Skip to main content
Ik heb bij 80% verbruik van mijn data netjes een SMS bericht ontvangen. Echter niet bij 100%. Nu ben ik over mijn bundel en krijg een factuur met daarop maarliefst 30,-- euro extra kosten. Hoe gaat Simyo dat oplossen?
Oef, dat vind ik wel een erg duidelijke verlegging van de verantwoordelijkheid.... De waarschuwingssmsjes die worden verzonden is een extra service. Je bent zelf verantwoordelijk voor je (data)verbruik welk verbruik je (bijna) realtime kunt zien in je Mijn Simyo en in de app. Heb je deze al geïnstalleerd?
Het gaat niet om het verleggen van de verantwoordelijkheid. Het gaat om het principe dat Simyo zegt dat ze bij 100% een SMS sturen en dat dus blijkbaar niet doen. Er staat ook nergens dat dit een extra of optionele service is. Het staat er als feit. In die zin ben ik van mening dat Simyo hier nalatig is geweest en vandaar de vraag aan Simyo hoe ze dit gaan oplossen. Ik wacht de reactie van Simyo wel af.
Ik persoonlijk vind deze toelichting/onderbouwing een stuk vriendelijker klinken dan je wel erg directe vraag in je startpost.. :8



Een moderator zal je vraag zeker oppakken en hierop reageren.
Wat bedoelde je in je andere topic dan,met het advies van bijkopen, na ontvangst van het 100% bericht? Is dat een eerdere ervaring of heb je dus wel die 100% waarschuwing gehad?



Simyo stuurt deze overigens niet, ze komen rechtstreeks vanaf het netwerk.



Topic
Nee geen 100% waarschuwing gehad.
Hoi ror02,



Ik kan het me voorstellen dat je even aan de bel trekt als je geen 100% sms'je hebt ontvangen. Daarom heb ik dit meteen bij onze netwerkspecialisten gecontroleerd. Zij zien dat het 80% sms'je is verstuurd op 31 maart om 10.38 uur. Een paar minuten later, om 10.41 uur, is het 100 % sms'je al verstuurd. Ik raad je aan om dit in je telefoon na te kijken.



Na het ontvangen van dit sms'je kun je MB's bijkopen of de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitzetten op Mijn Simyo. In je andere topic heb ik je al uitleg gegeven over de kosten buiten de bundel. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Samantha



@RicoK en Ray, Heel erg bedankt voor jullie hulp! 🙂
Vreemd, ik zie geen bericht op mijn telefoon van die 100%. Wel de 80%. Ik ga er vanuit dat de netwerkspecialisten eea kunnen monitoren in de logging en dat dat dus klopt. In het vervolg zal ik bij de 80% of bijkopen of data dichtzetten. Bedankt voor het uitzoeken.
Hoi ror02,



Graag gedaan namens Samantha! Het is inderdaad verstandig om al te kijken naar het bijkopen van MB's als je de 80% sms krijgt. Ook is het handig om vanaf dat moment vaak op je Mijn Simyo (app) te kijken of het verbruik snel gaat.



Heb je verder nog vragen voor ons?



Groetjes,

Caspar

Reageer