.

Beantwoord

Ik heb data verbruikt terwijl wifi aanstaat. Hoe kan dat?

  • 10 December 2016
  • 3 reacties
  • 1229 Bekeken

Ik krijg op mijn smartphone berichten en mails binnen.

Ik heb een prepaid smartphone, en geen internet.

Ik gebruik alleen Wifi, hoe kan het dan dat ik toch data verbruik bij u heb?

Graag uw antwoord

Met vriendelijke groet

J.Raaijmakers
icon

Beste antwoord door Asma 11 December 2016, 13:45

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hoi,

Dat komt door 2 dingen.

1. Internet op je mobiel staat aan. En niet alleen je Wifi.

2. Internet op je mobiel staat aan op je MijnSimyo > instellingen > netwerk instellingen. Zet deze uit en je simkaart is geblokkeerd voor internet via Simyo. Wifi blijft mogelijk. Simyo heeft dit overigens aangegeven in de mail die je kreeg na je bestelling van je prepaid pakket.
Wanneer mobiele gegevens aan staat, APN op toestel (instellingen voor toegang tot internet via de provider, Simyo dus. Dan neemt Simyo de levering over van data (MB) wanneer (er momenten zijn dat) Wi-Fi signaal te zwak is.

Het beste in jouw geval zou zijn op Mijn Simyo....tablat INSTELLINGEN, netwerkinstellingen.
Zet mobiel Internet uit.

De sim is geblokkeerd op netwerkbasis voor mobiel data.
ALLEEN data kan dan worden gebruikt via Wi-Fi.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi J. Raaijmakers,

Welkom op het Forum!

Het klopt wat Raytje en Friesian gepost hebben. Als de optie 'Internet op je mobiel/MMS' aanstaat via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen, dan is het mogelijk om internet te verbruiken via ons netwerk terwijl je wifi aanstaat. Je telefoon zoekt constant naar de sterkste signaal en als je wifi wegvalt, dan schakelt je telefoon automatisch over op 3G.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je deze optie inmiddels hebt uitgeschakeld. Het zal nu niet meer mogelijk zijn om internet te verbruiken via ons netwerk. Je kunt wel gewoon blijven internetten via wifi. Dit is kosteloos. :D

Laat je het ons weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Raytje en Friesian, bedankt guys!

Groetjes,
Asma

Reageer