Skip to main content
Hallo,



Helaas is door een technisch probleem aan de kant van mijn WiFi, vermoedelijk door slecht bereik, gebruik gemaakt van streaming diensten over mijn 3G verbinding waardoor ik zaterdagochtend een bericht kreeg dat ik (flink) over mijn bundel gegaan ben.



Het valt me op dat de bundelstatus minder adequaat wordt ge-update dan een paar maanden geleden waardoor (te) laat aan het licht kwam dat ik over de bundel heengelopen ben. Mijn verzoek is dan ook of door jullie onderzocht kan worden naar de mogelijkheid de data meer real-time bij te werken? Bijvoorbeeld 1x per uur? Gezien de huidige snelheden van 3G (en zeker 4G), kun je binnen een uur al flink door je bundel gegaan zijn.



Als reactie hierop heb ik in ieder geval voorzorgsmaatregelen genomen, aangezien ik me er wel van bewust ben dat het grotendeels mijn eigen verantwoordelijkheid binnen de bundel te blijven.



Mijn vraag is: is het mogelijk, ook omdat het de eerste keer is dat me dit overkomen is, een soort van compensatie in te zetten? Bijvoorbeeld door het hoogverbruik met extra-MB bundels te compenseren? Of door het bedrag door 2 te delen?



Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen doen.
Hoi Fwa,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je ongemerkt over je bundel heen bent gegaan. Het komt helaas vaker voor dat telefoons overschakelen op het mobiele netwerk wanneer het WiFi-signaal verzwakt of wegvalt. De beste manier om dit te voorkomen is het uitzetten van je mobiele data op het moment dat je gebruik maakt van WiFi.



Het klopt dat het weergegeven verbruik op Mijn Simyo en de Mijn Simyo App niet altijd up to date is, dat komt omdat wij het verbruik met een vertraging op het netwerk binnen krijgen. Om buitenbundelverbruik te voorkomen, sturen wij onze klanten een waarschuwings-sms wanneer zij 80% en 100% van hun internetbundel hebben verbruikt. Deze sms-berichten worden altijd real-time verzonden.



Helaas is er iets fout gegaan en heb jij deze niet berichten ontvangen. Om deze reden heb ik het buitenbundelverbruik vergoed en de blokkade verwijderd. Het enige wat jij nog even moet doen is je telefoon opnieuw opstarten.



Je bundel voor deze maand is nog wel verbruikt en als je nog wilt internetten, wil ik je adviseren om MB's bij te kopen via Mijn Simyo. Dit kost €5,- voor 500 MB en dit kun je zo vaak doen als nodig is.



Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?



Groetjes,

Sean
Hoi Fwa,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je ongemerkt over je bundel heen bent gegaan. Het komt helaas vaker voor dat telefoons overschakelen op het mobiele netwerk wanneer het WiFi-signaal verzwakt of wegvalt. De beste manier om dit te voorkomen is het uitzetten van je mobiele data op het moment dat je gebruik maakt van WiFi.



Het klopt dat het weergegeven verbruik op Mijn Simyo en de Mijn Simyo App niet altijd up to date is, dat komt omdat wij het verbruik met een vertraging op het netwerk binnen krijgen. Om buitenbundelverbruik te voorkomen, sturen wij onze klanten een waarschuwings-sms wanneer zij 80% en 100% van hun internetbundel hebben verbruikt. Deze sms-berichten worden altijd real-time verzonden.



Helaas is er iets fout gegaan en heb jij deze berichten ontvangen. Om deze reden heb ik het buitenbundelverbruik vergoed en de blokkade verwijderd. Het enige wat jij nog even moet doen is je telefoon opnieuw opstarten.



Je bundel voor deze maand is nog wel verbruikt en als je nog wilt internetten, wil ik je adviseren om MB's bij te kopen via Mijn Simyo. Dit kost €5,- voor 500 MB en dit kun je zo vaak doen als nodig is.



Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?



Groetjes,

Sean




Beste Sean,



Erg bedankt voor deze passende oplossing. Ik zal inderdaad MB's bijkopen voor deze maand.



Groeten,

Frank
Hoi Frank,



Graag gedaan. Fijn dat het naar tevredenheid is opgelost. Nog een prettige dag!



Groetjes,

Sean

Reageer