.

Beantwoord

Hoog internetverbruik laatste 2 maanden, hoe kan dit?

  • 13 February 2015
  • 4 reacties
  • 765 Bekeken

Badge
Sinds twee maanden heb ik ineens een hoog internetverbruik op mijn telefoon.

Als ik in de geschiedenis kijk, zijn er ineens pieken van rond de 20.000kb, op tijden dat ik de telefoon of niet gebruik of juist dan een Wifi-verbinding heb. Hoe kan dit? Ook heb ik een dataverbruik app (Onavo) en die geeft aan dat het grootste verbruik is door Motorola apps, maar ik heb geen idee welke dat zijn, en daarbij heb ik een Samsung telefoon.
Ik heb sinds een uur ook My Data Manager geïnstalleerd, want ik wil toch graag weten waar het vandaan komt.
Ik doe niks anders op mijn telefoon met internet dan what's app, en af en toe een website bezoeken, maar vaak via een wifi-netwerk en vind het vreemd dat het echt pas van de laatste twee maanden is dat ik het eind van de maand niet redt, terwijl ik daarvoor nooit het max van mijn bundel haalde.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groetjes, Marian
icon

Beste antwoord door Ray 13 February 2015, 15:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi Marian,

Apps maken maar al te graag gebruik van internetverbindingen om bijvoorbeeld te kunnen synchroniseren en voor updates. Op het moment dat je wifi gebruikt worden er dan geen kosten gemaakt. Maar op het moment dat Wifi om wat voor reden dan ook z'n verbinding verliest en data staat wel aan dan schakelt je telefoon automatisch over het de data verbinding, in dit geval van Simyo. Dit kan dus ook in de nacht gebeuren terwijl je lekker ligt te slapen om maar een voorbeeld te noemen.  

Mijn advies is om allereerst te controleren of je data verbinding aan staat. Zo ja, zet deze dan uit en gebruik dit alleen als je buiten Wifi gebied bent. Ten 2e controleer of Wifi in slaapstand / standby van het toestel uit moet gaan of aan moet blijven. 

Al deze zaken kun je terug vinden bij instellingen.

Laat je weten of het gelukt is? Als je er niet uit komt helpen we je graag. 
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Marian, welkom op het Simyo forum!

Leuk om te zien dat Raytje al een reactie heeft gegeven. Kun je met zijn tips aan de slag? 🙂 Wil je ook vertellen welk type toestel je hebt?

@Raytje, bedankt voor je reactie 😃
Badge
Beste Naomi,

Ik wil graag Ray nog bedanken voor zijn uitleg, maar kan er nog niet over uit waarom het internetverbruik ineens de laatste 2 maanden zo hoog is, terwijl het daarvoor niet zo was. Er is niks veranderd in hoe en waar ik mijn telefoon gebruik en vind het vreemd dat ik nu dan elke keer de instellingen moet gaan veranderen. Ik heb een Samsung GTS5660.

Groetjes, Marian
Reputatie 3
Badge +7
Hoi MarPie,

Vreemd dat Onavo aangeeft dat het verbruik komt door 'Motorola apps' terwijl je een Samsung telefoon hebt. Op het internet kom ik meer vragen hierover tegen. Dit zal denk ik een fout in de weergave zijn door Onavo zelf.

Wat in ieder geval vast staat is dat het verbruik is geregistreerd vanuit je simkaart. Helaas kunnen wij zelf niet inzien welke websites je bezocht hebt en/of welke handelingen je hebt verricht het web.

De meeste toestel houden het verbruik intern bij. Via de volgende blogs kan je inzicht krijgen op je dataverbruik en zorgen dat je nooit over je databundel zit.

Ben je geholpen met de tips?

Reageer