.

Vraag

Hoogverbruik, wat is er gebeurd?

  • 24 September 2023
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

Badge

Ik zit even een film te kijken en in mum van tijd zit ik op 400 euro kosten, wouww joh dit kan ik nooit betalen... ook kan ik het nummer niet deblokkeren, geen geld voor... wat is er gebeurd hoe nu verder? Dit is extreem ver de put in, het lijkt net of ik ben aangereden door een auto bij het oversteken over het zebrapad, compleet flabbergasted wat er nu ineens gebeurd! Mijn allereerste maand is nog niet eens afgelopen nog 7 dagen, net abbo in gegaan..🫨🫨🫨

~admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


5 reacties

Hallo @Stefanoet dan is dat film kijken via mobiele data gebeurd i.p.v. wifi en dat hakt er in.

Als je een Android telefoon hebt kun je daar een slot op zetten bij het naderende einde van je maandelijkkse databundel. Tevens kun je instellen dat een mindere wifi je toestel niet automatisch overschakelt naar mobiele data.

Wacht de reactie van een moderator af, dan kun je daar een deblokkade mee regelen en een betalingsregeling treffen.

Dat wordt echter pas morgen.

 

Reputatie 7
Badge +7

Of een coulance regeling. Maar dat hoor je wel.

Badge

Is een stijging van de kosten buiten bundel van een factor 150% rechtsgeldig?

Hallo @Stefanoet , ja, zie de voorwaarden waar je toen mee akkoord bent gegaan.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Stefanoet,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Ik wil je voordat ik je verder help er als allereerst op wijzen dat het niet de bedoeling is om meerdere topics te starten omtrent hetzelfde onderwerp. Ik zie dat je twee keer precies hetzelfde bericht hebt geplaatst, ik heb het tweede topic daarom verwijderd. Het derde topic heb ik verplaatst naar dit topic. Je kunt onze huisregels hier vinden.

Verder zijn wij bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt, wil ik je inderdaad de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen zoals @JanD aangeeft. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Dit zou je kunnen helpen in de toekomst.

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken.

Super bedankt voor de hulp! @JanD en @wimj12 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer