Skip to main content
Ik heb geen internet
Hallo Jgroot,



Goed dat je via het forum contact met ons opneemt.



Je vraag is niet helemaal duidelijk, vandaar een paar vragen van mij:



Deed internet het eerst wel op je toestel?

Als dit zo is controleer je instellingen, staat alles goed, zet je toestel uit, verwijder de simkaart en wacht een kwartiertje, simkaart terug, cover sluiten, toestel weer aanzetten, als dit het probleem niet oplost probeer dan jouw simkaart in een andere, simlockvrije, mobiele telefoon en die simkaart in die van jou. Hiermee kan je zien waar de oorzaak ligt.

Is het jouw simkaart, geef dan even een berichtje, dan kan een moderator je simkaart resetten.



Het schiet me nu te binnen: Heb je prepaid en ben je in het buitenland, dan heb je geen internet via je simkaart van Simyo!



Laat je even wat van je horen hoe het nu met de verbinding is?
Hoi Jgroot,



Welkom op het Simyo Forum!



Kort, maar krachtig bericht! Wat vervelend dat je niet kunt internetten. Franswon geeft al een heleboel handige tips: je kunt je toestel uit- en aanzetten, of een zogenoemde kruistest uitvoeren. Hierbij plaats je je simkaart in een ander toestel en vice versa. Voordat we dat gaan doen, wil ik wel even je internetoptie resetten. Dat ga ik dus meteen voor je doen! Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op!



Als niet, dan kun je inderdaad je instellingen even nachecken. Dit kun je het beste doen met behulp van de handige Toestelhulp tool. Je kiest dan jouw toestel en klikt vervolgens op Internet. Met behulp van handige, visuele instructies kun je al jouw instellingen weer goed zetten!



Kun je dan nog steeds niet het web op? Dan is het handig om je simkaart echt even in een andere telefoon te plaatsen en andersom. Zo kom je erachter waar het probleem zich bevindt!



Als laatste is het natuurlijk gewoon handig als je uitbreidt over je probleem 😉 Dan kunnen wij jou ook gerichter helpen!



@ Franswon: Dankjewel!!



Groetjes,

Jihane

Reageer