Skip to main content
Beste Simyo,



Ik heb net naar mijn verbruik gekeken van de afgelopen maand (Juni). Hier staat dat ik in de maand Juni 539 mb buiten mijn bundel heb verbruikt!? Ik snap helemaal niet hoe dit kan!



Maandag avond 29 Juni kreeg ik een smsje dat ik al mijn mb's verbruikt had. Hierna heb ik nog 1 minuut op whatsapp gezeten en mijn internet uitgezet. Het kan ook niet zijn dat mijn telefoon automatisch updates maakt want dat staat al van begins af aan uit. Hierdoor kan ik ook niet begrijpen hoe mijn verbruik zo hoog kan zijn! Ik ben echt geschokt want dit is me nog nooit eerder overkomen .. Tot nu toe is 1000 mb meer dan genoeg geweest!



Mijn vraag is nu wat ik moet doen! De rekening van 94 euro kan ik niet veroorloven om aan telefoonkosten kwijt te zijn. Zoals eerder gezegd is dit me ook nog nooit overkomen, ik houd mijn gegevens altijd goed in de gaten. Ik ben radeloos en hoop op goed advies en of er iets gebeurt kan worden. Ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest over simyo maar dit stelt me wel teleur :(



Met vriendelijke groeten,

Lea
Hoi Leaplomp, welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je wordt geconfronteerd met hoge kosten buiten bundel. Zeker als je het verbruik niet kunt plaatsen.



Volgens mijn gegevens is er juist op 29 juni uur om 19:21 een flinke datasessie gestart, die door is gegaan tot 30 juni 01:41 uur. Je telefoon heeft in die tijd 669 MB opgehaald of verstuurd naar het netwerk. Het is daarom vreemd dat je aangeeft dat je het internet hebt uitgeschakeld. Helaas is dit geen zekere optie, want je telefoon heeft soms toch de neiging om over te schieten naar 3G als Wi-Fi wegvalt of traag is.



Het is daarom slim om te proberen te achterhalen wat dit nou is geweest. Dit kan ik niet voor je doen, omdat wij geen inzicht hebben in je verbruik. Jij kan dit uiteraard wel. Lees hier hoe je dat doet.



Laat je me weten of je hiermee de boosdoener hebt weten te vinden?



Groetjes, Tiury
Nee heb niks kunnen vinden, de datameter die ik gebruik en mijn iPhone 5s geven beide aan net over de 1000 mb te zitten (1002 mb). Deze 2 mb is gebruikt om te laten weten tot Hoelaat ik moest werken. . Ik vind de tijdstippen ook heel raar dat er internet is verbruikt omdat ik die dag heb staan te werken tot 03:30. Tijdens mijn werk ligt mijn telefoon uit en in mijn kluisje. Het lijkt me sterk dat als die uit staat hij nog steeds internet kan verbruiken? Ik snap er ook echt helemaal niks van. Zoals je wel waarschijnlijk kan zien ga ik nooit over mijn bundel heen, ik let altijd goed op hoeveel ik verbruik zodat ik niet buiten mijn bundel val. Hierdoor ben ik ook echt geschokt door hoe dit kan gebeuren. Ben toch wel teleurgesteld in Simyo hoe dit dan ook kan gebeuren. Ik hoop dan ook dat er een toepasselijke oplossing gevonden kan worden.
Hoi Leaplomp,



Jammer dat je niks hebt kunnen vinden in je telefoon. Wil je een afbeelding van je datameter toevoegen? Dan kunnen we meekijken met je :)



Internetverbinding kan op verschillende manieren plaatsvinden. Zo kan er verbinding plaatsvinden doordat je zelf bewust internet. Je stuurt bijvoorbeeld een Whatsapp bericht of bekijkt een internetwebsite. Ook kan je telefoon op de achtergrond van alles uitvoeren waardoor er internet wordt verbruikt. Zo kunnen automatische downloads via ons netwerk gaan en kunnen apps verschillende gegevens binnenhalen. Zulke instellingen kun je zelf in je iPhone aanpassen waardoor bijvoorbeeld updates alleen via Wifi gaan.



Ik begrijp uit je bericht dat je telefoon rond het tijdstip in je kluisje lag. Toch heeft er verbruik plaatsgevonden. Waarschijnlijk stond je telefoon niet goed uit. Ook als hij op standby staat kan je telefoon nog steeds updates uitvoeren zonder dat je hier bewust van bent.

Bij een iPhone is het zelfs zo dat deze standaard gebruikmaakt van ons netwerk tijdens standby. Pas als je weer je telefoon gebruikt en je Wifi aan hebt staan, zal je telefoon hier verbinding meemaken.



Lukt het om een afbeelding toe te voegen van je datameter?
Beste Naomi,



Hieronder een afbeelding van mijn datameter van de betreffende maand Juni.

Ik heb sinds begins af aan uitstaan dat mijn telefoon automatisch updates mag maken, dit kan alleen als er verbinding is met Wifi. Ik ben nu in de maand Juli overgestapt op een nieuwe telefoon en heb gezorgd dat deze optie gelijk uitstond!!! Mijn telefoon heeft in mijn kluisje op vliegtuigstand gestaan - hierdoor is het niet mogelijk om verbinding met internet te maken.

Ik snap ook niet hoe het dan mogelijk is dat er meer als 500 mb buiten mijn bundel is verbruikt als ik niet op internet heb gezeten.

Zoals gezien kan worden op de afbeelding valt mijn gebruik 2,2 mb buiten het bundel. Dit was om mijn ouders te vertellen dat ik langer moest werken dan gepland. Hier wil ik dan ook best voor betalen, maar ik voel me zeker opgelicht als ik voor de overige 537 mb zou moeten betalen!

Ik hoor graag meer informatie hierover..



Groeten, een hele verontwaardigde klant
Denk niet dat ze aan dit overzicht veel hebben bij Simyo. Ze bedoelden het data overzicht met details (wat heeft hoeveel gebruikt)
Is dit voldoende of niet?
Hoi Leaplomp,



Naomi bedoelde wat Raytje ook aangeeft; Het verbruiksoverzicht met de details.

Wat je bijgevoegd hebt geeft nu enkel de totalen aan, dus daaruit valt niet te halen waar de oorzaak kan liggen.

Reageer