn databundel is verbruikt. Ik begrijp er niks van omdat ik alleen via mijn eigen wifi netwerk download. Verder gebruik ik op 3g alleen maar whatsapp.



Tips?
Ik heb pas een week een abonnement en ervaar hetzelfde. Ik nel er helemaal niet mee ( alleen in noodgevallen) ik stuur geen SMS berichten....alleen whatsApp en en inderdaad via mijn eigen WiFi. Rara hoe kan dat? Heb net dezelfse slechte ervaring met vodafone en nu dit weer.als dit zo blijft dan laat ik de betaling stopzetten bij mijn bank. Graag een duidelijk antwoord.
Sorry voor de tikfoutjes (iPad). Ik wil graag weten wat WEL en wat NIET binnen de bundel valt.
Het is te begrijpen dat mensen die met een onverwacht hoog dataverbruik via het mobiele netwerk geconfronteerd worden, daarvan de schuld bij de provider leggen. Maar die kunnen er echt niets aan doen, het zijn je telefoon en de geinstalleerde apps (en met name de instellingen daarvan) die bepalen wanneer er mobiele data worden verbruikt. Ook wordt vaak gedacht dat WiFi bereik een garantie is dat er geen mobiele data worden verstookt, maar niets is minder waar. 



https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/





https://forum.simyo.nl/internet-62/tips-om-onverwacht-data-verbruik-voorkomen-11938/



 


Als je een internetbundel hebt dan maakt het niet uit waaran je die MBs besteedt, of het nu WhatsApp is of iets anders zoals e-mail. Een sms bericht valt nooit onder je internetbundel want een sms wordt niet via het internet verzonden. Daarom bestaat er een aparte bundel voor sms'jes.
Dit is weer zo'n typisch antwoord waar niemand wat mee kan. Ik ben overgestapt van simpel naar simyo ivm buitenland bellen maar nu denk ik had ik het maar nooit gedaan. Ik heb geen andere apps gedownload en mijn internetbundel is heel snel leeg volgens Simyo. Bij Simpel hield ik vaak over en bij Simyo kom ik met 2 weken al te kort, zo te zien hebben meer mensen hier last van misschien handig om een duidelijk antwoord te geven ipv praten over schuld..
Dit is weer zo'n typisch antwoord waar niemand wat mee kan. Ik ben overgestapt van simpel naar simyo ivm buitenland bellen maar nu denk ik had ik het maar nooit gedaan. Ik heb geen andere apps gedownload en mijn internetbundel is heel snel leeg volgens Simyo. Bij Simpel hield ik vaak over en bij Simyo kom ik met 2 weken al te kort, zo te zien hebben meer mensen hier last van misschien handig om een duidelijk antwoord te geven ipv praten over schuld..

Het zou best kunnen dat bij Simyo de downloadsnelheid hoger is dan bij Simpel. Dus als je overstapt naar een provider met dezelfde internetsnelheid als Simyo dan lost dat niets op.

Het installeren van een datamonitor app waarmee je het dataverbruik van je telefoon in de gaten kunt houden is iets wat altijd nuttig is, hoewel moderne OS versies die functie tegenwoordig hebben ingebouwd, zo weet ik uit eigen ervaring dat de datateller in iOS 7 het mobiele dataverbruik goed bijhoudt, en zelfs aangeeft welke apps de grootste "boosdoeners" waren. Vermoedelijk is er voor Android iets dergelijks.
Ik heb al n poosje bij simyo en altijd tevreden geweest, helaas nu niet meer.

Mijn dataverbruik was altijd normaal en bleef netjes onder mijn 500 mb. De laatste week slinkt mijn mb's zienderogen terwijl ik aan het werk ben en alleen maar evenmin m'n pauze whattsapp open en voor de rest thuis op wifi zit. Dan maar veranderen van provider want ze gaan er toch niks aan doen
Ik heb al n poosje bij simyo en altijd tevreden geweest, helaas nu niet meer.

Mijn dataverbruik was altijd normaal en bleef netjes onder mijn 500 mb. De laatste week slinkt mijn mb's zienderogen terwijl ik aan het werk ben en alleen maar evenmin m'n pauze whattsapp open en voor de rest thuis op wifi zit. Dan maar veranderen van provider want ze gaan er toch niks aan doen




Zie mijn antwoord hierboven. Als je een redelijk moderne smartphone hebt kun je vast wel ergens zien wat het dataverbruik heeft veroorzaakt. Anders even een datamonitor installeren.
Hoi Rasjied, Jobiho en Dotje, welkom op het forum! :)



Als aanvulling van de antwoorden van Scotsman (dankjewel daarvoor!) wil ook ik jullie aanraden om een datacounter app op jullie telefoon te installeren, wanneer deze er niet op staat. Dit is namelijk dé manier om zelf op je telefoon een inzicht te krijgen in welke apps en/of achtergrondprocessen voor welk dataverbruik zorgen en wanneer dit via mobiel internet gebeurt en wanneer via WiFi.



Het probleem voor ons is namelijk dat wij alleen via het netwerk binnenkrijgen welke datapakketjes wanneer hebben plaatsgevonden, maar helaas niet wat er voor dit verbruik heeft gezorgd, vanwege privacywetgeving.

Hierdoor kunnen wij helaas alleen maar gissen naar wat er op jullie telefoon gebeurt, zowel naar wat jullie actief zelf doen als naar wat er op de achtergrond van de telefoon gebeurt, want ook dat kan een heleboel zijn, zoals updates van apps/software; een app die automatisch om de zoveel tijd synchroniseert; een app die een update heeft gehad en daardoor opeens meer data verbruikt, zoals ik al zei: het kan helaas vanalles zijn. Ook horen wij bijvoorbeeld over iPhones van klanten dat deze automatisch kunnen overschakelen van Wifi naar mobiel internet wanneer het licht uit gaat (op standby).



Oftewel het is belangrijker dat jullie zelf een inzicht krijgen in het dataverbruik op jullie telefoon.



Daarnaast wil ik jullie aanraden onze blog eens door te lezen voor andere handige tips om binnen je internetbundel te blijven :)



Ik ben overgestapt van simpel naar simyo ivm buitenland bellen maar nu denk ik had ik het maar nooit gedaan. Ik heb geen andere apps gedownload en mijn internetbundel is heel snel leeg volgens Simyo. Bij Simpel hield ik vaak over en bij Simyo kom ik met 2 weken al te kort



@Marisca, in dit topic heb ik op jouw bericht gereageerd. Maar het antwoord van Scotsman is daar nog wel een belangrijke aanvulling op, wat voor internetsnelheid had je bij Simpel? 🙂

Reageer