Skip to main content
Hallo,



Ik heb net een sms'je gekregen dat ik €48,- aan kosten in het buitenland heb gemaakt. Nu kijk ik op mijn Simyo en daar staat dat ik nog een dikke 400 mb heb. Ik heb extra mbs bijgekocht.. hoe kan dit? En wat moet ik aanhouden?
Ik had hetzelfde. Ik woon in het buitenland en vanaf begin juni kan ik gewoon binnen mijn eigen abbo/bundel internetten. Nu kreeg ik een sms dat ik aan de limiet van 60e zit.



Mijn gok is dat de back-end systemen met geautomatiseerde smsjes nog niet zijn aangepast aan de nieuwe regels over internet in het buitenland. Het lijkt me stug dat ik opeens 60e moet bijbetalen wat niet op mijn factuur staat. Maar ik hoor het graag.
Hoi SanneJ1994,



Welkom op het Simyo forum :)



Ik kan het me voorstellen dat dit sms'je verwarrend is. Deze sms'jes worden vanuit het netwerk verstuurd. Het netwerk kan alleen je maandelijkse bundel van 2000 MB zien, je extra bundel ziet hij niet. Daarom registreert het netwerk dit als verbruik buiten de bundel. Geen zorgen, je bent niet buiten je bundel aan het internetten. Je hebt nog 97 MB van deze extra bundel over.



Ik zie dat je inmiddels ook het sms'je hebt ontvangen dat je aan je datalimiet zit. Je kunt nu 'Ja' sms'en, zodat je verder kunt gaan met internetten. Geen zorgen, deze € 60,50 worden niet in rekening gebracht.



Als je verdergaat met internetten, kun je het beste weer MB's bijkopen. Omdat het netwerk je extra bundel niet ziet, ontvang je ook geen sms'jes dat je extra bundel (bijna) op is. Ik raad je daarom aan je verbruik ook goed in de gaten te houden op Mijn Simyo, om er zeker van te zijn dat je niet buiten de bundel gaat.



Onze technische afdeling is bezig naar een oplossing, zodat straks ook de buitenlandse netwerken je extra bundels kunnen zien. Dan ontvang je deze verwarrende sms'jes ook niet meer.



@AdriaanM, voor jou geldt hetzelfde verhaal. Jij hebt nu in totaal nog 532 MB tegoed.



Laten jullie het weten als jullie hier nog vragen over hebben?



Groetjes,

Samantha
Goede morgen, voor mij geld hetzelfde. Ik ben nu geblokkeerd terwijl ik nog 1500 mb heb. Kan ik gewoon 'ja' sms'en en krijg ik dan geen extra kosten?
Ik neem aan dat Simyo dit allemaal goed oplost, maar het bezorgt een aantal mensen toch een flinke hartverzakking.



Dit is toch een scenario wat bij de testen van "roaming binnen je bundel" getest had dienen te worden, en voor 1 juni opgelost had moeten worden.



Hier heeft KPN danwel Simyo toch even iets gemist.
Hoi Ewbeetje,



Ik kan het me voorstellen dat je dit nog een beetje eng vindt. Je kunt inderdaad gewoon 'Ja' sms'en. Je hebt deze maand 1000 MB van ons gekregen, en je hebt 500 MB gekocht. Je hebt nu nog in totaal 963 MB over.



Hou wel je verbruik goed in de gaten, want je krijgt verder geen sms'jes meer. Laat je het weten als je hier nog andere vragen over hebt?



Groetjes,

Samantha



@wimj12. Ik kan het me ook heel goed voorstellen dat klanten hiervan schrikken. We zijn bezig met een oplossing hiervoor. Hopelijk is deze er snel.

Reageer