.

Beantwoord

Hoogverbruik door routerproblemen, wat nu?

  • 1 October 2023
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Beste heer/mevrouw,

 

Ik ben deze avond erg geschrokken dat mijn simkaart is geblokkeerd en er een flinke rekening klaar staat in Mijn Simyo. Mijn mobiel verbindt de laatste tijd niet altijd met mijn router, waardoor mijn MBs er snel doorheen gaan. De enige oplossing is dan de router resetten en daarna werkt het weer. Vanavond had ik niet door dat ik niet met Wi-Fi verbonden was en met streamen gaat het dan hard. Laatste dag van de maand en daar ging het laatste beetje van mijn bundel, erg zuur. In paniek heb ik extra MBs aangeschaft, maar zag te laat dat de volgende maand al in was gegaan. Kan deze extra 500 MB toevallig nog geannuleerd worden? Aan mijn 8 GB heb ik altijd genoeg gehad.

Ik heb inmiddels veel preventieve tips over hoogverbruik op het forum gelezen en ga deze zeker toepassen. En die router moet de deur uit!

 

Met vriendelijke groet,

Valérie

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 2 October 2023, 16:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Nog vergeten toe te voegen: ik zie in Mijn Simyo onder factuur niet de mogelijkheid om een aanbetaling te doen en mijn simkaart te deblokkeren. Komt dit door de nieuwe maand? Of is het hoogverbruik nog niet verwerkt?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Valérie_,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Ik zie op je aansluiting dat de kosten in september zijn gemaakt, omdat dat nieuwe maand is begonnen is je simkaart weer actief en hoef je dus geen aanbetaling te doen om deze te deblokkeren. Je hoeft alleen je telefoon even opnieuw op te starten. Ik lees in je bericht dat je onze tips op het Forum hebt gelezen, dat is top! Ik deel de tips voor de zekerheid nog een keer.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt, dit kun je soms wel in je telefoon zelf terugvinden. Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Ik begrijp uit je bericht dat je deze kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht met je persoonlijke gegevens kunnen versturen? Ik kijk dan graag met je mee naar een oplossing. Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. :)

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 3
Badge +1

 

Ik heb inmiddels veel preventieve tips over hoogverbruik op het forum gelezen en ga deze zeker toepassen. 

 

 

Je gaat overstappen naar een andere provider?

 

Reageer