Skip to main content
De laatste 2 maanden zie ik een vast patroon van inetrnetgebruik: dagelijks om 01.39u; om 9.39u en om 17.39. Dus met een frequentie van 8 uur. Ik ben me hiervan niet bewust. Heb wel internet aanstaan , maar geen bundel.

Eerder had ik de zelfde instelling en soms een verbruik van enkele centen tot ca. €0,20 p/mnd.

Wat is van dit soms hoge verbruik de oorzaak?
Hoi Knopengein,



Lastig wanneer je niet weet waar je MB's aan op gaan.



Afhankelijk van je toestel kan je zien welke app dit gebruik veroorzaakt, het lijkt me een synchronisatie van een clouddienst o.i.d.

Afhankelijk van je toestel en software versie kan je deze app dan zodanig instellen dat die alleen Wi-Fi mag gebruiken op de achtergrond.
Bedankt, ik ga dit uitzoeken
Hoi Knopengein,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat er internetverbruik is waarbij je niet precies weet waar het vandaan komt! Dat is niet de bedoeling, natuurlijk. Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik zie inderdaad dat er op 24 t/m 29 juli consistent om 1:39, 9:39 en 17:39 wat data verbruikt wordt. Hoeveel data dit is verschilt dan telkens. In juni speelde dit niet. In verband met de wet Bescherming Persoonsgegevens kan ik niet inzien welke app(s) voor dit verbruik gezorgd hebben. Heb je er nu nog steeds last van?



Wat Franswon zegt kan heel goed kloppen! Het gaat waarschijnlijk om synchronisatie van een app of andere dienst. Wil jij deze blogpost doorkijken? Je vindt daar allerlei tips waarmee jij onbewust dataverbruik zo miniem mogelijk kunt houden. Ik hoop dat je er iets aan hebt :)



Laat je het ons weten als je weet wat het probleem precies was?



Groetjes,

Jihane

Reageer