Skip to main content
Hallo,

Vorige maand had ik opeens heel snel al m'n mb's verbruikt. Ik dacht, deze maand ga ik beter opletten omdat ik alleen maar te horen kreeg dat het wel aan mij zou liggen omdat ik teveel op mijn internet zou zitten - okay, dat kan. Deze maand wilde ik dit testen!

Dit is de eerste dag dat ik mijn mobiel netwerk aanzet en ik heb volgens mijn iphone 61,1 mb verbruikt. Ik hoor ongeveer 30 mb per dag te gebruiken (soms meer, soms minder) en had niet erg veel op mijn mobiel gezeten dus dit vond ik al raar.

Mijn verbruik:

323 kb aan whatsapp

819 kb aan safari

17,3 mb aan snapchat

11,3 kb aan de Mijn Simyo app

700 kb aan meta

30 kb aan happening

Nu vind ik dit allemaal logisch. Maar dan zie ik, 41,9 mb aan systeem????

Hoe komt het dat 'het systeem' opeens mb's opslurpt? Ik verbruik meer mb's aan het systeem dan aan daadwerkelijk internet?!

Wat kan ik hier aan doen of moet ik dit maar gewoon voor lief nemen?



Ik heb overigens een Iphone 5c en ios 8.2, voor als dit belangrijk is..



(Ps. wat ik overigens ook vreemd vind is dat ik volgens de Mijn Simyo app om 9:45 al 47 van de 61,1 mb heb verbruikt terwijl ik toen mijn internet nog geen halfuur aan had en ik toen aan het fietsen was en eigenlijk alleen spotify offline heb geluisterd.)



Met vriendelijke groeten
Ik ben niet zo heel erg bekend met de Iphone. Maar wat ik weet is dat je zo ongeveer elke telefoon kan instellen dat systeem updates alleen via Wifi binnen komen. Kun je eens controleren in je instellingen of dit bij jou ook zo is en anders aanpassen?
Als je op Systeem klikt op je iPhone, moet je als het goed is een lijst van activiteiten zien met voor elk het aantal MBs dat sinds de laatste reset van de teller is verbruikt. Bij mij staan daar items zoals push notifications, software updates, networking, documents & sync, time & location en nog veel meer. Zo krijg je een idee waar al die KBs en MBs naar toe zijn gegaan.
Als je op Systeem klikt op je iPhone, moet je als het goed is een lijst van activiteiten zien met voor elk het aantal MBs dat sinds de laatste reset van de teller is verbruikt. Bij mij staan daar items zoals push notifications, software updates, networking, documents & sync, time & location en nog veel meer. Zo krijg je een idee waar al die KBs en MBs naar toe zijn gegaan.



klopt! Het meeste gaat op aan documenten en synchroniseren... Ik weet alleen niet hoe ik dit uit kan zetten, weet u dit misschien?
ik heb het al gevonden en hopen dat het nu opgelost is, dankjulliewel voor jullie hulp!
Hoi Amazingxxyou, welkom op ons forum :)



Wat fijn dat je met behulp van Raytje en Scotsman al zo snel bent geholpen. Heb je nu in iCloud Documenten/gegevens uitgezet? Of heb je een andere oplossing gevonden?

Reageer