Skip to main content
Hoi, Ik heb voor mijn dochter sinds vorige week een abbo afgesloten voor 100 mn per maand en GEEN internet.

Ik zit nu op mijn Simyo te kijken en zie ik Euro 2,61 aan "buiten bundel" kosten ivm internetkosten op haar mobiel.

Is er iemand die mij uit kan leggen hoe dit kan? Ik heb expres geen mobiel internet genomen, daar is ze nog te jong voor en dat kan ze net zo goed op de WIFI.
Ga even naar Mijn Simyo... instellingen....netwerkinstellingen.

Zet internet uit.

Wifi is op zich goed maar bij een grote afstand bijvoorbeeld van het thuisnetwerk kan het signaal van Simyo dataverkeer overnemen.

De simkaart, de toegangspoort tot het Simyo (KPN)netwerk, wordt gebruikt door de telefoon. Een smartphone heeft o.a. oneindig veel achtergrondprocessen, misschien dat zelfs WA (WhatsApp) meespeelt.



Op mijn simyo internet uit is het beste als bescherming tegen data via simyo.
Hoi,



Dank voor je reactie, ze gebruikt idd WA maar ik begrijp niet dat als ik bewust een abbo afsluit zonder mobiel internet, ik daar toch kosten voor in rekening gebracht krijg.



Nu is het maar 2 Euro en een beertje maar het gaat me meer om het principe.

Hoe dan ook, ik zal is kijken in haar instellingen. Probleem is dat ik zelf ook een abbo heb hier , inclusief mobiel internet. Ga ik zelf dan niet de mist in als ik instellingen aan pas?



Grt en nogmaals dank voor de reactie.
Sorry maar ik heb nu internet uit gezet maar kan ze nu ook niet meer via WiFi internetten?



Grt.
De sim is alleen nog te gebruiken voor bel/sms en Wifi kan ze gewoon gebruiken.



Wens je dochter maar veel plezier van mij met haar simyo aansluiting..."je zorgen" over datakosten zijn voorbij.:)

Op het moment dat er data via simyo (ook onbewust) vloeit zal dat kosten geven, bij geen bundel 2.61 in je voorbeeld > 0.15 per MB.



***Probleem is dat ik zelf ook een abbo heb hier , inclusief mobiel internet. Ga ik zelf dan niet de mist in als ik instellingen aan pas?





Wanneer je op mijn simyo internet blokkeert kun je onderweg of waar dan ook geen gebruik maken van bijvoorbeeld 3g of 4g.
Ik heb op haar instellingen haar "internet in Nederland" uitgezet en ze kan idd via WiFi gewoon gebruik maken van haar internet.

Bij mezelf kan ik op mijn eigen account inloggen en daar is gelukkig niets veranderd.



Ik hoop dat ik vanaf nu niet meer met extra kosten op haar abbo geconfronteerd word.



Hoe dan ook, bedankt voor je hulp.
Per simyo aansluiting is slechts 1 account mogelijk, daarom is/heb je niets verandert op die aansluiting van jou.



Graag gedaan.:)
Hoi Roodwass,



Welkom op het Simyo Forum.



Oei, wat vervelend dat er toch kosten voor het gebruik van internet in rekening zijn gebracht. Zoals je zelf aangeeft gaat het gelukkig om een klein bedrag. Dat je graag wilt weten hoe dit kan begrijp ik. Je bent gelukkig al goed geholpen zie ik!



Zoals A.Hello-to-you uitlegt, is een wifi verbinding niet altijd even stabiel. Als de 'internetoptie' niet uitgezet is, kan de telefoon een connectie maken met ons netwerk. Dit betekent dat er dus internet gebruikt wordt via 3G zonder bundel. Zodra je 'Internet in Nederland' via Mijn Simyo uitzet, kan deze connectie niet meer gemaakt worden. Dit betekent automatisch dat je hier geen kosten meer voor krijgt.



Als de wifi verbinding op sommige momenten wegvalt, wat trager is of niet helemaal stabiel is, kan ze gewoon geen gebruik maken van het internet op deze momenten. Als je toch nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden.



@A.Hello-to-you, heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg 🙂 Ik heb jouw bericht als antwoord gemarkeerd.



Groetjes,

Angela

Reageer