.

Beantwoord

Ik heb hoogverbruik wegens internet. Hoe kan dat?

  • 15 April 2017
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik werd vandaag (15 april) geconfronteerd met hoogverbruik.
Ik heb niet ge-up- of gedownload.
Ik had behalve WhatsApp en camera geen programma's openstaan.
Het batterijniveau liep heel snel terug en het toestel werd warm
Het nummer is nu geblokkeerd.

Er staat nu een rekening van 900 euro.
Ik heb mijn toestel uitgezet
Wat gaat hier mis?!
Graag zo spoedig mogelijk uw reactie
icon

Beste antwoord door Asma 16 April 2017, 12:59

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi BVGO,

Oh jeetje! Ik kan mij voorstellen dat je hier erg van bent geschrokken! :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat dit hoogverbruik is ontstaan door internetverbruik. Ondanks dat je alleen WhatsApp hebt openstaan, kan internetverbruik op verschillende manieren plaatsvinden. Ik geef je hier graag wat meer uitleg over!

Er kan verbruik plaatsvinden op het moment dat je er zelf voor kiest om verbinding te maken (Facebook openen/surfen op web). Het is ook mogelijk dat instellingen van je toestel ervoor zorgen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet, zonder dat je dat door hebt. Vaak betekent het dat er automatisch wordt gezocht naar nieuwe e-mailberichten of WhatsApp-berichten. Het komt ook voor dat je telefoon zo is ingesteld dat het nieuwe updates voor je apps of het besturingssysteem (iOS, Android) downloadt. Je kunt hiervoor zelf de instellingen van je toestel nalopen.

Om na te gaan wat dit verbruik precies tot stand heeft gebracht, kun je het beste terecht op je telefoon. Het verschilt per besturingssysteem waar je dit kunt vinden. Om deze reden adviseer ik je dit artikel van onze blog te lezen: http://bit.ly/1zouHPe. Natuurlijk hebben we ook andere tips om je verbruik te beperken in de toekomst, zoals het downloaden van DataEye of Onavo Count. Voor meer informatie hierover kun je hier op klikken: http://bit.ly/2lsC8IX.

Omdat ik het erg vervelend vind dat je zoveel kosten hebt gemaakt binnen zo'n korte periode, wil ik je hier graag eenmalig in tegemoetkomen. Het internetverbruik buiten je bundel zal ik hierom verrekenen met extra MB's, zoals je normaal gesproken MB's kunt bijkopen als je internetbundel opraakt.. In totaal brengen wij € 65,- in rekening voor deze extra MB's. Vind je dat goed? :D
De vergoeding zal verwerkt worden zodra je april factuur wordt opgemaakt. Dit houdt in dat je de vergoeding pas zult zien als je factuur online staat rond 12 mei.

Om ervoor te zorgen dat jij je aansluiting weer kunt gebruiken, heb ik 'm voor je gedeblokkeerd. Ik adviseer je om jouw telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich weer met de juiste instellingen registreert op ons netwerk. Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Badge
Ik ga akkoord met je voorstel. Wil op een later moment nog wel contact over de toedracht. Moet ik op dit moment nog een handeling verrichten (MB bijkopen) of zie ik het straks gewoon terug op de factuur?

hoor graag.

met vriendelijke groet

AJ
Reputatie 5
Badge +9
Hoi BVGO,

Mooi dat je akkoord gaat! Het is allemaal al voor je toegepast. Je hoeft geen MB's bij te kopen voor de coulance, maar op dit moment heb je geen MB's meer over, dus als je nog wilt internetten is het verstandig om MB's bij te kopen! De coulance zal je terugzien op je april factuur.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge
Dank voor je bericht. Nee, dan verder geen vragen meer.

Groet,

AJ
Reputatie 7
Badge +10
Hi AJ,

Ik ben blij dat alles helemaal helder is 🙂 Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Jihane

Reageer