Skip to main content
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.



Sinds afgelopen woensdag op Sicilië en geen internet. APN verschillende malen ingesteld. Instellingen in mijn Simyo gecontroleerd..

Toestel verschillende malen opnieuw opgestart en het forum doorgespit. Las ergens dat een moderator mijn simkaart opnieuw zou kunnen instellen?

Help.....

René
Hoi @Rene Konink



We hebben een checklist, loop hem even na. Na veranderingen wel telefoon eerst herstarten.



Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen

Staat roaming AAN op je toestel.

Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.



Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.



Sim-Only:



Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?

Staat data-roaming AAN op je toestel?

Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :

APN - portalmmm.nl

Gebruikersnaam - KPN

Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)



Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.



Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.





Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.



Hou je ons op de hoogte?
Alles gedaan zoals gevraagd en geen internet. Ook niet in een ander toestel....
@Rene Konink Dat is er waarschijnlijk een reset nodig vanuit Simyo.



Die gaan als het goed is vandaag nog reageren.
Dank je wel Ray, wacht het af.
Hoi Rene,



Welkom op het Forum!



Balen dat het internet niet werkt. Goed dat je APN goed ingesteld is!



Ik heb je simkaart gereset. Dat houdt in dat alle instellingen hierop opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Kan je je telefoon een kwartier uithouden? Zo kan de reset zich voltooien. Daarna zou het internet moeten werken.



Hou je ons op de hoogte?



@Ray Bedankt!



Groetjes,

Ashweeta
Internet werkt nu. Bedankt!
Hi Rene,



Fijn dat internet het inmiddels doet! Namens Ashweeta graag gedaan 🙂 Ik wil je nog een hele fijne tijd op Sicilië wensen. Als je ons nog een keer nodig hebt, weet je ons te vinden.



Groetjes,

Niels

Reageer