Skip to main content
ik heb tot nu toe 12 sms'jes van simyo dat ik over mijn internet tegoed heenzit.

ik heb 1gb internet en gebruik veel WiFi waardoor dit in mijn ogen dan "onmogelijk" is. ook mijn simyo verbruik geeft aan dat ik nog gewoon internet tegoed heb.



toen ik net deze abbo had gekozen toen kreeg ik met een virus te maken, kan dit nu weer het geval zijn of is het gewoon een storing van de sms ?



ik hoor het graag 🙂



M.v.g
Hallo Carmelita.



Het zou kunnen dat je telefoon geen ontvangstseintje geeft aan de berichtencentrale.

Indien mogelijk even de simkaart in een andere telefoon plaatsen.

Wanneer je dan weer die sms ontvangt, afw88 of je daarna geen sms meer ontvangt..........geeft deze telefoon wel het seintje aan de centrale dan krijg je dat smsje niet meer.

Daarna kun je de sim weer terugplaatsen in je telefoon.



Uit voorzorg zou ik je sterk aanraden om op mijn simyo bij simkaart en instellingen internet uit te zetten.

Het smsje bij (50 en) 100% wordt verstuurd door KPN en is leidend...maak het niet lijdend. 



Groet,

Friesian
He,



normaal gesproken gaat het altijd goed, heb dit abbo nu al paar maand en verder deed sms nooit raar.

Kan het dan alsnog helpen om simkaart eruit te halen ?



en wat ik eigenlijk belangrijker vind dan de sms die blijft hangen; deze waarschuwing hoor ik niet zomaar te krijgen dus zit ik nu echt over internet heen etc?:p
He,



normaal gesproken gaat het altijd goed, heb dit abbo nu al paar maand en verder deed sms nooit raar.

Kan het dan alsnog helpen om simkaart eruit te halen ?



Ja, het gaat er om dat de centrale bericht krijgt van ontvangst van sms door jou.

Daarom je sim in andere telefoon.





en wat ik eigenlijk belangrijker vind dan de sms die blijft hangen; deze waarschuwing hoor ik niet zomaar te krijgen dus zit ik nu echt over internet heen etc?:p



Sms is leidend, wanneer je dat als leidraad aanhoudt zit je i.i.g. veilig.

Staat op mijn simyo internet uit, vloeit er geen data meer via simyo de sim is dan geblokkeerd voor mobiel dataverkeer.

Voorkomen is beter dan genezen....

Bij Simyo wordt bellen/sms/data met vertraging bijgewerkt op Mijn Simyo en de app.

Daarom is het uiterst belangrijk om bij data de waarschuwingssmsjes goed in de gaten te houden.



Morgen zal een moderator het verder toelichten, maar het allerbelangrijkste is nu gedaan.

Je weet zeker dat je alleen via Wifi data binnenkrijgt op je foon.🆒



Groet,

Een paerd met de naam Friesian.

Wie is he? http://www.smilies.paintingfun.nl/B/Blij/bl12.gif
ik heb tot nu toe 12 sms'jes van simyo dat ik over mijn internet tegoed heenzit.

ik heb 1gb internet en gebruik veel WiFi waardoor dit in mijn ogen dan "onmogelijk" is. ook mijn simyo verbruik geeft aan dat ik nog gewoon internet tegoed heb.



toen ik net deze abbo had gekozen toen kreeg ik met een virus te maken, kan dit nu weer het geval zijn of is het gewoon een storing van de sms ?



ik hoor het graag :)



M.v.g




In aanvulling op wat al door Friesian is gezegd, zou ik adviseren om vandaag je "Verbruik deze maand" op Mijn Simyo in de gaten te houden. Het lijkt me niet uitgesloten dat je inderdaad meer dan 1GB aan mobiele data hebt verstookt (het hebben van WiFi bereik is geen garantie dat je telefoon nooit overschakelt op het mobiele internet). Je verbruik zal op Mijn Simyo in de loop van de dag worden bijgewerkt zodat je kunt zien op welke tijdstippen het mobiele dataverbruik heeft plaatsgevonden. Dat kan soms helpen met het vinden van een verklaring. Een virus is het laatste waar ik aan zou denken.
Hoi Carmelita, welkom op het Simyo forum 🙂.



Zo te lezen heb je het juiste antwoord gekregen van Friesian op je vraag, met een waardevolle toevoeging van Scotsman 🙂. Omdat het voor de klant en voor Simyo noodzakelijk is dat je het waarschuwings-sms'je (optijd) ontvangt, moet je telefoon een ontvangstbevestiging sturen. In dit geval heeft je telefoon die niet meteen gegeven, waardoor je het sms'je blijft ontvangen.



Dit is ook meteen de reden dat je het sms'je ontvangen hebt, voordat je verbruik was bijgewerkt op Mijn Simyo. Het sms'je wordt realtime verzonden en het verbruik op Mijn Simyo wordt maar een aantal keer per dag bijgewerkt. :)



Is het je inmiddels gelukt om de sms te laten stoppen? 😃

Reageer