Skip to main content
Ik heb een bundeltje van 1gb mobiel internet van 13 euro, normaal red ik dat precies en heb ik bijna al m'n data verbruikt. Maar laatst was ik aan het werk, met mijn mobiele internet aan waarvan ik wist dat ik nog ruim 300 mb over had, en kreeg ik een smsje van Simyo dat ik nog maar 10% data overhad en later dat ik buiten bundel was. Dit alles is gebeurd in een uurtje of 2. Nu kijk ik op "mijn Simyo" en zie ik dat ik in 3 uur 0,6gb heb gebruikt en 50 euro aan buitenbundel kosten heb opgebouwd. Dit is uiteraard niet door mijn eigen gebruikt.



Natuurlijk wil ik niet die 50 euro gaan betalen die ik niet heb gebruikt, hoe gaat Simyo hiermee om? Kunnen zij voor de rest mijn data inzien en waaraan dat is gebruikt? En compenseert Simyo hiervoor?



Mvg
Hoi,



Ik ben net als jouw klant, over compenseren ga ik dus niet. Al kan het voorkomen dat men bij Simyo coulant is, echter die beslissing ligt totaal bij hen.



Het blijft natuurlijk altijd vervelend als je hier onbedoeld mee geconfronteerd word. Maar weet dat een mobiele telefoon net als een laptop / pc altijd met het internet is verbonden als dit aan staat. En zoals je zelf schrijft was dit het geval. Dit kan nare gevolgen opleveren, zoals nu. Want als je de telefoon niet anders hebt ingesteld zal deze dus, ondanks dat je hem zelf niet intensief gebruikt, updates kunnen ontvangen van de Apps op je telefoon, systeem updates binnen kunnen krijgen en/of synchroniseren om bijv. puch berichten te ontvangen (Facebook, whatsapp etc etc.) En dan kan het hard gaan zoals bij jouw het geval is.



Simyo kan alleen de tijden en hoeveelheid data zien wat er is verbruikt. Waaraan het is verbruikt kunnen en mogen zij niet inzien i.v.m. de wet op de privacy. Zelf kun je dit wel zien. Veel telefoons hebben een ingebakken datamonitor en anders is er wel een te downloaden in de Store van jouw OS.



Ook heeft SImyo een topic gestart met enkele goede tips en een tweetal verwijzingen naar blogs om je helpen met het beperken van je data vebruik. Die Blog lees je hier en hier



Hoop dat je hier baat bij hebt.



🙂
Hoi,



Ik ben net als jouw klant, over compenseren ga ik dus niet. Al kan het voorkomen dat men bij Simyo coulant is, echter die beslissing ligt totaal bij hen.



Het blijft natuurlijk altijd vervelend als je hier onbedoeld mee geconfronteerd word. Maar weet dat een mobiele telefoon net als een laptop / pc altijd met het internet is verbonden als dit aan staat. En zoals je zelf schrijft was dit het geval. Dit kan nare gevolgen opleveren, zoals nu. Want als je de telefoon niet anders hebt ingesteld zal deze dus, ondanks dat je hem zelf niet intensief gebruikt, updates kunnen ontvangen van de Apps op je telefoon, systeem updates binnen kunnen krijgen en/of synchroniseren om bijv. puch berichten te ontvangen (Facebook, whatsapp etc etc.) En dan kan het hard gaan zoals bij jouw het geval is.



Simyo kan alleen de tijden en hoeveelheid data zien wat er is verbruikt. Waaraan het is verbruikt kunnen en mogen zij niet inzien i.v.m. de wet op de privacy. Zelf kun je dit wel zien. Veel telefoons hebben een ingebakken datamonitor en anders is er wel een te downloaden in de Store van jouw OS.



Ook heeft SImyo een topic gestart met enkele goede tips en een tweetal verwijzingen naar blogs om je helpen met het beperken van je data vebruik. Die Blog lees je hier en hier



Hoop dat je hier baat bij hebt.



:)




Ik weet dat mijn telefoon data opvraagt van apps en dergelijke, maar als ik mijn verbruik van de desbetreffende dag bekijk is het verbruik heel toevallig steeds in stapjes van 60001kb gegaan. Dit kan ik zelf onmogelijk uitgemeten hebben natuurlijk.



Dit dus:

2015-06-27 21:50:11 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2015-06-27 22:06:12 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2015-06-27 22:13:17 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2015-06-27 22:19:19 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2015-06-27 22:27:11 Internet gebruik (47320 kB) 00:00:00 €6.93



Bij het laatste tijdvak was ik thuis en had ik mijn mobiele gegevens uitgezet, waardoor het wat minder is. Dit lijkt mij toch wel concreet bewijs.

Het is ook dat ik er net achtergekomen ben dat ik het hier post, maandag ga ik er gelijk over bellen.

Toch bedankt voor je reactie!
Hoi Schroefdop,



Welkom op ons forum!



Ik heb direct even je aansluiting bekeken. En zie dat je al uitleg hebt gehad van mijn collega via de telefoon.:D

Ik zal hier nog wat meer uitleg geven, al heeft Raytje(bedankt!) je al een eind op weg geholpen.



mijn verbruik van de desbetreffende dag bekijk is het verbruik heel toevallig steeds in stapjes van 60001kb gegaan. Dit kan ik zelf onmogelijk uitgemeten hebben natuurlijk.
Dit zie jij zo terug omdat 60 MB de maximale grootte is van de data pakketten die wij vanuit het netwerk ontvangen.

De daadwerkelijke datasessie is die pakketten bij elkaar opgeteld, maar wij krijgen het zo aangeleverd vanuit het netwerk;)



Wij zien exact dezelfde info als jij hier laat zien. Daaruit kan ik niet halen welke applicatie of synchronisatie er voor dit verbruik heeft gezorgd.

Gelukkig kun jij dit vrij makkelijk in je telefoon terug vinden. Bekijk daarvoor de eerste blog die Raytje aanraden.

Daarin staat de uitleg beschreven.



Is het je zo allemaal duidelijk?

Reageer