Skip to main content
Vanochtend is in een half uur tijd door mijn zoontje ongemerkt veel data gebruikt wat voor hoge verbruikskosten heeft gezorgd. De WiFi lag er kennelijk uit waardoor hij gebruik heeft gemaakt van mijn mobiele data. Ik heb de waarschuwingssmsjes van jullie helaas niet gehoord omdat hij nog op stil stond.

Ik ben hier erg van geschrokken en vroeg me af of jullie me tegemoet willen komen door bijvoorbeeld een extra databundel te verrekenen ipv deze kosten.
Hey M(secret agent:D)



wat vervelend dat het zo is gebeurt, normaal geeft Simyo wel een gepaste schikking dus als je onder de 500 MB hebt gebruikt betaal je maximaal 5 euro.



Daarnaast zou ik in de toekomst 2 dingen adviseren,

1 zet je data uit als je je telefoon aan iemand anders geeft.



2. Zet een limiet dit kan door naar Instellingen>datagebruik te gaan, daar kun je een limiet instellen en die zou ik zetten op ong 80% van je bundel of 100% wat wel riskant is.



Groet Paul.
Hoi Mdmooij,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je zoontje op het mobiele netwerk geïnternet heeft, waardoor je hoge kosten gemaakt hebt! Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt. Zoals PaulH al zegt is het belangrijk om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer gebeurt. Het uitzetten van mobiele data is een goede stap als je toch al thuis bent. Thuis verwacht je gewoon gebruik te maken van het wifi netwerk, waardoor het heel raadzaam is om mobiele data uit te zetten thuis. Dat doe ik zelf ook altijd 🙂 Zo weet je ook zeker dat je toestel niet overschakelt van wifi naar 3G.



Als je een Android toestel hebt, dan geeft PaulH wederom uitstekend advies 🙂 Je kunt je telefoon instellen om een dataplafond te hebben. Jij hebt een bundel van 500 MB, dus dan is het een idee om het plafond in te stellen op 450 MB. Zo hou je rekening met een foutmarge die wellicht in het toestel kan zitten, met het meten van je MB's. Heb je een iPhone toestel? Dan kun je de app Onavo Count downloaden om extra meldingen te krijgen als je boven een bepaalde internetgrens zit. Dit dus bovenop de meldingen van 80% en 100% die je al van ons krijgt.



Het klinkt alsof je goed weet hoe het coulance-proces werkt 😛 Ik wil je ook zeker een vergoeding geven! Hou je er rekening mee dat dit eenmalig is? Je ontvangt dadelijk een e-mail waarin je alle details terugvindt, maar de kosten worden dus verrekend met extra databundels.



Voor nu raad ik je aan om 500 MB's bij te kopen, of om je internet uit te zetten tot het einde van de maand. De coulance is namelijk alleen geldig voor de reeds gemaakte kosten.



Heb je hier nog vragen over?



@ PaulH, dankjewel voor je tips en reactie! :D



Groetjes,

Jihane
Beste Jihane,

Hartelijk dank voor jouw reactie.

Ik kijk uit naar de email!

Groet,

Myra
Ik heb helaas nog steeds niets vernomen. Mijn nummer is nu al 2 dagen geblokkeerd, dit wordt nu toch wel erg onpraktisch..

Ik hoop snel iets te horen!



Groet,

Myra
Hoi MdMooij,



Mijn excuses voor de late reactie! Ik heb je aansluiting per direct gedeblokkeerd en een e-mail gestuurd waarin ik uitleg geef over de datacoulance. Heb je hier nog vragen over? 🙂



Groetjes,

Jihane
Beste Jihane,

Hartelijk dank voor de tegemoetkoming!

Groetjes,

Myra
Hoi Mdmooij,



Namens mijn collega, graag gedaan. Fijn dat het op deze manier is opgelost.



Prettige feestdagen!



Groetjes,

Sean

Reageer