Skip to main content
Midden in de nacht verdwijnen vele mb's van het abonnement, terwijl wifi op diverse plaatsen binnen de woning dag en nacht aan staat.

Hoe kan dit
Omdat wifi instabiel is en als je mobiel internet aan staat gaat het verbruik daar verder op het moment dat je wifi wegvalt. Beste is om tijdens het slapen het internet op je telefoon uit te zetten, in ieder geval je mobiel internet.
Omdat wifi instabiel is en als je mobiel internet aan staat gaat het verbruik daar verder op het moment dat je wifi wegvalt. Beste is om tijdens het slapen het internet op je telefoon uit te zetten, in ieder geval je mobiel internet.
Ray bedankt voor de tip
Graag gedaan.. Als je nog iets wilt weten zien we je graag weer terug. 🙂
Hoi Erweha,



Welkom op het Simyo forum :)



Ik kan het me voorstellen dat je je afvraagt waar al die MB's 's nachts naar toe gaan. Zeker als je in je bed ligt en je telefoon is verbonden met de wifi van thuis.



Ray heeft gelijk. Wifi verbindingen zijn niet altijd stabiel. Je telefoon kan soms de verbinding met wifi verliezen. Op dat moment maakt je telefoon automatisch verbinding met je mobiel internet. Dit zie je dan terug in je verbruik.



Daarnaast wil ik je meegeven dat het tijdstip die je in je verbruik ziet, het begintijdstip van een datasessie is. Dit wil niet zeggen dat je al die MB's precies op dat moment hebt verbruikt. Dit kan ook later gebeurd zijn. Ook worden datasessies na 8 uur afgebroken zodat wij ze in rekening kunnen brengen. Op dat moment begint weer een nieuwe datasessie, omdat de internetverbinding zelf wel in tact blijft. Dit is bij jou ook vaak het geval, waardoor jij verbruik op nachtelijke tijdstippen ziet staan.



Ik geef even als voorbeeld je verbruik op 30-05-2017 om 03:48:00 uur. Dit was een sessie van 5,83 MB. De sessie ervoor begon op 29-05-2017 om 19:48:00 uur, de sessie erna begon op 30-05-2017 om 11:48:00 uur. Zoals je ziet, zit hier precies 8 uur tussen. Dit is puur administratie. In werkelijkheid heeft deze dataverbinding een paar dagen geduurd. Je hebt de 5,83 MB ook niet precies om 3.48 uur verbruikt, maar in de tijdsperiode tussen 3.48 uur en 11.48 uur.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Samantha



@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer