.

Beantwoord

Hoogverbruik krijgen door verbinding via mobielinternet, wat nu?

  • 10 February 2015
  • 8 reacties
  • 280 Bekeken

Hallo,

Mijn dochter gebruikt al meer dan een jaar alleen thuis internet via wifi. Ze heeft geen databundel.

Vorige week is per ongeluk wifi uitgeschakeld en heeft zij een paar dagen Vlog's gekeken via mobiel internet, kosten 210 euro.

Vraag: kan Symio als het een eenmalige vergissing betreft coulant zijn en (een deel) van de kosten kwijtschelden?

Met vriendelijke groet,

M. Janson
icon

Beste antwoord door Naomi 11 February 2015, 10:22

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Op zich is Simyo wel wen coulante provider, maar het gemak waarmee zo'n/dit verzoek wordt gedaan vind ik wel heel bijzonder.......:(😕.

Het is toch de verantwoordelijkheid van de gebruiker of van de ouders in het geval bij minderjarigheid?! Simyo facilitieert. Deze faciliteit kan ook en dit raad ik ten zeerste aan om dit direct te zien !!!, in de Mijn Simyo omgeving worden uitgezet. Na het uitzetten kan er sowieso geen gebruik meer worden gemaakt van mobiele data.
Beste RicoK,

Bedankt voor de reactie. Natuurlijk is het eigen verantwoordelijkheid. Er zijn ook goede afspraken gemaakt hierover. Toch is het per ongeluk mis gegaan. Zijn er misschien apps die bij downloaden toestemming vragen de instellingen van de mobiel te wijzigen? We hebben geen idee.

Dan de tip van het uizetten: Als ik in de symyo omgeving het internetverkeer uitzet kan ze thuis toch ook niet meer internet gebruiken? Wij hadden op haar mobiel alle instellingen goed gezet.

En ja, dan mag je het gemak waarmee zo'n verzoek wordt gedaan afkeuren, maar dit is voor ons ook nieuw en ik vraag alleen naar de mogelijkheden toch?

vr.gr. M. Janson
Reputatie 7
Via je Mijn Simyo zet je mobiele data uit. Dit betreft data via het netwerk van de provider. Data via WiFi, het eigen netwerk, staat hier helemaal los van en heeft hier (gelukkig) niets mee van doen.

Een Moderator zal het verzoek om een coulance uitkering vanaf hier moeten oppakken.
Ben wel geen RicoK.
Maar een paerdjuh wil hier ook helpen.
Ik deel het ff in stukjes, vindt je niet erg, hè?🆒

Beste RicoK,

Bedankt voor de reactie. Natuurlijk is het eigen verantwoordelijkheid. Er zijn ook goede afspraken gemaakt hierover. Toch is het per ongeluk mis gegaan. Zijn er misschien apps die bij downloaden toestemming vragen de instellingen van de mobiel te wijzigen? We hebben geen idee.

Nog niet zo gauw, wel moet je opletten waar en welke apps je installeert, controle is het halve werk.
Alleen uit veilige bronnen is een stukje extra zekerheid.

Dan de tip van het uizetten: Als ik in de symyo omgeving het internetverkeer uitzet kan ze thuis toch ook niet meer internet gebruiken? Wij hadden op haar mobiel alle instellingen goed gezet.

Dit gaat er om dat data via de sim(yo) wordt geblokkeerd, dus mobiel data.
Sim voor data blokkeren heeft geen invloed op Wi-Fi.
Wanneer ze alleen via Wi-Fi internet, is internet uitzetten op mijn simyo het allerbeste.

En ja, dan mag je het gemak waarmee zo'n verzoek wordt gedaan afkeuren, maar dit is voor ons ook nieuw en ik vraag alleen naar de mogelijkheden toch?

vr.gr. M. Janson

Iedereen mag alles vragen, jij en RicoK dus ook.
Iedereen mag een eigen mening hebben, RicoK en jij dus ook.:)

Groet van het paerdjuh.
Friesian
Friesian bedankt, heb het inmiddels via symyo en op de mobiel uitgezet. Waar een verkeerde aanname al niet toe kan leiden.

Ik wordt er wel een beetje huiverig voor. Voor kinderen is een prepaid kaartje misschien een beter idee.

Groet,
M.Janson
wordt is word
Reputatie 7
 Voor kinderen is een prepaid kaartje misschien een beter idee.

In het kader van kostenbeheersing is dit een logische gedachtengang.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi M.Janson, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Op deze manier blijft het forum overzichtelijk :)

Vervelend dat er hoge internetkosten zijn gekomen. Ik vind het wel fijn om te horen dat je de oorzaak hebt kunnen achterhalen! Dit is heel belangrijk, want zo kun je het in gevolg voorkomen.

Ik zie dat RicoK en Friesian al hebben gereageerd op je vraag. Zoals RicoK heeft verteld is het uitzetten van de optie Internet op je mobiel - Nederland voldoende.
Als je deze optie uitzetten op Mijn Simyo > Mijn instellingen & simkaart > Mijn instellingen, dan kan je simkaart geen verbinding meer maken met mobielinternet. Je kunt nog steeds gebruikmaken van Wifi met je toestel :o

Ook zie ik dat je telefonisch de klantenservice hebt gesproken. Je vraag of je internetkosten worden vergoed, ligt bij de afdeling Backoffice.
Zij gaan kijken of hier een coulance voor komt. In sommige specifieke gevallen zijn wij bereid om te kijken wat er mogelijk is. Het is dus afwachten op hun reactie.

Heb ik je vraag zo beantwoord?

@RicoK & Friesian; bedankt voor jullie reacties 😃

Reageer