.

Beantwoord

IK kan geen e-mail versturen. Ik krijg de melding: server staat relaying niet toe. Hoe kan ik dit oplossen?


als ik een email wil verzenden via wifi van mijn zoon of dochter of via het mobiele netwerk, krijg ik de melding email versturen mislukt, Er is een kopie in uitgaand geplaatst. De server accepteert de ontvanger.........niet, omdat de server relaying niet toestaat. Als ik wifi thuis gebruik is er niets aan de hand. Wie weet hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Ray 4 May 2017, 19:06

Bekijk originele reactie

37 reacties

Wie is je email provider?
mijn email provider is KPN
Dan is het eigenlijk een KPN vraagje en geen Simyo vraag, maar toch ga ik je helpen :)

Lees onderstaande tekst incl. de juiste instellingen. Pas ze toe en het relaying moet verholpen zijn.


Eindelijk heeft KPN dan haar mail server voorzien van authenticated SMTP.

Hiermee wordt het dus gelukkig mogelijk om ook gewoon mails te versturen als je niet op een netwerk van KPN bent aangesloten, zoals bijvoorbeeld tijdens vakantie of domweg omdat je jouw mobiele telefoon bij een andere provider hebt ondergebracht.

Instellingen uitgaande mail server:

SMTP-Server: mail.kpnmail.nl
Beveiligingstype:
Android: STARTTLS of TLS (eventueel met "alle certificaten accepteren")
iOS: SSL (1)
Windows: TLS (2)
Poort: 587
Gebruikersnaam: Volledige e-mail adres dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld. (Jouw KPN mailadres of alias.)
Wachtwoord: Hetzelfde wachtwoord dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld.

Vergeet niet jouw mail instellingen aan te passen voordat je op vakantie gaat.

(1) iOS bepaalt bij de keuze SSL automatisch of SSL dan wel TLS gebruikt moet worden.
(2) De standaard mail cliënt van Windows bepaalt net als iOS automatisch of SSL dan wel TLS gebruikt moet worden. Kies voor TLS bij andere mail cliënts zoals Live Mail. (Note: De standaard mail cliënt van Windows 10 lijkt helaas nog een bug te bevatten die dit verhindert.)



Bron: KPN Forum

Laat je weten of het gelukt is?
Badge +7
Hoi Rob Bakker,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is dat het niet lukt om mails te verzenden. Ray heeft je al een uitgebreide instructie gegeven hoe je je mail kunt instellen. Je kunt ook een kijkje nemen in onze Toestelhulp. Hierin staat per toestel en e-mailprovider uitgelegd hoe je je e-mail in kunt stellen.

Laat je weten of het is gelukt met deze instructies?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Ray en Samantha, bedankt voor jullie hulp. ik ga het proberen.
Ray, ik heb het ingesteld maar het wil niet. Mijn hoofdserver is smtp-mail.outlook.com.
De andere smtp servers zijn mail.kpnmail.nl en ik heb er nog een aangemaakt zelfde naam .ik heb mijn gebruikersnaam b ingevoerd en het wachtwoord , gebruik: SSL aan, serverpoort: 587, identiteitscontrole :wachtwoord.
Om te testen heb ik mijn wifi uitgezet. Krijg nog steeds een niet verzonden bericht met rood uitroepteken
Reputatie 4
Badge +4
Rob, waar eindigt je e-mailadres op? @kpnmail.nl?
Verwijder de net aangemaakte smtp-server en wijzig de mail.kpnmail.nl die er al stond naar bovenstaande informatie.

Edit: of koppel je e-mailaccount aan de zojuist aangemaakte smtp-server.
Ahmed mijn email eindigt met: @hotmail.com
Reputatie 4
Badge +4
Oh....
Wat voor telefoon heb je? iPhone?
Ja Iphone5s
Reputatie 4
Badge +4
Denk dat je het email-adres dan niet helemaal correct ingesteld hebt.

Instellingen -> E-mail -> Accounts -> Voeg nieuw account toe -> kiezen voor Outlook.com en inloggen met je hotmail adres en wachtwoord.

Vervolgens via Instellingen -> E-mail -> Accounts het oude account even verwijderen. Die er nu in staat.
Ok dank je . Het maakt toch niet uit dat ik geen internetbundel heb bij Simyo?
Reputatie 4
Badge +4
Ok dank je . Het maakt toch niet uit dat ik geen internetbundel heb bij Simyo?
Neen, als je maar wel op Wifi zit.
Als ik op Wifi thuis zit, is er geen probleem. Wel op Wifi bij mijn zoon en dochter en als ik het mobiele netwerk aanzet
Reputatie 4
Badge +4
Dat komt omdat je SMTP server ingesteld is op de servers van KPN. Waarschijnlijk heb jij thuis een KPN verbinding, maar je zoon en dochter niet. Daarom kun je thuis wel versturen, maar elders niet.

Hoe kun je op het mobiele netwerk als je geen internetbundel bij Simyo hebt?
Ik betaal basisbedrag €4. Als ik dan een keer op internet ga betaal ik de kosten buiten de bundel.
Reputatie 4
Badge +4
Ah oke. Buiten de bundel internetten kost een godsvermogen (been there, done that). Als je vaak mobiel internet aanzet is het wellicht een overweging een internetbundel te nemen.
Ik zit alleen bij uitzondering buitenshuis op internet . Is voor mij niet rendabel. Dank je in ieder geval voor je tip.
Ik vraag eerder wie je email provider is en dat zeg je KPN en later zeg je dat je email eindigt op @hotmail.com. Dat is de email provider dus Outlook.

Om de juiste info te krijgen is het dus wel van belang ook de juiste info te verstrekken. 🙂
Sorry. Mijn provider is KPN. Het hotmail adres heb ik nog niet zo lang. Klopt is outlook
Verwijder al je huidige email accounts. En volg daarna de stappen uit de link.

https://www.emailinstelling.nl/iphone/outlook-mail-instellen
Ps. Herstart je telefoon eerst na verwijdering.
Ok ga ik doen . Dank je
Ook de ingekomen account?
Badge +7
Hoi Rob Bakker,

Wat jammer dat het nog niet is gelukt! Het is inderdaad wel handig om de juiste e-mailprovider te gebruiken, haha. Het maakt in ieder geval niets uit dat je geen internetbundel hebt. Het enige dat belangrijk is, is dat je simkaart verbinding kan maken met mobiel internet. En dat kan je simkaart.

Zo te zien zijn de heren je al goed aan het helpen om dit probleem op te lossen. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je met je laatste vraag bedoeld. Loop je vast bij de stap over de 'server inkomende post'? Of loop je ergens anders tegenaan?

Groetjes,
Samantha

Reageer