.

Beantwoord

hoog internetverbruik nieuw abonnement

  • 3 August 2013
  • 6 reacties
  • 564 Bekeken

Badge
Hallo.


Afgelopen donderdag is mijn abonnement bij simyo ingegaan.
Ik heb een bundel met 1500mb Internet, maar ik zit bijna altijd op de wifi.
Ik keek net op mijn simyo.nl en toen zag ik tot mijn grote schrik dat ik in 2 dagen tijd 200mb heb verbruikt. Dit kan echt niet kloppen want de afgelopen 2 dagen heb ik continu op de wifi gezeten.
Kan er wat mis zijn met mijn instellingen of abonnement? Bij mijn vorige provider verbruikte Ik echt niet zoveel in 2 dagen.

Gr.
icon

Beste antwoord door Charlene 5 August 2013, 14:26

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +8
Hallo.


Afgelopen donderdag is mijn abonnement bij simyo ingegaan.
Ik heb een bundel met 1500mb Internet, maar ik zit bijna altijd op de wifi.
Ik keek net op mijn simyo.nl en toen zag ik tot mijn grote schrik dat ik in 2 dagen tijd 200mb heb verbruikt. Dit kan echt niet kloppen want de afgelopen 2 dagen heb ik continu op de wifi gezeten.
Kan er wat mis zijn met mijn instellingen of abonnement? Bij mijn vorige provider verbruikte Ik echt niet zoveel in 2 dagen.

Gr.


Hoi Alinta,

Wat vervelend dat je zo verrast wordt door het verbruik. 😞 Misschien is er iets met je wifi aan de hand waardoor je toestel op het netwerk is overgeschakeld? Wij registreren alleen dataverbruik dat over het netwerk is gegaan, wifi-verbindingen kunnen we niet zien. Helaas mogen we niet registreren waaraan je data hebt verbruikt, wegens de privacywet. Wanneer en hoeveel je hebt verbruikt kun je wel zien op je factuur.
Wanneer je zeker weet dat je op wifi zit, kun je het beste Mobiele data of pakketgegevens uitschakelen op je toestel. Of nog beter, de optie Internet op je mobiel - Nederland uitschakelen op Mijn Simyo. Dan weet je zeker dat je toestel niet op het netwerk kan.

Hier en hier vind je nog wat tips, zodat je niet weer met zo'n verrassing te maken krijgt.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hallo,

Ik heb een bundel van 500mb en thuis wifi in en om het huis.

Met ingang van de nieuwe bundel had ik binnen enkele dagen al een internetverbruik van 75% van mijn bundel.
Terwijl ik thuis allleen maar op wifi had gezeten. Bijna 2 weken later zat ik op €334,- !!!!!
Na gebeld te hebben met Simyo werd mij meedegedeeld de 3g data uit te zetten  voor de zekerheid als je het intenet opgaat  en dat wifi over kan gaan op 3g bij een zwak signaal. Deze zaken waren echter al bekend bij mij en als wifi over gaat op 3g is dat zichtbaar in de statusbar van de telefoon.
In het kader van de privacywetgeving kon men niet zien wat  de verbruikte dat precies was.
Dit is zeer frustrerend en wat  tientallen! malen ( ..x deze zelfde bedragen) weer terugkomt in de specificatie is  het volgende:
2013-08-10 08:52:24  Internet gebruik (60002 kB)  00:00:00  €8.79
2013-08-10 09:04:00  Internet gebruik (60001 kB)  00:00:00  €8.79

Vreemd ook dat je voor 10 minuutjes buiten de bundel gelijk 18 euro's betaald.
Nog vreemder is dat ik mij op dit tijdstip binnen het Wifi bereik van mijn huis bevond.

Vaag is ook dat in het kader v/d privacywetgeving men je niet kan zeggen waar deze kosten precies wegkomen.
Zo kun je iedereen zo maar een rekening presenteren.

Ik vraag me ook af of meer mensen last hebben van dit ongezonde scenario.
Reputatie 7
Hallo Ray,

Jouw dataverbruik van 60 MB komt mij heel erg bekend voor......

Zie mijn post eens. 

NB Wifi kan wel eens uitvallen. Als binnenshuis je Wifi uitvalt gaat deze, zoals jezelf al opmerkt, gewoon over op de databundel.......
Badge +6
Hallo,

Ik heb een bundel van 500mb en thuis wifi in en om het huis.

Met ingang van de nieuwe bundel had ik binnen enkele dagen al een internetverbruik van 75% van mijn bundel.
Terwijl ik thuis allleen maar op wifi had gezeten. Bijna 2 weken later zat ik op €334,- !!!!!
Na gebeld te hebben met Simyo werd mij meedegedeeld de 3g data uit te zetten  voor de zekerheid als je het intenet opgaat  en dat wifi over kan gaan op 3g bij een zwak signaal. Deze zaken waren echter al bekend bij mij en als wifi over gaat op 3g is dat zichtbaar in de statusbar van de telefoon.
In het kader van de privacywetgeving kon men niet zien wat  de verbruikte dat precies was.
Dit is zeer frustrerend en wat  tientallen! malen ( ..x deze zelfde bedragen) weer terugkomt in de specificatie is  het volgende:
2013-08-10 08:52:24  Internet gebruik (60002 kB)  00:00:00  €8.79
2013-08-10 09:04:00  Internet gebruik (60001 kB)  00:00:00  €8.79

Vreemd ook dat je voor 10 minuutjes buiten de bundel gelijk 18 euro's betaald.
Nog vreemder is dat ik mij op dit tijdstip binnen het Wifi bereik van mijn huis bevond.

Vaag is ook dat in het kader v/d privacywetgeving men je niet kan zeggen waar deze kosten precies wegkomen.
Zo kun je iedereen zo maar een rekening presenteren.

Ik vraag me ook af of meer mensen last hebben van dit ongezonde scenario.


Hoi Ray,

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.
In dit topic kan je lezen wat er voor veel internet verbruik kan zorgen op je toestel en wellicht haal je wat tips uit de post van RicoK.

@ RicoK bedankt voor het meedenken.
Badge
Het kunnen uitvallende Wifi signalen zijn. Maar wat ik mis iets wat volgens mij meer voor komt is dat er met Wifi App updates uitgevoerd worden waarbij er een in de update blijft hangen. Als men dan buiten het Wifi bereik komt door pand te verlaten komt men automatisch op 3G en de update gaat maar door en dat geeft absurde hoge kosten. Dit is zeker iets om op te letten.
Badge +6
Het kunnen uitvallende Wifi signalen zijn. Maar wat ik mis iets wat volgens mij meer voor komt is dat er met Wifi App updates uitgevoerd worden waarbij er een in de update blijft hangen. Als men dan buiten het Wifi bereik komt door pand te verlaten komt men automatisch op 3G en de update gaat maar door en dat geeft absurde hoge kosten. Dit is zeker iets om op te letten.

Beko, bedankt voor deze waardevolle toevoeging! 🙂

Reageer