Skip to main content
Hoi,



Kreeg net een mail dat mijn databundel voor 50% op was.

Enkele minuten later een mail dat 100% verbruikt was.

Als ik op de app kijk heb ik nog 185 van de 200 mb over!

Hoe is dit mogelijk, en wat klopt er nu?

Ik heb niks gedaan met mijn telefoon.



Gr.

Edward
Goedenavond E.Jakobs,



Waarschijnlijk heeft uw telefoon updates uitgevoerd via uw databundel i.p.v. uw wi-fi





De app loopt altijd achter, wordt enkele keren per dag bijgewerkt.



Zoals u op veel plaatsen op dit forum kunt lezen schakelen veel telefoons over op mobiel internet indien dit signaal sterker is dan wi-fi.



In de meeste telefoons kunt u aaneven dat updates alleen via wi-fi gedaan mogen worden.



Voor alle zekerheid, zet mobiel internet op uw telefoon alleen aan indien u het nodig hebt/wilt gebruiken, in alle andere gevallen zet u het gewoon uit.Hiermee voorkomt u deze dingen.



Om helemaal zeker te zijn kunt u ook het mobiel internet via mijn simyo uit-/aanzetten wanneer gewenst. U kunt dit (nog) niet via de mobiele versie van de site of via de app!
Hoi E.Jakobs,



Ik heb je vraag even verplaatst naar het forum onderdeel Internet. Volgens mij kunnen andere forumgebruikers met eenzelfde vraag op die manier makkelijker hun antwoord vinden.



Ik kan gelukkig bijzonder weinig toevoegen aan het antwoord van franswon. Als je nu op Mijn Simyo of de app kijkt zul je kunnen zien dat je bundel volledig verbruikt is. Op Mijn Simyo, tabblad Verbruik > Oktober kun je gespecificeerd zien wanneer er hoeveel data is verbruikt.



Op zich hoe je zelf niets te doen met je telefoon om data te verbruiken, E.Jakobs. Net zoals met je PC of laptop thuis. Een smartphone werkt eigenlijk exact hetzelfde.



Is het zo iets duidelijker voor je?

Reageer