Mijn hotspot op iPhone se werkt niet meer en heeft het vroeger wel gedaan. Ik probeer te koppelen met een laptop. Ik heb stappenplan van Apple gevolgd en werkte niet.
Het lukt wel de laptop te koppelen met de iPhone van mijn vrouw die een Vodafone abonnement heeft. Ik heb sterk de indruk dat probleem bij de provider ligt (Simyo dus). Gaarne jullie visie hierop . Ik overweeg over te stappen
Heeft de telefoon (SE) wel internet? Als die al geen internet heeft zal hotspot zeker niet werken.
Zo ja. Zou je het wachtwoord van je hotspot kunnen aanpassen? In het verleden was dat bij sommige de oplossing. Een ! of 1 erbij typen is al volgende.
Dan moet je op de laptop wachtwoord van wifi hotspot ingegeven. werkt het dan weer?
Bedankt voor de suggestie. Ik heb gewoon verbinding met internet en heb het password van de hot spot gewijzigd. Het werkt echter niet. Mijn laptop probeert connectie te maken met de hotspot die ik wel zie maar komt niet tot het punt waar ik een password kan ingeven. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Aha dat is jammer.
ik wel zie maar komt niet tot het punt waar ik een password kan ingeven
Indien mogelijk. Zou iets van een screenshot of foto kunnen maken? Wat je dan wel zie nadat je de hotspot op de laptop verbinding hebt gevonden.
Zoals je aangeeft inderdaad. Normaal als je met een wifi wilt gaat verbinden komt wachtwoord veld maar dat komt dus blijkbaar niet ben benieuwd wat dan wel.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je hotspot het niet doet.
Zoals
Heb je al geprobeerd je hotspot te resetten op je laptop? Werkt je hotspot wel als andere toestellen (telefoons) verbinden? Staat je VPN aan?
De volgende topics bevatten klanten met vergelijkbare problemen: Laptop verbinden en VPN hotspot.
Ik adviseer deze ook even door te nemen. Misschien helpen deze stappen.
Ik hoor graag of het gelukt is.
Groetjes,
Ashley
Hoi
Gr. Bert
Ik heb de beide topics die jij aanreikt bestudeerd en volgens mij gaat “Laptop verbinden” exact over het probleem dat ik heb. Ik zie in die topic echter niet dat er een werkende oplossing is aangeboden. Of heb ik ergens overheen gelezen?
Zoals eerder aangeven lukt het met de iPhone van mijn vrouw wel een connectie op te zetten maar zij heeft een Vodafone-abonnement. Ik denk nog steeds dat het probleem bij de provider zit (KPN/Simyo) en niet bij de apparaten.
De enige mogelijkheid die ik nog kan bedenken is rechts klik op dat netwerk en 'vergeten' kiezen.
Daarna opnieuw verbinden en wachtwoord invullen.
Thnx
Hoi
Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat het nog niet is gelukt.
Lukt het wel om verbinding te maken met de laptop als je de Simyo sim in het toestel van je partner stopt?
Ik hoor het graag.
Groetjes,
Ashley
ik heb precies hetzelfde probleem.
heb altijd hotspot gehad en opeens werkt het niet meer
heb zelfs een nieuwe telefoon aangeschaft na alle mogelijke resets die me zijn aangeraden.
hier iets vreemds:
heb data roaming aangezet
opeens werkt hotspot
daarna data roaming weer uitgezet
hotspot werkt weer niet
daarna datroaming weer aangezet
nu weer terug bij af: hotspot werkt weer niet
ik weet vrij zeker dat dit bij simyo ligt omdat ik simkaarten heb verwisseld naar andere toestellen en andere simkaarten heb gebruikt in mijn toestel,
Hoi
Bedankt voor je bericht.
Wat jammer om te horen dat het niet werkt en dat je hierdoor wilt overstappen. Ik begrijp dat je hier niet meer tijd aan wilt besteden. Onze welgemeende excuses voor het ervaren ongemak. Ik kan voor nu een vervangende sim opsturen. Mogelijk lost dit het probleem op. Mocht je dit nog willen proberen stuur mij dan even een privé bericht met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens.
Ik ga dit probleem wel intern doorzetten voor verder onderzoek. Zodra er meer informatie beschikbaar is zal het gedeeld worden in deze topic.
Ik zie je reactie graag tegemoet.
Groetjes,
Ashley
heb nu een iphone se 2020.
vorige week overgestapt van een iphone 7 (dacht dat een ouder model misschien de oorzaak was)
op beide werkt het dus niet
wat bedoel je met opnieuw hotspot instellen?
heb wel apn, gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw ingesteld.(Internet,KPN,gprs)
heb ook herstel netwerkinstellingen gedaan
heb ook andere simkaarten gehad in mijn iphone(net zoals
zoveel uren mee bezig geweest
Hoi
Bedankt voor je reactie.
Ik zie dat je de netwerkinstellingen al hebt gereset. Je kan nog proberen je hotspot opnieuw te laten verbinden met het andere toestel door deze te verwijderen en nieuw wachtwoord in te stellen. Probeer dan nogmaals verbinding te maken.
Heb je de sim ook in een ander toestel getest? Werkt je hotspot wel als je de sim in een ander toestel zet?
Ik heb dit probleem intern doorgezet voor verder onderzoek. Zodra ik meer weet ontvang je een terugkoppeling.
Groetjes,
Ashley
Hoi
Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen vanuit onze technische afdeling. Het hotspot probleem is bekend en al intern in onderzoek bij onze specialisten.
Het probleem is dus momenteel al in onderzoek en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Ik hou jullie op de hoogte via deze topic zodra de oplossing bekend is.
Groetjes,
Ashley
dank je ashley
waardeer dat eindelijk iemand van simyo dit doorspeelt.
en techelijk ik baal hiervan (zacht uitgedrukt) ben hier al een 2 weken mee bezig, waarom nu pas dit bericht?
en waarom zouden wij bij simyo blijven wachten? Het is sneller om een ander abbonement te nemen.
what is in it for us to stay waiting?
Hoi
Bedankt voor je reactie.
Ik snap dat het vervelend is om zo lang te moeten wachten op een oplossing. Hiervoor ook onze welgemeende excuses.
Er wordt momenteel druk gezocht naar de oorzaak en een oplossing. Hopelijk kan ik je binnenkort goed nieuws geven over de oplossing.
Om je toch nog een beetje tegemoet te komen heb ik een cadeautje klaargezet in je mijn Simyo. Deze kan je elk gewenst moment uitpakken.
Groetjes,
Ashley
Ik ben met Yeshe eens dat wij al heel lang lopen te emmeren en veel eerder hadden willen weten dat dit een bekend probleem is waaraan gewerkt wordt. Eerlijk gezegd ben ik er klaar mee. In ieder geval bedankt voor de poging met de simkaart.
Gr. Bert
Nog even een laatste update voor de geïnteresseerden: ik ben net overgestapt naar Ben (Odido netwerk). Alles werkt, nergens last mee.
Hoi
Bedankt voor je reactie.
Jammer om te horen dat ook de vervangende simkaart niet heeft geholpen en dit de reden is voor je overstap. Ik snap dat je graag eerder wilde horen dat dit een bekend probleem was. Dit was echter alleen bekend bij de technische afdeling en niet voor ons. Vandaar dat dit niet eerder is gecommuniceerd. Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.
Ik heb helaas nog geen update ontvangen omtrent dit probleem. Zodra ik meer weet geef ik een terugkoppeling onder deze topic.
Groetjes,
Ashley
heb een leuk cadeautje gekregen van 3gb, heb het niet nodig maar dank voor het gebaar.
het probleem met hotspot blijft zich voordoen en het lijkt dat simyo niet weet hoe dit op te lossen
Heb ondertussen om toch te kunnen blijven werken remote zonder wifi een internetkaart aangeschaft voor mijn computer.
Kan ik deze kosten verhalen op Simyo voor zolang dit probleem met hotspot zich voor blijft doen?
Zo niet, dan voel ik me ook genoodzaakt om over te stappen.
Hoi
Bedankt voor je reactie.
Het hotspot probleem is momenteel nog in onderzoek. Zodra er meer bekend is laat ik het uiteraard weten.
Ik snap dat je dit graag snel opgelost ziet. Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres?
Groetjes,
Ashley
Heb(had) het zelfde probleem met een iPhone X. Sinds een paar maanden deed mijn mobiele hotspot het niet meer. Na contact helpdesk netwerk instellingen gereset. Dat leek even te helpen. Na korte tijd weer het zelfde probleem. Resetten van netwerk instellingen had geen resultaat meer. Weer contact met helpdesk, deze meneer wist niet van het probleem af was ook niet op de hoogte van de technische storing. Als mogelijke oplossing wilde hij een nieuwe simkaart sturen. Door de berichten op het forum was ik sceptisch maar het goede nieuws is dat de hotspot nu weer werkt. Nu nog even wachten voor hoe lang.
Hi
Bedankt voor je bericht.
Fijn om te horen dat je hotspot nu weer werkt. Mocht je toch problemen ervaren dan horen wij het uiteraard graag van je.
Groetjes,
Roeqajja
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.