.

Beantwoord

Hoogverbruik internet

  • 26 April 2013
  • 10 reacties
  • 792 Bekeken

Hoi, Ik krijg een melding hoogverbruik.
Ik blijk thuis terwijl ik op wifi zat in rekening gebracht te zijn.
Volgens de klantenservice kan dit niet... maar goed: ik ben toch niet gek.
Op het forum zie ik veel terug over onterecht hoog internet verbruik..
Hoe kun je dit tegen gaan?!
icon

Beste antwoord door Natascha 29 April 2013, 12:41

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hier vind je meer info: https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/
Simyo geeft de schuld aan mijn WIFI. Maar die is compleet stabiel.
Ik kan beter mijn mobiele internet abonnement opzeggen.
Geen zin elke maand hoge rekening.
Reputatie 7
Badge +9
Gewoon het internet uitzetten op Mijn Simyo, dan heb je nooit meer hoge internetrekeningen!
Reputatie 3
Badge +9
Of een app waarmee je een limiet kan instellen, zo kan je toch internetten op 3g en binnen je bundel blijven. App is watchdog 3G.

In die link heeft Alex het over Ovano extend.
Dit is Onavo extend.

Ik zou voor watchdog3g gaan.
Badge +6
Hoi, Ik krijg een melding hoogverbruik.
Ik blijk thuis terwijl ik op wifi zat in rekening gebracht te zijn.
Volgens de klantenservice kan dit niet... maar goed: ik ben toch niet gek.
Op het forum zie ik veel terug over onterecht hoog internet verbruik..
Hoe kun je dit tegen gaan?!


Hoi Femke75,

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

Wanneer je toestel de mogelijkheid heeft om te kunnen schakelen tussen het WIFI netwerk en het 3G netwerk dan zal je toestel dit doen.

In dit topic kan je lezen wat er voor veel gebruik van het internet kan zorgen.

@ Scotsman & Martijn® bedankt voor het meedenken.
Badge
Jongens kijk nou rond op dit forum en op klacht.nl/simyo. Er is een gigantisch probleem bij Simyo als het gaat om het verwerken van dataverkeer. Simyo steekt de kop in het zand en doet alsof zijn neus bloed. Er zijn veel te veel mensen met exact hetzelfde probleem en ik raad iedereen aan om naar de geschillencommissie te stappen. Lisanne die hier ook heeft gepost heeft dit gedaan en heeft vervolgens gewonnen.

Simyo is stelselmatig mensen aan het oplichten en gaat daardoor steeds meer in de problemen komen. Ik heb gisteren tussen neus en lippen door telefonisch van een medewerker van Simyo te horen gekregen dat ze constant aan de lijn zitten met mensen die onverklaarbaar hoog data verbruik hebben. Hij wordt er helemaal gek van maar mag niets anders van Simyo dan zeggen dat het je eigen schuld is.
Badge +6
Hoi BVDM,

Ik zie dat je hier zelf een topic hebt geopend.
Ik heb je vraag in dit topic al beantwoord. Gelieve in je eigen topic te antwoorden om het forum overzichtelijk te houden.
Badge
Dit is exact hetzelfde probleem! Dit topic gaat om haar probleem en niet die van mij dus jouw opmerking slaat nergens op. In dit topic moet je het probleem van Femke oplossen.....
Bij Android kun je een limiet instellen voor het aantal MB wat je per maand via een mobiel netwerk wil verbruiken.

Het zou Simyo sieren om haar gebruikers hierover in te lichten en niet deze exorbitant hoge bedragen te incasseren. Helaas zijn deze bedragen verantwoordelijk voor het grootste deel van de winst van Simyo. Wanneer dit wegvalt moet Simyo op zoek naar een nieuw verdienmodel.

Door de mensen die per ongeluk 50-500 euro moeten betalen vanwege excessief dataverbruik kan Simyo mij een maandabonnement van 8 euro aanbieden waarop ze niks verdienen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi drrk,

In dit topic kun je een uitgebreide uitleg vinden over hoe je veel mb's verbruikt en hoe je dit in de gaten kan houden. Ik heb dit topic bovenaan geplaatst zodat het duidelijk zichtbaar is voor iedereen.

Groetjes,

Alex

Reageer