Skip to main content
Thuis hebben we internet via Ziggo. Ik heb een mobiele telefoon, waarmee ik "buiten de deur" wil kinnen internetten. B.v. Door een abonnement te kopen bij Simyo. Maar hoe moet ik er voor zorgen, dat ik thuis niet via dat abonnement bel, maar rechtstreeks via mijn eigen WiFi van ons. ziggi-internet
Eigenlijk best simpel. Wifi van Ziggo aan en mobiel internet van Simyo uit. Dat laatste adviseer ik sowieso als je ergens op wifi zit.
Hoi LenyHeynenCox,



Welkom op het Simyo forum :)



Goed dat je dit navraagt! Ik kan het me voorstellen dat je graag gebruik wilt maken van je wifi-verbinding als je thuis bent. Ray heeft helemaal gelijk, dit doe je door wifi aan te zetten in je telefoon. Zolang je telefoon verbonden is met wifi, kan je telefoon geen verbinding met mobiel internet maken.



Controleer ook meteen even of 'Wifi-assistentie'' (iPhone) of 'Slimme netwerkwissel' (Android) uit staat in je telefoon. Dit kun je controleren in je wifi-instellingen. Als dit uit staat, staat het goed. In dat geval kan je telefoon gelukkig ook niet automatisch overschakelen naar je mobiel internet als deze verbinding sterker is dan je wifi-verbinding.



Ik zie trouwens dat je nu de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit hebt staan op Mijn Simyo. Nu kan je simkaart dus helemaal geen mobiele internetverbinding maken. Je kunt alleen internetten via wifi. Als je ook gebruik wilt kunnen maken van internet als je geen wifi hebt, kun je deze optie aanzetten op Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.



Laat je weten of het is gelukt?



Groetjes,

Samantha



@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer